BMW 5 u Hamannovoj režiji
TRADICIJA se nastavlja, BMW-ova serija 5 ostaje sinonim za sportsku eleganciju, ali i omiljen izbor njemačkih tunera. Potpuna ponudu za sve izvedbe nove generacije petice ponudio je i Hamann Motorsport.
Po starom dobrom receptu, ponuda starta s aerodinamičnim paketom koji u potpunosti mijenja vanjski izgled automobila. Ovaj paket posebno preporučamo onima koji ne drže previše do novog dizajnerskog izričaja BMW-a, ali i svima koji žele donekle poboljšati vozne osobine.
Primjera radi, prednji spojler ima dvostruku ulogu, osigurava agresivniji nastup i minimalizira uzgonske sile na prednju osovinu pri većim brzinama. Tu su još pragovi, koji izdužuju siluetu vozila i vizualno čine automobil "spuštenim".
Kako je stražnji kraj vozila predmet najžešćih kritika, tuner predlaže najopsežnije preinake upravo na tom dijelu. One se sastoje iz dva spojlera i dva dvostruka završetka ispušnog sustava. Sve u svemu, predložene preinake nisu previše opsežne, a kiču i neukusu nema ni traga, pa je ukupni dojam izuzetno povoljan.
Najpopularnija grana tuninga su svakako aluminijski naplatci, A Hamann Motorsport ima odista velik izbor. Aluminijski naplatci se nude u rasponu veličina od 17 do 20 inča u promjeru, a prati ih odgovarajuća ponuda pneumatika.
Primjera radi, kod 20-inčnih naplataka preporuča se montaža guma mjera 245/30 sprijeda i 285/25 straga.
Za sve one koji smatraju da im serijski ovjes ne pruža dovoljno, u ponudi je set opruga, koje će sprijeda automobil spustiti za 40, a straga za 20 mm. Pri tome nije potrebna zamjena serijskih amortizera. Za bolje kočenje Hamann preporuča samo-ventilirajuće diskove za prednje kotače s 4-klipnim kliještima.
Kad su u pitanje kitovi za povećanje snage, trenutno su dostupni paketi za benzinske izvedbe (530i, 545i), dok se performance kit (530d) za dizelsku izvedbu još razvija. U slučaju slabije benzinske izvedbe, snaga 3.3-litrenog (povećan obujam) šest-cilindarskog motora je povećana na 210/286 kW/KS pri 6.200 o/min, uz okretni moment od 355 Nm pri 4.000 o/min. Tunirani 530i do 100 km/h stiže za 6.0 sekundi i postiže maksimalnih 270 km/h, što je poboljšanje od 15-ak posto.
Top izvedba 545i nakon konverzije motora, koja podrazumijeva povećanje obujma na 5 litara, razvija 303/412 kW/KS maksimalne snage pri 6.100 o/min, uz okretni moment od 535 Nm pri 3.900 o/min. Tunirana petica do 100 km/h ubrzava za odličnih 5.1 sekundu (prije 5.8 s) i postiže maksimalnih 285 km/h.
I na kraju dolaze promjene interijera koje su minimalne. Ponuda se svodi na sportski upravljač, te papučice i ručicu mjenjača iz aluminija. Po narudžbi je moguće cjelokupan interijer presvući kožom, ali to već prelazi granice klasičnog tuninga.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati