Hyundai Tucson - Izvrstan korejski SUV
Tekst se nastavlja ispod oglasa
VRLO rijetko na tržištu se pojavi automobil koji ne oduševljava posebno niti u jednom području, ali je kao cjelina izvanredan, kao što je to Hyundaijev mali SUV Tucson sa dvolitrenimm turbodizelskim motorom. Naime, za 22.023 eura Hyundai tržištu nudi izvedbu s pogonom na prednju osovinu te Dynamic paketom opreme.
Svi oni koji ne žele pogon na sva četiri kotača, već vole SUV-ove zbog njihova oblika i ponude prostora, trebali bi se odlučiti za ovu izvedbu.
Hyundai Tucson automobil je koji je definitivni best buy u klasi. Ukoliko vam je, pak, nužno imati vozilo s pogonom na sve kotače, i to je u ponudi, no jedino s bogatijim paketomm opreme Intense, te u inačici s istim agregatom za cijenu od 27 366 eura.
U svakom slučaju, Tucson je izvrstan automobil. Jedna od njegovih glavnih prednosti jest dizajn, koji je vrlo dobro pogođen. Naime, izgleda sjajno sa svih strana, te je jedan od rijetkih koji je sposoban izaći na tržište s plastičnim branicima i pokupiti mnoštvo hvale baš na njihov račun.
Tu je i izvrstan dizajn stražnjeg kraja, gdje se ističu dvije ispušne cijevi, kao i izuzetno praktičan element zasebnog otvaranja prozora na stražnjim vratima, čime je olakšan pristup prtljažniku bez njihovih otvaranja.
Za klasu manji od Santa Fea, no barem jednako toliko atraktivan, Tucson je u Europi premijerno predstavljen na auto salonu u Genevi u ožujku 2004. Dok se Santa Fe profilirao kao automobil za poslovne ljude srednjih godina, Tucson će kupce tražiti među mlađim, urbanim ljudima dinamičnog životnog stila.
Dimenzijama karoserije (visina 1,680 m, dužina 4,325 m, širina 1,795 m) Tucson je za 17 cm kraći i za 2 cm uži od Santa Fea te ima za centimetar duži međuosovinski razmak (2,63 m) što uvelike pridonosi prostranosti putničkog prostora.
Tucsonovi direktni konkurenti trebali bi biti Toyota RAV-4, Honda CR-V i Ford Escape. Njihov predviđeni tržišni rast u području europske unije u sljedećih godina iznosi 51%, stoga i ne čudi kako u Hyundaiju računaju na dobru prodaju, jer neki proizvođači (Fiat, Nissan i Volkswagen) u segmentu planiraju ući tek za dvije godine.
Još jedan veliki adut Tucsona njegova je unutrašnjost, s kvalitetnim materijalima, uzornom ergonomijom te funkcionalnsošću i praktičnošću napravljenim kao da se radi o nekom karavanu.
Prednja sjedala su velika i veoma udobna, dok se stražnja jednostavno preklapaju (jednim potezom poluge) i na taj način stvaraju velik i iskoristiv prtljažni prostor s ravnom podnicom, što je rješenje poznato iz monovolumena.
Središnja konzola izgleda vrlo dobro, kao potpuno izdvojena cjelima s otvorima ventilacije, audio uređajem i automatskom klimom uokvirena širokim aluminijskim rubom i visoko postavljenom ručicom mjenjača, a na instrumentnoj tabli nalazi se nalaze se komponente poznatih iz jeftinijih i manjih Hyundaievih modela. Isto je i s ručicom petbrzinskog mjenjača, koja je, naprimjer, identična onoj iz Getza, a smještena je vrlo praktično, na izbačenom dijelu središnje konzole, tako da je do nje vrlo lako doći.
Nažalost, željeli bismo reći da je njome i vrlo lako rukovati, no to jednostavno ne bi bila istina, jer mjenjaču manjka preciznosti, iako za jedan SUV ima kratke hodove. Ipak, mjenjač je dobra mjera za motor, kojem nedostaje nekakvih dvadesetak konja s kojima bi automobil dodatno živnuo, no niti ovako nije loše.
Kombinirana potrošnja neće biti veća od devet litara, što je za automobil težak 1623 kilograma izvrstan rezultat, kojem treba dodati 162 kilometara deklarirane maksimalne brzine (170 prema inzstrumentima), te 16,2 sekudi potrebnih da bi se došlo do stotke iz mirovanja.
Još jedna stvar koja će neke smetati jest blaga neuglađenost motora, koji ponekad previše buči i vibrira, iako je opremljen je s osovinama za uravnoteženje, radi smanjenja vibracija i buke.
Četverocilindrični redni motor s dvije bregaste osovine u glavi motora i 4 ventila po cilindru razvija snagu od 112 KS, moment od 245 Nm, a za ubrizgavanje goriva koristi Bosch-ov common rail sustav ubrizgavanja koji omogućuje tlakove ubrizgavanja goriva do 1250 bara, što je zaslužno boljoj iskoristivosti goriva i smanjenju emisije ispušnih plinova.
Tu je također i EGR sustav sa hlađenjem povratnih ispušnih plinova daje bolji stupanj punjenja motora i značajno smanjenje dušičnih oksida u ispuhu.
Što se tiče voznih svojstava, Tucson se naginje kao i svaki drugi pripadnik klase, no, realno gledajući vozna svojstva su zahvaljujući ovjesu uzetom iz Elantre vrlo dobra U vožnji po grbavim cestama, Tucsonov ovjes djeluje tvrdo, no to je samo reakcija amortizera koji stabiliziraju vozilo.
Po prosječnim cestama, automobil se ponaša vrlo dobro, potpuno je predvidljiv, stabilan i vrlo udoban. Za sigurnost u vožnji tu su ABS, dok eventualne nezgode ublažavaju zračni jastuci sa programiranim aktiviranjem ispred vozača i suvozača.
Za kraj još samo riječ dvije o opremi. Testirani primjerak imao je bazni Dynamic paket opreme koji sadrži sve što je potrebno, osim navedenih zračnih jastuka tu je i klima uređaj daljinsko središnje zaključavanje s protuprovalnim alarmom, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, električno podešavanje vanjskih retrovizora, ABS sa EBD-om, aluminijski naplatci, obilje pretinaca za odlaganje predmeta, itd.
Za cijenu od 22.023 eura za verziju s dvolitrenim dizelašom, koji se nama čini kao jedini logičan izbor za ovaj automobil, sasvim dovoljno.
Goran Vuzem
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati