Hyundai Getz 1.5 CRDi - Štedljivost kao glavni adut
IAKO je na tržištu od Ženeve 2002, Hyundaijev Getz tek je nedavno dobio dizelski motor, koji mu je bio prijeko potreban kako bi se mogao nositi s konkurencijom.
Upravo je štedljivost agregata od 82 konjske snage najjača točka korejskog automobila. Ostalim komponentama mogu se naći mane, ali Getz dizel automobil je rađen s jednom svrhom - što manjom potrošnjom.
Ona je izvanredno niska - radi se o samo pet litara, tako da će mnogi koji su dosad zazirali od ovog korejskog automobila sad imati razlog da ga kupe. Naročito stoga što je trenutačno među povoljnijim Hyundaijevim modelima koji su uključeni u akciju Desetka.
Naime, testirani automobil ima akcijsku cijenu od 92.239 kuna, što je za ovako štedljivo vozilo sa solidnom razinom opreme (servo, ABS s EBD-om, centralno zaključavanje, dva zračna jastuka, itd.) definitivno nije puno.
Getz je došao kao automobil koji bi trebao popuniti prazninu u gami Hyundai automobila, koja je vladala između Atosa i Accenta.
S potpuno novim Getzom Koreanci su ušli u klasu koja ima vrlo značajan tržišni udio, naročito na našem tržištu.
Automobil svojim dizajnom slijedi linije koje su zacrtane modelom Matrix, a slabiji poznavatelj će ga iz daljine lako zamijeniti s većim monovolumenskim bratom, naročito zato što se iz profila mali Hyundai na trenutke doima gotovo poput jednovolumena obzirom na relativno blagi prijelaz između poklopca motora i vjetrobrana.
Dizajn nije atraktivan, što ima svoju podlogu u funkcionalnosti, no automobil nije ni ružan, pa ni kroz par godina neće izgledati zastarjelo. Mjesta ima mnogo, s unutarnjim dimenzijama ovog automobila u ovoj se klasi mogu nositi samo rijetki.
Getz je tako na prednjim sjedalima osjetno prostraniji od primjerice Clia ili Fiata Punto. I straga mjesta ima više nego kod konkurencije.
Otkuda toliki prostor, postaje jasno pogledom na prtljažnik koji je sa 254 litara volumena nešto manji od konkurenata. Što se tiče unutrašnjosti, ona je kombinacija elemenata iz Matrixa i Coupea, s naglaskom na potonji. Neki su elementi, poput prekidača, ručice mjenjača i sl., izravno preuzeti od "većeg rođaka". No, Getz donosi i dosta novosti u pristupu oblikovanju unutrašnjosti. Navikli na oble i pomodne linije interijera većine Hyundaia, jednostavna pravilnost Getzove ploče s instrumentima oduševljava svojom preglednošću.
Međutim, obzirom na to da se ipak radi o korejskom automobilu, prisutna je doza standarne nemaštovitosti i sivila, koja može iritirati, ali od automobila ovakve cijene i dalekoistočnog porijekla ne treba očekivati mnogo više. Što se tiče opreme, nju smo već spomenuli, no dodajmo da se u spomenutom paketu serijski nalaze vozački i suvozački zračni jastuci, ABS s EBD-om, klima uređaj, središnje zaključavanje (nažalost, ne daljinsko), po visini podesiv servo upravljač, električni podizače prednjih stakala, maglenke, retrovizori u boji karoserije, ISOFIX priključak za dječje sjedalice, te još par sitnica.
Uglavnom, prisutno je sve što je potrebno za komfornu gradsku vožnju. Dodajmo ovome da je kod Getza mnogo uloženo u sigurnost, što je na kraju rezultiralo i sa izvrsnih četiri zvjezdice na Euro NCAP crash testu.
Vratimo se malo na motor, koji je pojedinačno najbolji segment samog automobila. Dizelaš oznake CRDi i zapremnine od 1493 ccm dobro nam je poznat iz Accenta, te nas je i u Getzu ugodno iznenadio.
Najljepša stvar je potrošnja. Pet litara na otvorenoj cesti uz umjerenu vožnju stvarno je izvrsna brojka, naročito ako se uzme u obzir da cijene naftnih derivata konstantno rastu. Sam agregat zapremnine 1,5 l razvijen je iz osnove 4-cilindarskog 2,0 l motora jednostavnim odvajanjem jednog cilindra, a kod njega je primijenjen common-rail sustav visokotlačnog ubrizgavanja goriva, kojeg danas koriste gotovo svi europski proizvođači. Okretni moment vrlo je velik, radi se o čak 191 Nm, a trocilindraš razvija i solidne 82 konjske snage, sasvim dovoljno za pristojnu voŽnju.
Uz sve standardne boljke koje su svojestvene trocilindrašima, ovaj agregat ipak razvija previše vibracija, što ponekad može iritirati. Ipak, mnogo nam je veće razočarenje bio mjenjač, koji ima solidno proračunate hodove, ali je nedovoljno precizan. Što se tiče voznih sposobnosti, Getz se malo naginje, ali to je samo zasluga visine, moramo priznati da smo očekivali mnogo “neposobniji” automobil no što to Getz zaista jest.
Naime, volan je solidno pogođen, te zajedno s dovoljno čvrstom karoserijom omogućava dovoljno zabave u zavojima, a dobrom osjećaju u unutrašnjosti pridonose i sjedala koja zadovoljavajuće drže tijela. Dodajmo ovome da je automobil solidno podešen, tako da sve rupe ovjes upija bez ikakvih problema.
Sve u svemu, Getz je automobil čija je glavna prednost štedljiv dizelski motor, kojem se jedino može zamjeriti previše vibracija, dok su ostali nedostaci ovog automobila zanemarivi ukoliko se uzme u obzir cijena od 92.239 kuna.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati