Ford Focus ST: Sivonja bez kompleksa

Piše:
četvrtak, 25.3.2010. 09:49
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford Focus ST: Sivonja bez kompleksa

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

KAD govorimo o vodećim sportašima kompaktne klase malo tko će se sjetiti da Ford svog konja za utrku ima. I to kakvog, pokretanog gromoglasnom strojčinom postavljenom na jednu od najboljih platformi segmenta. Naravno, u pitanju je Focus ST, zadnja stepenica do ulaska u natjecateljske vode i beskompromisnog RS-a.

Život na staroj slavi je danas gotovo nemoguć. Uz izuzetak Golfa GTI na scenu su stupili neki novi igrači poput Meganea RS, Mazde3 MPS i Seata Leon Cupra. Mi, koji smo odrasli vjerno se klanjajući Fordovim pulenima s Cosworthovim potpisom već smo odavna umirovljeni u obiteljske škatulje u kojima svaki tračak sportskog duha zatire dizelski motor i galama potomaka na stražnjim foteljama.

Zatrpani prtljagom ponekad zastranimo i pritisnemo gas, no i prije no što crni dim zakulja odostraga, s desna dolazi Ona i upozorenje brže od uvijek revnih organa reda.

No, žalopojke i sjećanja na stara dobra vremena valja zadržati u četiri zida, a priliku da se isproba rasni sportaš u novom izdanju iskoristiti, po mogućnosti i ocijeniti u direktnom duelu s konkurencijom. Tako i bi.
 
Na test smo podigli Focusa ST u pomalo neemocionalnom srebrnom finišu. Nije da srebrna boja loše stoji, ali već prepoznatljiva narančasta puno bolje pristaje automobilu koji ima puno toga za pokazati. Upravo stoga sam i uspio boljoj polovici podvaliti Focusa kao klasičan model, ali s nešto bogatijom opremom i sportskim paketom. Uostalom, tko se još sjeća da smo vozili 2.0 izvedbu jednake boje i slične opreme.

Što se tiče ostalih dodataka, poput izbačenih blatobrana, povećih 18-inčnih aluminijskih naplataka (inače odličnog dizajna, op.a) i krovnog spojlera, to se sve da već nekako objasniti. Pa čak i dekorativna ST oznaka na boku, dok dvostruki ispuh ionako nije na horizontu nježnijeg spola.

Premda pedantno, njeno oko će teško uhvatiti manji zazor oko kotača, kao posljedicu ugradnje sportskog ovjesa i spuštanja za 15 mm. Krajičkom oka ocjenjujem vanjštinu, kimam glavom i rezimiram kako 75 eura doplate za zatamnjena stakla definitivno spada u pametnu kupovinu.

Na "sreću" pa poveća dvoja vrata na boku nisu coupeovski lišena okvira prozora. Nema sumnje kako je decentno dodana sportska nota u Fordu solidno odrađena, automobil djeluje gotovo pitomo. Hm, samo da mi je ta narančasta boja.

Pogled unutra otkriva odličnu osnovu predstavljenu posljednjim redizajnom. Kvalitetni materijali, njemačka preciznost, a vrijeme će pokazati, opet odlična ergonomija ostaju polazne točke Focusa. Izvedba ST donosi još sportska Recaro sjedala i uvijek dobrodošle "čuke" za pritisak i temperaturu ulja, te pritisak turba.

Novost je i aktivacija motora tipkom postavljenom na konzoli između sjedala. Sve ostalo je u načelu isto, bez ikakvih pretjerivanja i neukusa, pa se lako može i kabina prodati "suvozaču" pod normalnu. Budućim vozačima možemo samo napomenuti da je sve odlično pogođeno, od volana do pozicije mjenjača, a jedino privikavanje iziskuje za ovaj tip vozila (pre)visoka pozicija sjedenja.

Nije potrebno napominjati kako je standardna oprema potpuna. Uključuje sve što se očekuje, audio-sustav, elektrifikaciju i cjelokupnu sigurnosnu logistiku. Da, ESP se može isključiti, a grip volana je odličan.

Focus ST i dalje pokreće 2,5-litreni pet-cilindarski turbo motor, koji u okviru Fordove nomenklature ima prišivenu oznaku Duratec. Ono važno je da razvija 225 KS i 320 Nm, a sve isporučuje na prednje kotače. Suhoparno rečeno, omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnih 241 km/h. Da, u pitanju je prava zvijer, koja se na sreću ljubitelja brze vožnje tako i glasa.

Zvuk motora je odlično pogođen. Motor zadovoljno prede već od niskih okretaja i zove na stiskanje gasa. Surov i krajnje moćan, ovaj pet-cilindraš se snagom može mjeriti s rivalima, no njegova najjača karta pripada domeni elastičnosti. Strelovita međuubrzanja u višim stupnjevima prijenosa redovito su za nekoliko sekundi bolja od izravnih konkurenata, što će reći kako Focus ST nošen maksimalnim momentom već od 1.600 o/min (do 4.000 o/min) ne posustaje ni u višim stupnjevima prijenosa.

 Tako će u šestom stupnju prijenosa od 80 do 120 km/h ubrzati za 8,6 s, a u stupnju niže za 6,7 s, dok će 200 km/h nabrati u manje od pola minute.

No, za postizanje odličnih voznih osobina i ostala mehanika mora biti uvjerljiva. Najveće pohvale zaslužit će upravljač, čiji otpor serva je moguće podesiti u tri razine (sport, standard i comfort). Dostojan zadatka je i mjenjač, ručni sa šest stupnjeva prijenosa i vrlo preciznim hodom. Posao će više no korektno odraditi i potentne kočnice (320 mm naprijed i 280 mm straga) dostojne nekadašnjeg RS-a, te ne toliko tvrdi ovjes. Opruge su tvrđe nekih 30 posto, a stražnja stabilizacijska šipka za minimalnih 5 posto. Najkraće rečeno, užitak je zajamčen.

Oni manje hrabriji mogu otići na autocestu, ubaciti u šesti stupanj prijenosa i zaglaviti tempomat na željenu brzinu. Nije važno koju jer će ST bez većih napora svladati sve uspone, ostavljajući iza sebe višestruko skuplja i razvikanija imena. I pritom će biti udoban za sve putnike. Zasmetati može tek nešto viša razina buke vjetra.

A što se potrošnje goriva tiče ona će, koristite li potencijale automobila, biti redovito dvoznamenkasta. Vožnju na dionici Zagreb - Rijeka pri brzini od 140-150 km/h odradit ćete s manje od 11 litara, a u gradu će auto piti i do 14 litara. Prosjek testa od 13 l/100 km čini nam se sasvim korektan.

>> Baza automobila: Ford Focus ST

Ford Focus ST starta cijenom od 213.826 kn, što je niže od konkurencije i ujedno jedan od manjih iznosa potrebnih za ulazak u svijet sporta, a uz zadržavanje svakodnevne upotrebljivosti. Tražite li sportski automobil za svaki dan, za korektno odrađivanje obiteljskih potreba i za vikend užitke, a pritom ne želite da na svakom semaforu u vas upiru prstom, Focus ST je definitivno pravi izbor. Možda i najbolji.

Važnija serijska oprema (razina ST):

Prednji zračni jastuci

Bočni zračni jastuci

Bočne zračne zavjese

ABS/MBA/ESP

Prednja svjetla za maglu

Senzor kiše i svjetala

Power Button - startanje motora tipkom

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Servo upravljač

ST kolo upravljača

El. podesivo i grijani retrovizori u boji vozila
Daljinsko centralno zaključavanje

Automatski dvozonski klima uređaj

El. podizači stakala sprijeda

Upravljač podesiv po visini i presvučen kožom

Sportska Recaro sjedala 

Sjedalo vozača podesivo po visini (8 smjerova) 

Putno računalo

Elektrokromatski unutarnji retrovizor

Audio sustav (CD, 6 zv)

Komande audio sustava na upravljaču

Djeljiv stražnji naslon sjedala (50:50)

ST dekoracija interijera + podne prostirke

ST dodatni mjerači (tlak/temp ulja, tlak turba)

Ford Easy Fuel sustav za točenje goriva

Stražnji spojler + ST karoserijski dodaci

Sportski ST ovjes

ST prednji diskovi

18" ST alu naplatci, gume: 225/40 R18

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Metalik boja

3.109

Bi-xenon svjetla + LED stražnja

7.438

ICE PACK 61:
- Sony audio 
- CD/MP3, 8 zvučnika
- A/V priključak
- Bluetooth/volice control

5.681

Zatamnjena stražnja stakla

544

Ford Focus ST (3V)

213.826

Cijena testiranog vozila

230.598

Cijena osn. izvedbe (1.4 Ambiente)

110.287

 *Cijene su informativne; 1 eur = 7,35 kn

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU