Lotus 3-Eleven: Najjači i najbrži u povijesti

Piše: M.N.
subota, 16.1.2016. 09:54
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Lotus 3-Eleven: Najjači i najbrži u povijesti

 Foto: Lotus

LOTUS predstavlja radikalni 3-Eleven, najsnažniji i najbrži model u povijesti ove slavne tvrtke. 
 
Kada kažemo najbrži u okviru Lotusa to znači ispod 3 sekunde za sprint do 96 km/h, odnosno 6 sekundi za ubrzanje do 160 km/h. U svojem Race izdanju ovaj će model testnu stazu u Hethelu apsolvirati za jednu minutu i 19.5 sekundi, a Nürburgring u manje od 7 minuta. 
 
 
Iako možda izgleda poput igračke za zabavu istina je samo djelomična. Da, zabava je zagarantirana, ali radi se o ekstremnom automobilu koji u svakom detalju opravdava cijenu od minimalno 82.500 GBP. 
 
Karoserija od laganog kompozita i ukupna masa od svega 890 kg s jedne strane, te 460 KS maksimalne snage u Race izdanju s druge jasan su pokazatelj o čemu se tu radi. Točka na i je potpis Lotusa, imena koje garantira vrhunsku dinamiku na cesti.
 
Ponovimo, ovaj automobilčić uhvatit će 96 km/h za 2.9 sekundi i postići 290 km/h. Izaberete li težu (925 kg) cestovnu Road verziju tada računajte na "svega" 410 KS i neznatno lošije performanse (0-96 km/h za 3.3 s, 280 km/h).
 
 
Race verzija ima motor povezan sa sekvencijalnim mjenjačem, dok je kod cestovne izvedbe u pitanju "običan" ručni mjenjač, također sa šest stupnjeva prijenosa.
 
Öhlinsovi amortizeri su standardni,  kao i Michelinovi pneumatici mjera 225/40 ZR18 sprijeda i 275/35 ZR19 straga, Pilot Super Sport i Cup 2, ovisno o izvedbi. AP Racing četiri-klipne kočnice brinu se sigurno zaustavljanje, a diskovi su promjera 332 mm. 
 
 
Odlično pogođena aerodinamika i downforce od 150 kg pri 240 km/h, odnosno 215 kg kod trkaće izvedbe sa podesivim krilom, garancija su odlične veze s podlogom u prilog čemu ide podatak o lateralnim akceleracijama koje vozilo podnosi zadržavajući putanju.
 
U zavojima će tako vozač iskusiti i do 1.5 g, što je na razini boljih sportaša. Primjera radi, kod Veyrona je lateralno ubrzanje do 1.4 g. Inače, Lotusova predanost reduciranoj masi vidi se i kroz upotrebu Li-Ion akumulatora čime se uštedjelo do 10 kg. 
 
Iako prednja armatura donosi TFT info zaslon oprema je jedina stavka gdje Lotus donekle zakida vlasnika. Kao što dolikuje iskonskim sportašima GPS sustav je potrebno nadoplatiti, a o drugim blagodatima nisu predviđene ni rasprave. 
 
 
Prve isporuke ovog modela serije limitirane na svega 311 primjeraka očekuju se već u ožujku. Cestovna verzija starta od 82.500 GBP, dok je trkaća dostupna po početnoj cijeni od 97.083 GBP.  
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU