Aston Martin DBR9 – veliki povratak

Piše:
ponedjeljak, 8.11.2004. 17:09
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Aston Martin DBR9 – veliki povratak

ASTON Martin Racing otkriva DBR9, bolid s kojim će legendarna britanska marka od iduće godine učestvovati u internacionalnim natjecanjima.

Nakon što se automobil predstavio probranoj publici prije nekoliko dana u prostorijama sjedišta tvrtke u Gaydon-u, Velika Britanija, zakazan je termin vatrenog krštenja. Bolid će debitirati na utrci "12 sati Sebringa", koja će se održati na Floridi u ožujku iduće godine.

Aston Martin Racing nastupa s dva automobila u Sebringu, a zatim slijede opsežne pripreme i finalizacija projekta za nastup u legendarnoj utrci "24 sata Le Mansa", koja je zakazana za lipanj. Svi se nadaju da bi Aston Martin mogao ponoviti uspjeh iz 1959. godine kada su vozači Roy Salvadori i Carroll Shelby za upravljačem bolida DBR1 odnijeli pobjedu. Kako bi odao počast i evocirao uspomene na taj uspjeh, Aston Martin se odlučio novi bolid ponuditi u tradicionalnoj kombinaciji zelene i žute boje.



Za potrebe GT natjecanja AMR će proizvesti dvanaest automobila, dok će dvadeset trkaćih automobila biti ponuđeno u slobodnoj prodaji. Samo u Britaniji, interes premašuje najavljenu ponudu, pa se očekuje da bi automobili među kolekcionarima mogli steći vrlo visoku cijenu.

Puno ime bolida je DBR9 GT, a napravljen je na osnovi najnovijeg serijskog modela (DB9) britanskog proizvođača. Kao i u slučaju "običnog" automobila, aluminijska karoserija je pričvršćena na laganu, ali vrlo krutu šasiju. Naravno, napravljene su modifikacije, kojih nije ostao pošteđen niti motor. 6.0 V12 benzinski motor sada razvija oko 600 KS maksimalne snage, što je osjetno više od serijskih 450 KS.

Za sigurno zaustavljanje brinu se sportske kočnice ojačane specijalnim materijalima, dok je 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač postavljen iznad stražnje osovine. Aerodinamika je savršena, a primjenom kompozitnih materijala na bazi ugljičnih vlakana masa automobila je reducirana na svega 1.100 kg. Usporedimo li DBR9 GT sa serijskom izvedbom, specifična snaga od 5.5 KS/kg je gotovo dvaput bolji rezultat.

Za sada je nepoznata cijena primjeraka predviđenih za civilnu upotrebu, a predviđa se da bi bez obzira na cijenu, mogli planuti odmah po objavi prodaje.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU