Fiesta i Fusion - nova generacija mjenjača za užitak u vožnji

Piše:
ponedjeljak, 26.1.2004. 12:05
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Fiesta i Fusion - nova generacija mjenjača za užitak u vožnji

FORDOVI modeli Fiesta i Fusion svojim kupcima sada pružaju izbor između tri sustava prijenosa. Uz poznati Durashift 5-stupanjski mjenjač, u ponudi je potpuno automatski sustav, te inteligentni ručni mjenjač.

Durashift automatik - nježno biranje

Durashift Automatic predstavlja posljednju riječ tehnike kad su u pitanju klasični automatski mjenjači..

Snaga motora raspoređuje se pomoću konvertera momenta koji može vrlo učinkovito multiplicirati moment koji pruža motor kako bi se po potrebi postiglo bolje ubrzanje. Konvertor ima i sposobnost blokade u 3 i 4.brzini koji daje izravnu vezu s motorom za veću ekonomičnost potrošnje i bolju reakciju gasa pri višim brzinama. Cjelokupnim procesom upravlja elektronika što rafiniranim, tihim i poslušnim radom.

Mjenjač je namijenjen vozačima koji traže laganu, opuštenu vožnju u malom automobilu, a njegove će karakteristike naročito cijeniti invalidi.

S obzirom na potentan 1.6i Duratec 16V benzinski motor i ugrađenu  kickdown opciju, mjenjač može pružiti podosta zadovoljstva i u agresivnijoj, da ne kažemo, sportskoj vožnji. Primjera radi, maksimalna brzina iznosi 179 km/h, a ubrzanje do 100 km/h solidnih 11.7 sekundi.

U pouzdanost mjenjača ne treba sumnjati jer su prije komercijalizacije provedena iscrpna testiranja u najsurovijim uvjetima. Prototipovi su testirani u  Finskoj) po hladnom vremenu i temperaturama ispod ništice, u Nardu u južnoj Italiji te u Idiadi u Španjolskoj za rad po toplom vremenu i pri velikim brzinama, zatim u Austriji i Andori za brdovite terene. Nadalje, testiranje je podvrgnuto još u prometnim čepovima Tokyja, prašini i vrućini australskog zaleđa, te na Fordovoj testnoj stazi u Lommelu u Belgiji. Sve zajedno, više od 70 testnih automobila prešlo je više od 750.000 testnih kilometara.

Durashift EST - unaprijeđeni ručni mjenjač

Durashift (EST) je unaprijeđeni manualni prijenos, koji svojim karakteristikama nudi odličnu kombinaciju mehaničkog i automatskog tipa prijenosa.

Vozač, ovisno o vlastitim aspiracijama,  može izabrati između automatiziranog ASM (Auto Shift Mode) moda i manualnog SSM (Select Shift Mode), te ih izmjenjivati u svako doba. Za vožnju u automatiziranom načinu dovoljno je ručicu prebaciti u drive, a vožnju u posebnim okolnostima olakšati će specijalne opcije, uključujući one za vožnju nizbrdo  i uzbrdo.

U ručnom SSM modu, brzine se mijenjaju na više povlačenjem ručice mjenjača prema otraga dok mijenjanje na niže zahtjeva da se ručica pomiče prema naprijed. Ovaj način namijenjen je korištenju u izvangradskoj vožnji i prije svega vozačima naklonjenim sportskoj vožnji.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU