Lotus 2-Eleven: Mršavost je IN

Piše:
subota, 3.3.2007. 10:50
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Lotus 2-Eleven: Mršavost je IN

LOTUS Sport, specijalni odjel tvrtke iz Norfolka, razvio je specijalnu izvedbu Lotusa namijenjenu amaterskim trkačima, ali i svima koji se drže Chapmanove izreke "Manje kila - bolje performanse". Premijera je za nekoliko dana u Ženevi.

Radikalan čak i za Lotus, 2-Eleven teži svega 670 kg nasuprot kojima je suprotstavljen 1.8 kompresorski potpomognut motor snažan 188 kW/255 KS. Maksimalnu snagu razvija pri 8.000 o/min, dok je 242 Nm zakretnog momenta dostupno pri 7.000 o/min.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Dovoljno je reći kako omjer mase i snage motora odgovara onome na bolidima Formule 1 od prije pedesetak godina. Performanse su naravno uvjerljive, 2-Eleven do 100 km/h ubrza za 3,9 sekundi, do 160 km/h mu treba 9,1 sekundi, a maksimalna brzina je 250 km/h.

2-Eleven donosi ono najbolje od Lotusa. Pero laka kategorija ovdje je više no dobrodošla, pa budući vlasnik može očekivati za britansku tvrtku prepoznatljivu upravljivost, stabilnost, ali i surovost. Mjenjač je posuđen od modela Exige S, a radi se o šest-stupanjskoj mjenjačkoj kutiji s kućištem od aluminija.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Vozilo je opremljeno LTCS (Lotus Traction Control System) sustavom kontrole trakcije. Zanimljivo je da kućni sustav ne radi na principu ograničavanja proklizavanja kotača kočnicama, već je odabran princip rada motorom, gdje se snaga motora pri proklizavanju sputava.

Lotusov minimalista koristi šasiju (aluminijska) Lotusa Elise, dok je tijelo vozila potpuno novo. Izrađeno je od kompozita, a ukupna masa mu je tek 40 kg. Zanimljivi je da Lotus od istog materijala proizvodi dijelove za Aston Martin Vanquish. Svi paneli su pričvršćeni zakovicama što olakšava održavanje i moguće popravke.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Iza 16-inčnih kotača kriju se "šuplji" diskovi od lijevanog željeza promjera 288 mm, Pagid RS14 trkaće pločice i AP Racing dvoklipne čeljusti (straga: Brembo, jedan klip). Priča o kočenju završava silikonskim kočničkim uljem koje kola cijevima obloženim ojačanjem od nehrđajućeg čelika. Ah da, četiri-kanalni ABS je dio serijske opreme.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Proizvodnja započinje u travnju, i to u višestruko nagrađivanoj tvornici Lotusa u Hethelu, Norfolk. Cestovna izvedba će na britanskom tržištu stajati 39.995 GBP sa svim davanjima, dok je za ostatak svijeta predviđena tek izvedba pripremljena za utrke, i to po cijeni od 49.575 GBP.

M.N.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU