Citroen Berlingo HDI 90 Medveščak: Maksimalna korisnost

KLJUČNI PODACI
  • Berlingo je pionir MPV segmenta prisutan na tržištu od 1996. godine
  • Polovicom godine model je redizajniran
  • Bogata oprema i uvjerljiv dizelski motor dodatni su aduti
  • Model se nudi uz značajan popust od 30.000 kn
Piše: M.N.
četvrtak, 6.12.2012. 09:05
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Citroen Berlingo HDI 90 Medveščak: Maksimalna korisnost

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

SVOJEVRSNI pionir MPV segmenta na tržištu egzistira dugi niz godina uspješno odolijevajući sve brojnijoj konkurenciji, ali i novim trendovima pred kojima je tek da se dokažu. Tajna uspjeha Berlinga je u vještom kombiniranju dviju gotovo nespojivih uloga, poslovne (dostavne) i putničke, a nedavno obnovljen model tu je vezu doveo na još višu razinu.

Koncept tržištu predstavljen već daleke 1996. godine dosad je prihvatilo gotovo 1,5 milijuna korisnika, i to samo kad je Citroen u pitanju. Duhovni nasljednici Renaulta 4 i poglavito Citroena 2CV pokazali su se doraslima potrebama kako poslovnih ljudi, avanturista, ali i obitelji s malom djecom. Naravno, posebna priča bilo je uvođenje tzv. Multispace serije, putničke izvedbe modela izdašne opreme i visoke upotrebljivosti.

Posljednja generacija Berlinga u Multispace izdanju je redizajnirana polovicom godine kada je estetski usuglašena s ostalim nosiocima "kreativnih tehnologija". Automobil je sprijeda dobio novu masku s integriranim logom marke i LED dnevnim svjetlima, a ponuda je osvježena i novim nijansama karoserije, smeđom (Nocciola) i plavom (Belleîle).No, sve su to detalji koji će se odlično nadovezati na prokušanu osnovu. Ruku na srce, ipak se radi o dostavnom vozilu u putničkoj izvedbi.

Danak u estetskom smislu odnosi kutijasta karoserija, sada modernizirana u svojim uglovima, koja svoje kvalitete otkriva već u prvom kontaktu, odnosno prvom ulasku u vozilu. Krajnje olakšan pristup sjedalima nije rezerviran samo za putnike na prednjim sjedalima već je podjednako straga, gdje na svakom boku ulazak omogućavaju poveća klizna vrata. Naravno, izražena visina krovne linije tu je od velike koristi. Što se pak prtljažnika tiče kapacitet mu je dovoljan da proguta cjelokupnu pokretnu imovinu prosječne obitelji (675 - 3.000 l), pa čak i više. Ogromna podižuća vrata zaustavljaju se na nekih 190 cm visine kada mogu poslužiti i kao svojevrsna nadstrešnica dok ste recimo na pikniku u prirodi.

U svakom slučaju Berlingo je i dalje kralj prostranosti i praktičnosti. Novu razinu korištenja daju putničke primjese poput individualno podesivih sjedala u drugom redu, avionskih stolića u naslonima ili pak dodatnih pretinaca (krov, podnica, bočne stjenke, armatura,…). Ne treba napominjati da se sjedi visoko i dosta uspravno, kao i da su sjedala citroenovski  (pre)mekana. Sama prednja armatura izrađena je od tvrde i otporne plastike, a donosi zadovoljavajuću ergonomiju i preglednost. Serijska oprema ove najopremljenije izvedbe je logično bogata, a doplatama se može dodatno individualizirati.

U svakodnevnom korištenju teško da će imati što zasmetati. Sve je podređeno upotrebljivosti, pa ukoliko se uzima u obzir da su trkački geni iskorijenjeni, Berlingo je vrlo ugodan suputnik u najrazličitijim mogućim uvjetima, od gradske vožnje, preko daljih putovanja do samog silaska sa asfalta. Postavljen na osnovi C4 Picassa ovaj će model pružiti punu potporu u svim varijacijama opterećenja.

Naravno, za rečene konstatacije postoji preduvjet uzornog porivnog stroja, a tu je dizelski HDI optimum. 1,6-litreni motor sa 92 KS i 230 Nm dostupan je kroz cjelokupnu gamu, a u Berlingu se brine da vlasniku ponudi potporu i pritom uzme minimalno. I doista, kako god Berlingo vozili potrošnja neće bitno prijeći granicu od 7 l/100 km. Na koncu mi smo prosjek spustili i na manje, a pritom smo rijetko kad izašli iz grada.

Testni Berlingo u Multispace Medveščak izvedbi pokretan dizelskim motorom stoji 149.700 kn, a s brojnim doplatama cijena raste na 166.200 kn. No, tu na scenu stupa Citroenov zastupnik koji nudi akcijski popust od čak 29.800 kn čime se cijena obara na 119.900 kn (testni:136.400 kn). Nadalje, osnovna izvedba putničkog Berlinga može se dobiti već za 95.900 kn.

>> Baza automobila: Citroen Berlingo Multispace

S obzirom da se radi o automobilu nenadmašnih karakteristika u pogledu prostranosti i polivalentnosti, cijena je i više no popularna. Berlingo je definitivno automobil kojeg se može brzo zavoljeti, pogotovo ako se odlučite za verziju istovjetnu testiranoj koja svojim mogućnostima zasjenjuje klasičnog kompakta, pa čak i šminkerske SUV-ove.
 

Citroen Berlingo Multispace

Važnija serijska oprema (razina Medveščak):

Zračni jastuk za vozača i suvozača

LED dnevna svjetla
ABS+REF+AFU sustavi pomoći pri kočenju
Lijeva i desna bočna klizna vrata 

Audio sustav (4 zv, MP3, komande na volanu)

Klima uređaj

Dodatni pretinci u podnici i krovu

Servo upravljač podesiv po visini i dubini

Daljinsko centralno zaključavanje

El. podizači prednjih stakala

El. podesivi i grijani vanjski retrovizori

Sjedalo vozača podesivo po visini

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Prednji naslon za ruke vozača i suvozača

Putno računalo

Branici i bočne letvice u boji karoserije
15" čelični naplatci, gume 185/65 R15
Ukrasni poklopci kotača "Airflow"

Dodatna oprema  [kn]                             

Paket Senzor:
- regulator/limtator brzine
- pomoć pri parkiranju straga
- el. preklopivi retrovizori

4.100

Paket Automatska klima:      
- automatski klima uređaj
- dodatno zatamnjena stakla
- maglenke s bočnim osvjetljenjem
- senzor kiše i svjetala

4.300

Paket Modularnost
- mreža za osiguranje tereta
- 3 nezavisna sjedala u 2. redu
- avio preklopivi stolići u 2. redu
- bočni zračni jastuci
- prijenosna konzola s pretincem
- 12V, dodatno ogledalo, el. brava

5.200

Metalik boja

2.900

Berlingo 1.6 HDI Medveščak

149.700

Cijena testiranog vozila

166.200

Cijena s popustom (-29.800 kn)

136.400

Cijena bazne izvedbe (1.6i/70kW)

95.900

Cijene i opis modela su informativnog karaktera (na dan 02.11.2012)

 

 

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU