20 godina Golfa 4x4
PUNA dva desetljeća Volkswagen ima u ponudi izvedbu Golfa s pogonom na sve kotače. Audijevo tehnološko iskustvo osiguralo je Golfu tri koraka prednosti pred konkurencijom, kao i dobar osjećaj u vožnji, čak i na cesti pod snijegom.
Prvi Golf s pogonom na sve kotače na tržištu se pojavio sada već daleke 1986 godine. Druga generacija tada najpopularnijeg europskog kompakta je u Syncro izvedbi konačno omogućila širem krugu kupaca da se po relativno pristupačnoj cijeni dočepaju ultimativne koncepcije pogona i iskuse sve čari koje on donosi. Syncro je ubrzo zaživio punim plućima i raširio se gamom tvrtke, od prije spomenutog modela pa sve do Transportera T3.
Istini za volju, priče o Volkswagenu i pogonu na sve kotače već su se prije susretale. Za vrijeme "drugih švaba" u Volkswagenu se proizvodio model s permanentnim pogonom na sve kotače, a 1970-tih Volkswagenovi inženjeri uspjeli su proizvesti nekoliko prototipa na bazi Transportera, kao i serijsko terensko vozilo za potrebe vojske (Iltis). Zanimljivo je da je upravo Iltis bio osnova za razvoj planetarno popularnog Audijevog Quattra.
Međutim, projekt razvoja pogona je napušten, a za prvu ruku preuzeto je Audijevo rješenje. No, i to se pokazalo preskupim za model kalibra "narodnih kola", pa je u konačnici pogonski sustav preuzet od Transportera, prijenos preko tzv. visko spojke.
Ime Syncro i istovjetni sustav pogona zadržani su i na trećoj generaciji. Istina, u međuvremenu se pojavio i Golf Country, no za tu priču nitko više ne želi niti čuti. Prvi terenski Golf prodan je u svega oko 7.500 primjeraka, pa je vrlo brzo povučen iz ponude.
S četvrtom generacijom modela stiglo je i novo ime. 4Motion je krasio stražnjice najatraktivnijih Golfova, a tako je i danas. Iza novog imena krije se sustav pogona s Haldex elektronski kontroliranom spojkom, koji zbog brzine odziva odlično nadopunjuje rad elektronskih sustava poput ESP-a. Haldex je zadržan i na većini ostalih modela tvrtke, a kako stvari stoje, tako će ostati i u budućnosti.
Odmaknemo li se malo od Golfa možemo spomenuti i 4Xmotion pogon svojstven Touaregu. Ovdje je princip isti, a osnovna razlika je da se radi o permanentnom pogonu na sve kotače. Dakle, nije potrebno "čekati" proklizavanje kotača na prednjoj osovini, već se snaga uvijek prenosi i na stražnju osovinu. Ovdje je moguće i zatvaranje diferencijala, kao i automatska regulacija omjera isporučene snage između osovina.
Nadalje, prestižni Phaeton koristi Torsen diferencijal, baš kao što to čine svi Audijevi modeli osim A3 i TT.
S obzirom na trend daljnjeg razvoja elektronike, kao i tendenciju širenja 4Motion obitelji, sve ćemo češće imati priliku na cesti sretati Volkswagene sa 4Motion oznakom. Na Golfu također.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati