Derbi Boulevard 150: Povoljan i nenametljiv

Piše:
ponedjeljak, 2.8.2004. 09:48
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Derbi Boulevard 150: Povoljan i nenametljiv

DERBI je španjolski proizvođač skutera i motocikala koji je svoje ime izgradio prvenstveno putem uspjeha u manjim klasama u cestovnom prvenstvu u motociklizmu.

Ime Derbija najviše je proslavio Angel Nieto, a ova tvrtka trenutačno ima tvorničku momčad u  klasi 125 ccm svjetskog prvesntva u motociklizmu, koja je relativno uspješna.

Našem je tržištu Derbi relativno nepoznat, ponajviše zato što dosada nije bilo tvrtke koja bi se ozbiljno posvetila zastupanju i izgrađivanju dilerske mreže, što se promijenilo dolaskom RPM-a, koji zastupa Derbi kod nas od početka godine. 

Pripadnost Piaggio grupi Derbi je Piaggiov brand, zajedno sa Gilerom i Vespom, s time da će se vjerojatno, ako je moguće suditi prema modelima koje je za ovu godinu predstavila Piaggio grupa i neslužbenim informacijama, uskoro početi odvijati profilacija brandova na sljedeći način: Piaggio će proizvoditi gradske i maksi skutere za ozbiljniju publiku, Vespa će biti lifestyle marka, Gilera će raditi velike sportske skutere, a Derbi manje sportske skutere i motocikle s agregatima obujma do cca 125 ccm. Derbijevi skuteri donekle koriste Piaggiove dijelove i motore.



Takav je slučaj i sa agregatom Boluevarda, kojeg smo nedavno imali priliku testirati. Njegov je agregat Piaggiov proizvod, a maksimalnu snagu od 10,5 konja razvija pri 7 500 okretaja u minuti.  Sam skuter svojim karakteristikama pripada u dio gradske klase namijenjen malo ozbiljnijoj publici, što se vidi i iz dizajna i položaja sjedenja.  Osim agregata, Derbi s modelima iz Piaggia dijeli i još neke sitnice, poput nekih prekidača, itd.

Moramo priznati da nas je na testu prvo iznenadila kvaliteta završne obrade materijala, prema kojoj smo bili skeptični. 

Komforan položaj sjedenja i ovjes

Na samom skuteru se sjedi udobno, s time da je pohvalna ponuda prostora za noge na podnici, na kojoj će čak i oni sa stopalima većih dimenzija naći dovoljno mjesta, čak i za suvozača. Njegovi su pak oslonci za noge napravljeni kao na maksi skuteru, kao produžetak vozačevih, što na ovakvim skuterima nije pohvalno jer mu noge znaju zapeti za vozačeve.

Što se suvozačkog sjedala  i načina sjedenja tiče, on uživa sasvim solidnu razinu komfora, tako da mu niti tijekom dulje vožnje kroz grad, kao ni vozaču, ne bi smjelo biti neudobno. Zaštita od vjetra je korektna, no ne i izvrsna, a instrumenti crvene boje odaju sportsku orijentaciju cijele tvrtke, koja je velik dio svog sadašnjeg imagea stekla na stazama diljem svijeta.  

Uz prtljažni prostor ispod sjedala, koji je solidnih dimenzija, treba napomenuti i onaj ispod upravljača, u kojeg stane mnoštvo sitnica.  U vožnji se Derbi Boulevard 125 ponaša pristojno, a niti oni sportskih tendencija zbog dobrog ovjesa ne bi trebali imati problema, dok se na ravnijim prometnicama osjeti slabije razvijanje snage koje onemogućava agresivnija ubrzanja, ali zato pruža sasvim pristojnu maksimalnu brzinu od 100 kilometara na sat, što je za gradsku vožnju sasvim dovoljno. 



Bučan variomatik i solidne kočnice

Sigurni smo da bi ubrzanje bilo bolje kad bi se malo poradilo na variomatiku, koji je  prebučan. Kod vožnje većim brzinama sa sasvim otvorenim gasom na donjem dijelu tijela primjetne su vibracije. Što se tiče ovjesa, naprijed se nalazi hidraulična vilica promjera 35 mm, dok je straga monoamortizer. Iako namješteni relativno udobno, niti kod vožnje zavojima neće pokazati nepotrebnu mekoću niti vas odvesti u neugodnu situaciju, što je najveća pojedinačna prednost ovog skutera.

Dobra vozna svojstva mogu se zahvaliti i gumama promjera 130/60x13"(prednja) i 130/60x13 (natrag). Sprijeda se nalazi disk promjera 220 milimetara, koji sasvim dobro obavlja svoj posao. Prednja kočnica je vrlo osjetljiva na potezanje ručice, te se može vrlo dobro dozirati, s time da nema tendenciju blokiranja.

S druge, pak strane, straga se nalazi bubanj promjera 140 mm, što je za ovaj tip skutera danas rijetko, svi prelaze na diskove. U kombinaciji sa voljom za bržu vožnju Boulevard 125 postaje izrazito zabavan skuter,  tako da će zadovoljiti i one koji s vremena na vrijeme žele  osjetiti dodatne čari vožnje na dva kotača, osim lakog i jednostavnog probijanja kroz gužvu.

Sve navedeno komplementirano je akcijskom cijenom od 21.690 tisuća kuna, što je za skuter ove klase s agregatom obujma 125 ccm i više nego povoljno. 

Goran Vuzem 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU