ADAC – statistika kvarova 2002

Piše:
ponedjeljak, 2.6.2003. 18:03
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ADAC – statistika kvarova 2002

NJEMAČKI autoklub je objavio statistiku za proteklu godinu, odnosno ljestvicu pouzdanosti za automobile stare 4 do 6 godina. Japanci su se i ovaj put pokazali kao najbolji, a pridružili su im se i neki njemački proizvođači. Najveća razočaranja svakako su Fiat, Renault, Škoda i Volvo čiji modeli drže "vrh" po broju prijavljenih kvarova.

Već godinama se ADAC-ova statistika pouzdanosti smatra jednim od najvažnijih mjerila pouzdanosti. Dovoljno je reći da su djelatnici ADAC-a priskakali u pomoć radi kvarova automobila u prosjeku svakih devet sekundi. Jednostavnim računom dolazi se do podatka od čak tri i pol milijuna obrađenih vozila, što ljestvici daje veliku dozu vjerodostojnosti. 

Statistika kvarova ograničena je na modele koji su u ispitnoj godini bili registrirani u Njemačkoj u količini od 10.000 primjeraka. Najučestaliji razlog ostajanja na cesti, bio je kao i 2001. godine, opći kvar na elektronici (35.1%),  zatim slijede kvarovi paljenja (14.1%), dok je mehaničkih kvarova na motoru bilo manje nego godinu prije, tek 10.5 %.

U klasi malih automobila najlošije je prošla Škoda Felicia sa 35.9 prijavljenih kvarova na 1.000 automobila, a na drugom mjestu je Fiat Punto (34.5). Iduća dva mjesta zauzeli su Renaultovi mališani, Clio i Twingo, sa više od 30 kvarova na 1.000 automobila. S druge strane, najpouzdaniji su  Ford Fiesta i VW Polo dvaput manje prijavljenih kvarova.

U nižem srednjem razredu Megane se ističe s neslavnih 46.2 prijavljena kvara, što je najgori rezultat među 54 modela obuhvaćena statistikom. Fiatov trio (Bravo,Brava,Marea) je također loše prošao, dok se na treće mjestu nalazi pomalo zaboravljeni Ford Escort. U najpopularnijoj klasi najpouzdaniji su japanski predstavnici, Toyota Corolla i Honda Civic sa manje do 10 prijavljenih kvarova.

Renault je i u srednjoj klasi prošao najgore. Laguna je uvjerljivo najkvarljivija, a njen primjer slijedi Volvo S40/V40 i Škoda Octavia. Naravno, Toyotin model Avensis (Carina) se opet pokazao najboljim, dok čast njemačke autoindustrije brane Mercedes SLK i BMW Z3.

Statistikom je obuhvaćeno tek šest modela više klase i samo četiri monovolumena. U višoj klasi najbolji rezultat je polučila Audijeva "šestica", dok su se najlošijim pokazali Volvo S70/V70/C70 i Opel Omega. Monovolumeni se baš nisu proslavili, najbolji VW Sharan ima čak 30.7 prijavljenih kvarova, što bi u drugim klasama bio vrlo loš rezultat. Najlošiji je naravno Renault, i to Espace sa 43 kvarova. 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.