Čest uzročnik prometnih nesreća je neispravan ovjes i kočioni sistem

KLJUČNI PODACI
  • Koliko je bitan ovjes za sigurnost i udobnost vožnje, toliko je bitan i kočioni sustav
Piše: Sponzorirani članak
četvrtak, 10.7.2014. 09:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Čest uzročnik prometnih nesreća je neispravan ovjes i kočioni sistem

Foto: PR

NAJČEŠĆI uzročnik prometnih nesreća jest ljudski faktor, međutim, velik utjecaj također ima i samo vozilo, odnosno, njegovi dijelovi koji jamče sigurnost.

Ovjes je kralježnica i skelet vozila, njegovi elementi povezani su s upravljačkim i pogonskim mehanizmom, a redom su uporne spone, vilice, oscilirajuća ramena, kugle, seleni te balans osovine, krajnici, spone volana. Zajedno s dijelovima upravljanja (krajnik, letva i spona volana) čine geometriju vozila, a na njih se vežu amortizeri te opruge amortizera.

Pri brzini od 50 km/h, istrošeni amortizeri povećavaju duljinu zaustavnog puta za čak 3,5 m, što u gradskom prometu može dovesti do zaustavljanja daleko nakon semafora ili u vozilu koje se nalazi ispred Vas.

Osnovna je uloga ovjesa, povezivanje kotača s karoserijom vozila, kao i preuzimanje i ublažavanje dinamičkih sila koje nastaju za vrijeme vožnje. Zadaća je zaustavljanje njihanja vozila tijekom vožnje, odnosno usporenje i umanjenje amplituda, što je potrebno za održavanje udobnosti, sigurnosti i stabilnosti vozila.

Koliko je bitan ovjes za sigurnost i udobnost vožnje, toliko je bitan i kočioni sustav.

Ovjes iz asortimana Motor-dihta

Kako prepoznati neispravnosti ovjesa i kočnica?

Lupanja i škripa u donjem dijelu vozila, nemogućnost držanja smjera kretanja, kao i zanošenje vozila, znak su neispravnosti ovjesa. Zvuk struganja prilikom kočenja, može upozoravati na istrošenost kočionih obloga ili oštećenje diskova. Zanošenje u jednu stranu prilikom kočenja može biti znak da se neki mehanički ili hidraulički dio zalijepio ili zaglavio. Ukoliko je Vaša pedala kočnice pri pritisku mekana poput spužve, moguće je da curi kočiona tekućina ili da je u hidraulički sistem ušao zrak. Trešnja pedale može označavati deformaciju kočionog diska ili bubnja.
Brojni su simptomi, a kako bi ih se što više otklonilo, pridržavajte se uputa o redovitom servisiranju, propisanih od strane proizvođača.

Kod ugradnje ovih dijelova, ne pristajte na kompromis, kako ne bi rezultiralo velikim kvarovima ili što je još bitnije, ugrozom Vaše sigurnosti.

U asortimanu Motor-dihta možete naći sve ove proizvode čija je kvaliteta potvrđena svim potrebnim certifikatima. Isti su trenutno na akciji, a u tijeku je i nagradni natječaj sa glavnom nagradom u iznosu 5.000 kn.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU