Mazda 3 - Nova izvedba i motori
MAZDA 3 slijedi stariju i veću sestru. Nakon što je od 6-ice naslijedila atraktivan dizajn i uvjerljive osobine, te osvojila brojne nagrade, trojka se predstavlja u novoj karoserijskoj izvedbi i sa širom paletom motora.
Dok je Mazda 3 u karoserijskoj izvedbi tyv. Kombi limuzina namijenjena dinamičnim ljudima koji znaju cijeniti atraktivan izgled i uvjerljive performanse, limuzinska izvedba donosi još neke jake adute. Na prvom mjestu je svakako prtljažnik kojeg karakterizira širina od čak 1.050 mm i 413 litara volumena.
Iako je riječ o limuzini, Mazdini dizajneri su uspjeli sačuvani kompaktnost i prepoznatljiv stil izvornog modela. Kratki prevjesi i skladne linije bili su dovoljni za stvaranje još jednog atraktivnog modela. Dobivena trovolumenska koncepcija ničime ne gasi opčinjenost novom Mazdinom dizajnerskom filozofijom.
Stražnji "bunker" niti s boka ne djeluje nezgrapno, a atraktivna svjetla podižu ukupni dojam. Istovremeno je povećan komfor, posebno na stražnjoj klupi gdje ima više prostora u predjelu koljena. Po potrebi je moguće stražnje sjedalo preklopiti čime prtljažnji prostor raste na 675 litara. Jedinu prepreku boljoj funkcionalnosti predstavlja mali poklopac prtljažnika, što sprječava prijevoz većih predmeta.
Novi motori
Paralelno s novom karoserijskom izvedbom Mazda lansira nove motore. Ponuda tako odada starta s 1.4 litrenim benzincem, koji maksimalnu snagu od 62/84 kW/KS razvija pri 6.000 o/min, uz okretni moment od 122 Nm pri 4.000 o/min. Aluminijski benzinac predstavlja idealnu kombinaciju uloženo/dobiveno, i ističe se povoljnom potrošnjom koja u prosjeku iznosi 7.1 l/100 km.
Performanse su dostojne ulaznog modela, ubrzanje do 100 km/h iznosi 14.3 sekundi, a maksimalna brzina 169 km/h.
Drugi novitet je common-rail dizelaš druge generacije koji iz obujma od 1.6 litre razvija 80/109 kW/KS pri 4.000 o/min uz 240 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog već pri 1.750 o/min. Motor se ističe niskom razinom buke, te povoljnom potrošnjom goriva koja u prosjeku iznosi 5 l/100 km.
Vrijedne spomena su i uvjerljive performanse, ubrzanje do 100 km/h traje 11.3 sekunde, a maksimalna brzina solidnih 185 km/h. Ekološka svijest kod Mazde je izražena, pa motor u startu udovoljava Euro III standardima o kvaliteti ispušnih plinova.
Nadalje, na određenim tržištima motor će se od ljeta opremati DPF (Diesel Particulate Filter) filterom što mu osigurava udovoljavanje rigoroznom Euro IV standardu.
U visoki stupanj pasivne i aktivne sigurnosti ne treba sumnjati. Putnike štiti kavez nosača povišene krutosti, koji sprečava značajnije deformacije prema kabini i onemogućava širenje energije udarca u neželjenom smjeru. Putnike štite progresivni (dual-stage) zračni jastuci (zračna zavjesa uz nadoplatu), te zatezači pojaseva u tri točke vezivanja.
Diskovi na svim kotačima sigurno zaustavljaju automobil. Primjera radi zaustavni put pri brzini od 100 km/h iznosi odličnih 37 metara, što je za ovu klasu jedan od najboljih rezultata. Top izvedba opremljena dvolitrenim benzincem ima još snažnije kočnice, prednji diskovi su povećani s 278 na okruglih 300 mm, a stražnji sa 265 na 280 mm.
Sve to bi trebalo biti dovoljno za barem četiri zvjezdice pri Euroncap-ovim testiranjima.
Mazda 3 će sasvim sigurno ponoviti uspjeh 6-ice, iako će na tom putu imati nekoliko teških prepreka. Tu prije svega mislimo na njemačku konkurenciju, koja je nedavno lansirala nove modele.
Možda će upravo atraktivan dizajn biti jedan od prijelomnih faktora koji će presuditi u Mazdinu korist.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati