GM Daewoo nastavlja rast u Europi
U PRVIH 6 mjeseci 2004. tvrtka je prodala preko 93.000 vozila u usporedbi s 61.000 u istom razdoblju prošle godine, te ostvarila porast od nevjerojatnih 51 posto. Rezultat je povećanje tržišnog udjela GM Daewooa u Europi s 0.61% na 0.87%.
"U siječnju ove godine, ponosno smo isticali rast od 21 % u usporedbi s prethodnom godinom u Europi, a sada u prvoj polovini 2004. ostvarili smo još veći rast, " kaže Erhard L. Spranger, predsjednik GM Daewoo Europe. "Izvanredan rast u novo-osnovanim tvrtkama, na primjer u Turskoj, uveliko su pridonijeli ukupnom rastu od preko 51 %. Ukoliko održimo ovakav rast, dostići ćemo naš cilj od 200.000 jedinica i prije no što smo očekivali."
U prvih šest mjeseci ove godine, Italija je najjače tržište za GM Daewoo u Europi s prodajom od 16.400 auta, odmah potom je Španjolska, gdje je ostvaren porast od 55 % s 15.700 prodanih auta. U Njemačkoj je prodano 8.100 vozila u prvih šest mjeseci, čime je ostvareno povećanje od 72 posto u odnosu na isti period prošle godine.
Pored toga, nekoliko novih tvrtki je također postiglo izvanredne rezultate. GM Daewoo u Velikoj Britaniji je prodao 9.100 jedinica, odnosno 61% više no u istom razdoblju prošle godine. U Finskoj i Švedskoj, dvije nove tvrtke su prodaju povećale za 200 odnosno 300 posto.
Proboj tvrtke u Središnoj i Istočnoj Europi
U Turskoj je tvrtka započela s radom početkom ove godine i prodala 4.700 GM Daewooovih vozila. Jednako značajna je i prodaja u Centralnoj i Istočnoj Europi gdje GM Daewoo uglavnom prodaje svoje proizvode s Chevrolet oznakom.
U Jugoistočnoj Europi prodaja je narasla za 84% i prodano je preko 11.000 vozila u prvih šest mjeseci. U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci prodano 900 vozila s Chevrolet oznakom dok je u istom razdoblju prošle godine prodano 163 vozila. Udio na tržištu osobnih automobila je porastao s 0.40 na 2.5 %.
U isto vrijeme, globalna prodaja GM Daewooa u prvoj polovini ove godine je narasla na gotovo 430.000 jedinica, čime je ostvaren porast od 91% u odnosu na prošlu godinu.
Kontinuirani rast je odraz uvođenja novih atraktivnih modela. Od osnutka u listopadu 2002. godine, GM Daewoo je lansirao tri nova modela, i to Kalos, u izvedbi s pet i četiri vrata, najveći model Evandu i kompaktnu Nubiru/Lacettia.
Ubrzani razvoj dizelskih motora
Porast prodaje na globalnom tržištu je zacrtao put seriji velikih investicija u Koreji. U ožujku ove godine, GM Daewoo je najavio ukupnu investiciju 1.48 milijardi USD u dvije nove tvornice, tri nova proizvoda te program razvoja dizelskih motora, čime će se postaviti temelji za daljnji razvoj i napredak.
Dizelski program je baziran na sporazumu s talijanskim stručnjacima za dizelske motore VM Motori koji će razviti i proizvoditi nove 1.5 i 2-litarske dizelske motore u Koreji. Stoga tvrtka gradi novu tvornicu u kojoj će se ovi motori i proizvoditi. Proizvodnja motora, koji će zadovoljavati Euro IV norme o čistoći ispuha se očekuje u ožujku 2006. godine.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati