33 godine VTEC-a

Piše: M.N.
subota, 16.1.2016. 09:51
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

33 godine VTEC-a

 Foto: Honda

PRIČA kaže kako je Hondin inženjer inspiraciju za konstrukciju VTEC motora dobio gledajući ražanj na kojemu su se pekli pilići. 
 
Puni naziv VTEC tehnologije, koja se smatra jednim od deset najvažnijih unapređenja motora s unutarnjim izgaranjem,  je "Variable Valve Timing and Lift Electronic Control". Jednostavnije rečeno, radi se o tehnologiji varijabilne kontrola rada ventila. Posljedice su manja potrošnja goriva pri nižim okretajima te veća snaga i okretni moment pri visokim okretajima. I dok su Toyota Supra i ostali rivali vjernost dali turbo punjačima, Mazda rotacijskom motoru, Honda se odlučila poigrati sa nadzorom rada ventila. 
 
VTEC tehnologija je bazirana na hidrauličnom zatvorenom sustavu, gdje se pri određenim uvjetima (okretaji motora, tlak ususa, temp. rashladne tekućine i sl), uključivanjem osovinice blokira VTEC mehanizam.
 
Kada VTEC mehanizam nije blokiran (pri nižim okretajima) ventili se gibaju slobodno, te se podižu u različito vrijeme na različitu visinu. Nakon uključenja VTEC mehanizma (blokada VTEC mehanizma), mehanizam postaje jedinstveni sklop koji istovremeno podiže ventile na istu visinu (viši okretaji). Vrijeme uključivanja je različito za svaki tip motora, te se kreće od 2.300, pa sve do 6.000 o/min. 
 
 
Prvi Hondin VTEC agregat je svoj debi imao 1983. godine u motociklu CBR 400. Godinu kasnije pokrenut je NCE (Now Concept Engine) projekt, a 1989. VTEC je stigao i u Hondine automobile, i to na modelima Integra (120 kW) i CRX (111 kW).
 
2001. godine u tehnologija je unaprijeđena s VTC sustavom varijabilne kontrole otvaranja ventila čime su dodatno smanjena potrošnja i poboljšane performanse. 
 
 
Prošle godine VTEC tehnologija je po prvi puta uparena s turbo punjačem u novom izdanju Civica Type-R. 2.0 motor u maksimumu daje 228 kW/310 KS i 400 Nm, a Civicu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 5,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 270 km/h. Model se na našem tržištu nudi po cijeni od 360.000 kn. 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU