Jeep Commander – Povratak otpisanih
JEEP je na auto-salonu u New Yorku predstavio potpuno novi model kojim napada segment full-size SUV vozila. Sedam sjedala, snažni benzinski motori, pogon na sve kotače i idealna kombinacija robusnosti i luksuza – sve to je novi Commander.
Najnoviji model u Jeepovoj gami ne donosi ništa novo i revolucionarno, već plijeni pažnju klasičnim vrijednostima prepoznatljivim za ovu marku kojoj možemo zahvaliti što SUV segment uopće postoji. Šezdeset godina duga tradicija vidljiva je u svakom detalju klasičnog dizajna. Commander ne bježi od prošlosti i vraća se linijama legendarnih modela kao što su Willys Station Wagon (1946 - 1962), Wagoneer (1963 - 1991) i posebno Cherokee (1984 - 2001).
Daleko od toga da se radi o reliktu na kotačima, Jeepov sedmerosjed samo posjeduje originalne stilske figure svojstvene bogatoj tradiciji jedne od najpopularnijih američkih marki. Uglasti izgled s ravnim plohama je ono što Amerikanci vole, a dodamo li svemu tome obilje kroma i debele zaštitne plastihe, uspjeh na prostorima „preko bare“ ne može izostati.
Komforan i siguran
U sigurnost ne treba sumnjati. Tu se prije svega misli na izraženu masivnost vozila, ali i dostatnu količinu sigurnosnih elemenata. Commander je prvi model u Chrysler koncernu koji posjeduje elektronski sustav nadzora u slučaju prevrtanja koji upravlja aktivacijom zračnih jastuka. Aktivne sustave kao što su ABS, TCS i ESP ne treba posebno ni spominjati, oni su danas gotovo stvar opće kulture.
Unutrašnjost posjeduje tri reda udobnih sjedala s gotovo jednakim komforom na svim pozicijama. Zanimljivo, jer je model tek pet centimetara dulji od Grand Cherokee-a i posjeduje identičan međuosovinski razmak.
Dodatni prostor dobiven je stepenastim krovom, koji prati sjedala postavljena na različitim nivoima. Ukoliko postoji potreba, stražnja dva reda sjedala moguće je preklopiti u podnicu čime se stvara ogromni prtljažni prostor. Tu su i stakleni prozori na krovu koji stvaraju dojam prostranosti i donose obilje svjetla.
Prednja armatura posebno je osmišljena za ovaj model, a karakteriziraju ju najkvalitetniji materijali. Pored kontrolne table s instrumentima grupiranim u četiri kružna elementa, jednostavnost je vidljiva i na središnjoj konzoli, gdje su sve kontrole izrađene po visokim standardima ergonomije. Možda to sve u konačnici ne izgleda previše efektno, ali bi zato u praksi trebalo biti čisto solidno.
Po šumama i gorama
U pogledu motorizacije Commander je superioran nad konkurencijom. Pored baznog 3.7 V6 benzinca, to je jedini SUV koji u ponudi ima dva V8 (4.7 i 5.7 Hemi) motora. Naravno 4x4 pogon je obvezan, a u ovom slučaju se radi o tri sustava (Quadra-Trac I i II, Quadra-Drive II) kakve posjeduje novi Grand Cherokee.
I na kraju valja spomenuti da Commander posjeduje ateste odgovarajućih ustanova (NATC), koji potvrđuju njegove terenske sposobnosti. Uostalom, ipak je to Jeep.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati