BMW 5 u Hamannovoj režiji

Piše:
petak, 6.2.2004. 10:02
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

BMW 5 u Hamannovoj režiji

TRADICIJA se nastavlja, BMW-ova serija 5 ostaje sinonim za sportsku eleganciju, ali i omiljen izbor njemačkih tunera. Potpuna ponudu za sve izvedbe nove generacije petice ponudio je i Hamann Motorsport.

Po starom dobrom receptu, ponuda starta s aerodinamičnim paketom koji u potpunosti mijenja vanjski izgled automobila. Ovaj paket posebno preporučamo onima koji ne drže previše do novog dizajnerskog izričaja BMW-a, ali i svima koji žele donekle poboljšati vozne osobine.

Primjera radi, prednji spojler ima dvostruku ulogu, osigurava agresivniji nastup i minimalizira uzgonske sile na prednju osovinu pri većim brzinama. Tu su još pragovi, koji izdužuju siluetu vozila i vizualno čine automobil "spuštenim".

Kako je stražnji kraj vozila predmet najžešćih kritika, tuner predlaže najopsežnije preinake upravo na tom dijelu. One se sastoje iz dva spojlera i dva dvostruka završetka ispušnog sustava. Sve u svemu, predložene preinake nisu previše opsežne, a kiču i neukusu nema ni traga, pa je ukupni dojam  izuzetno povoljan.

Najpopularnija grana tuninga su svakako aluminijski naplatci, A Hamann Motorsport ima odista velik izbor. Aluminijski naplatci se nude u rasponu veličina od 17 do 20 inča u promjeru, a prati ih odgovarajuća ponuda pneumatika.

Primjera radi, kod 20-inčnih naplataka preporuča se montaža guma mjera 245/30 sprijeda i 285/25 straga.

Za sve one koji smatraju da im serijski ovjes ne pruža dovoljno, u ponudi je set opruga, koje će sprijeda automobil spustiti za 40, a straga za 20 mm. Pri tome nije potrebna zamjena serijskih amortizera. Za bolje kočenje Hamann preporuča samo-ventilirajuće diskove za prednje kotače s 4-klipnim kliještima.

Kad su u pitanje kitovi za povećanje snage, trenutno su dostupni paketi za benzinske izvedbe (530i, 545i), dok se performance kit (530d) za dizelsku izvedbu još razvija. U slučaju slabije benzinske izvedbe, snaga 3.3-litrenog (povećan obujam) šest-cilindarskog motora je povećana na 210/286 kW/KS pri 6.200 o/min, uz okretni moment od 355 Nm pri 4.000 o/min. Tunirani 530i do 100 km/h stiže za 6.0 sekundi i postiže maksimalnih 270 km/h, što je poboljšanje od 15-ak posto.

Top izvedba 545i nakon konverzije motora, koja podrazumijeva povećanje obujma na 5 litara, razvija 303/412 kW/KS maksimalne snage pri 6.100 o/min, uz okretni moment od 535 Nm pri 3.900 o/min. Tunirana petica do 100 km/h ubrzava za odličnih 5.1 sekundu (prije 5.8 s) i postiže maksimalnih 285 km/h.

I na kraju dolaze promjene interijera koje su minimalne. Ponuda se svodi na sportski upravljač, te papučice i ručicu mjenjača iz aluminija. Po narudžbi je moguće cjelokupan interijer presvući kožom, ali to već prelazi granice klasičnog tuninga.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije