FFV
Prošli tjedan Bentley je najavio da počinje s ugradnjom fFex-fuel 6.0 W12 motora u sve modele Continental. Iako su neki od vas pretpostavili da se radi o modelima koji će moći voziti na benzin, etanol E85 (mješavina 85% etanola i 15% benzina) i neku od mješavina tih dvaju komponenti, vjerojatno je većini vas Flex-fuel tehnologija još uvijek nepoznanica. Zato ćemo se danas pozabaviti tehnologijom pogonjenja motornih vozila etanolom te kombinacijom etanola i benzina.
Flex-fuel vozila ili skraćeno FFV, mogu voziti na Etanol E85, benzin ili bilo koju kombinaciju te dvije komponente. Rade se istraživanja s kombiniranjem etanola s drugim gorivima, ali trenutno na tržištu je upravo gore navedena kombinacija jedino dostupna.
Automobili, autobusi i laka teretna vozila pogonjena Flex-fuel tehnologijom imaju mnogo prednosti u odnosu na konvencionalna vozila. Kao najveća prednost nameće se smanjena emisija CO2 plina, koja u pojedinim slučajevima iznosi do 70% manje u odnosu na jednako vozilo pogonjeno motornim benzinom. Prednost predstavlja i to što se etanol E85 dobiva iz šećerne trske, što ga čini obnovljivim izvorom energije za razliku od fosilnih goriva. Dakle, u slučaju ponovne naftne krize, s FFV-om nemate razloga za pretjeranu brigu.
Budući da je etanol ekološki prihvatljiviji od fosilnih goriva, mnoge države financijski potiču uzgoj šećerne trske i proizvodnju etanola, što u konačnici znači nižu cijenu goriva. FFV ćete sigurno platiti više, ali će se cijena izravnati s konvencionalnim vozilom u periodu eksploatacije.
U Americi, Brazilu i Švedskoj već je poprilično razvijena mreža punionica etanola, no u slučaju da se prva postaja nalazi izvan dometa vozila, uvijek se može natočiti i normalan motorni benzin.
Nažalost, ova tehnologija ipak ima i neke mane. Kao najveća se nameće činjenica da etanol kao i vodikove gorive ćelije, ne funkcioniraju baš najbolje na nižim temperaturama. Tako da se u vrijeme zime preporučuje prelazak na mješavinu koja ima veći postotak benzina poput E70 ili da se jednostavno koristi samo motorni benzin. Uz to motori pogonjeni etanolom nemaju razinu učinkovitosti kao kad su pogonjeni benzinom. To uzrokuje veću potrošnju goriva i veću emisiju dima, što u gusto napućenim gradovima poput Los Angelesa ili Pekinga bi samo dodatno pogoršalo životne uvijete.
Sveukupno gledajući FFV-i polako počinju nalaziti svoj put prema tržištu jer ih sve više proizvođača nudi. Iako nisu najučinkovitija vozila na svijetu, još uvijek imaju neke bitne prednosti pred vozilima koja su ograničena pogonom samo na fosilna goriva.
Flex-fuel vozila ili skraćeno FFV, mogu voziti na Etanol E85, benzin ili bilo koju kombinaciju te dvije komponente. Rade se istraživanja s kombiniranjem etanola s drugim gorivima, ali trenutno na tržištu je upravo gore navedena kombinacija jedino dostupna.
Automobili, autobusi i laka teretna vozila pogonjena Flex-fuel tehnologijom imaju mnogo prednosti u odnosu na konvencionalna vozila. Kao najveća prednost nameće se smanjena emisija CO2 plina, koja u pojedinim slučajevima iznosi do 70% manje u odnosu na jednako vozilo pogonjeno motornim benzinom. Prednost predstavlja i to što se etanol E85 dobiva iz šećerne trske, što ga čini obnovljivim izvorom energije za razliku od fosilnih goriva. Dakle, u slučaju ponovne naftne krize, s FFV-om nemate razloga za pretjeranu brigu.
Budući da je etanol ekološki prihvatljiviji od fosilnih goriva, mnoge države financijski potiču uzgoj šećerne trske i proizvodnju etanola, što u konačnici znači nižu cijenu goriva. FFV ćete sigurno platiti više, ali će se cijena izravnati s konvencionalnim vozilom u periodu eksploatacije.
U Americi, Brazilu i Švedskoj već je poprilično razvijena mreža punionica etanola, no u slučaju da se prva postaja nalazi izvan dometa vozila, uvijek se može natočiti i normalan motorni benzin.
Nažalost, ova tehnologija ipak ima i neke mane. Kao najveća se nameće činjenica da etanol kao i vodikove gorive ćelije, ne funkcioniraju baš najbolje na nižim temperaturama. Tako da se u vrijeme zime preporučuje prelazak na mješavinu koja ima veći postotak benzina poput E70 ili da se jednostavno koristi samo motorni benzin. Uz to motori pogonjeni etanolom nemaju razinu učinkovitosti kao kad su pogonjeni benzinom. To uzrokuje veću potrošnju goriva i veću emisiju dima, što u gusto napućenim gradovima poput Los Angelesa ili Pekinga bi samo dodatno pogoršalo životne uvijete.
Sveukupno gledajući FFV-i polako počinju nalaziti svoj put prema tržištu jer ih sve više proizvođača nudi. Iako nisu najučinkovitija vozila na svijetu, još uvijek imaju neke bitne prednosti pred vozilima koja su ograničena pogonom samo na fosilna goriva.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati