Mazda2 1.25i TE: Cijena jedini problem

Piše:
petak, 28.7.2006. 13:35
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Mazda2 1.25i TE: Cijena jedini problem

BROJNI noviteti lansirani u posljednje vrijeme obogatili su ponudu u nižoj klasi i na sreću budućih vlasnika značajno podigli standarde klase, kako u pogledu sigurnosti, tako i sa stanovišta komfora, opreme, pa i dizajna. Sve to je najmanja Mazda oduvijek imala, pa ne čudi što u svoju petu godinu egzistencije ulazi bez naoko bitnih promjena.

Vizualno srodna ostalim Mazdinim modelima koje bije glas esteta i potkovana Fordovom mehanikom, "dvojka" je oduvijek bio natprosječan model u pogledu svih bitnih elemenata, pa tako i cijene.

Upravo je potonje spriječilo značajnije tržišne rezultate, no zato Mazda2 vrlo vjerojatno nije razočarala niti jednog svog vlasnika. Nimalo čudno kada se radi o automobilu za kojeg će se većina složiti da posjeduje možda najbolje podvozje i mjenjač što ga ovaj segment može ponuditi.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Pridodamo li tome činjenicu kako je upravo ovaj model početkom desetljeća pametnom monovolumenskom arhitekturom ponudio vanserijsku prostranost, jasno je zašto Mazda2 i danas uspješno odolijeva konkurenciji.

Što je novo?

U novoj modelskoj godini Mazda2 se vizualno približila ostatku game. Nova prednja maska s blago dotjeranim svjetlima glavna je novost sprijeda, dok na suprotnom kraju tu uloga preuzima transparentna grafika svjetala i horizontalna "krom" dekoracija.

Sve u svemu, blage stilske promjene pokazale su se dovoljnima da Mazdica i dalje zapne za oko potencijalnim kupcima i tako više-manje uspješno dočeka svog nasljednika.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Interijer je uglavnom ostao isti, dakle kvalitetan, oku ugodan i nadasve ergonomičan. Osim što je položaj sjedenja povišen, uzorna ergonomija unaprijeđena je mogućnostima regulacije vozačkog sjedala i upravljača po visini. U komfor više nitko ne sumnja, kao niti u ponudu prtljažnika (267 l) koju serijskom opcijom asimetričnog preklapanja naslona možete povećati na 1.044 l.

Brojni pretinci pogoduju većem užitku u svakodnevnom korištenju, baš kao i zadovoljavajuća preglednost. Mazda je novosti pripremila i u ponudi opreme, posebno sigurnosne. Tako je ABS sada dio serijske opreme, kao i (samo) dva zračna jastuka. Od ostalih novosti moguće je uočiti kvalitetnije tkanine, te titan look središnje konzole.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Što se tiče mehanike novosti nema. Testirani primjerak pokretao je 1.25-benzinac snažan 75 KS, koji predstavlja motorizaciju baznog modela. Kako smo spomenutu kombinaciju već imali prilike u nekoliko navrata isprobati, iznenađenja nije bilo. Bježanje u visoke okretaje kao posljedice manjkave elastičnosti ne pada teško, pošto je mjenjač odličan, a prateća mehanika posao odrađuje uzorno.

>> Test Mazde 2 možete naći ovdje.

Ovako motorizirana Mazda pokazala se odličnom u gradu, ali i sposobnom za dalja putovanja pod uvjetom da za njenim upravljačem nije vozač natjecateljskih aspiracija.

Cijena - glavna prepreka uspjeha

Mazda 2 starta s cijenom od 90.383 kn koliko stoji bazna izvedba s metalik bojom. Pridodate li danas gotovo uobičajenu opremu (klima, elektrifikacija, bočni zr. jastuci, audio sustav i sl), cijena raste na 103.903 kn koliko je stajao i testni primjerak.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Gotovo 10.000 kn više od izravne konkurencije velik je teret koji potencijalni kupci nisu spremni uvijek podnijeti. No, svi oni koji traže gradski automobil odličnih voznih karakteristika, vanserijske prostranosti i kvalitete, neka razmisle još jednom.

Mazda2 - Drugi pogled

Kako testni automobil spada u domenu automobila kojeg često biraju pripadnice nježnijeg spola odlučili smo potražiti mišljenje vozačice. Kao u slučaju Micre i sličnih "ženskastih" automobila, uloga test vozačice povjerena je kolegici Vani, a njeni dojmovi slijede u nastavku:

"Prva asocijacija na gradski automobil za mene je malo prostora u kabini. Za većinu takvih automobila u kojima sam se vozila, ta tvrdnja se pokazala točnom. Zbog toga me Mazda2 zaista ugodno iznenadila. Pokazala se kao izvrstan izbor za grad, dimenzijama sasvim prihvatljiva za parkiranje i vožnju u gradskim gužvama, a prostorno dostatna i za udaljenije destinacije.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Iako gradski, kada sjednete u njega, automobil zbog povišenog krova ostavlja dojam kao da ste sjeli u monovolumen. Zbog povišenog sjedećeg položaja, kao i dobre preglednosti, imate osjećaj da vozite za klasu veći automobil.

Prednja armatura je sasvim pregledna. Sve kontrole nalaze se na dohvat ruke, kao i ručica mjenjača. Veseli i praktična koncepcija komandi audio-uređaja na volanu za koje nije potrebno privikavanje. Središnja konzola u imitaciji metala izgleda lijepo, a za svaku pohvalu su i brojni pretinci, poput onog iznad audio-uređaja i manjeg za otpatke pokraj suvozačevog pretinca. Sve to, čini unutrašnjost ovog automobila iznimno udobnom i funkcionalnom. Jedina zamjerka ide na prostor oko parkirne kočnice, koji je riješen poprilično nemaštovito.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kako sam Mazdu 2 odlučila isprobati i na duže relacije te povesti sa sobom i društvo, iznimno bitno mi je bilo koliko će stvari stati u prtljažnik. I tu se automobil pokazao kao pravo osvježenje jer u prtljažnik stane više stvari nego što biste očekivali od gradskog automobila, a dodatni prostor se dobija preklapanjem stražnjih sjedala. Poveća vrata prtljažnika poslužit će kao privremeno sklonište kada vas ulovi pljusak i dopustiti vam da u miru potražite kišobran.

Putnici na stražnjem sjedalu nisu imali nikakvih primjedbi na udobnost ili manjak prostora. Mazda 2 se i tu pokazala kao iznimka budući da čak i uz kurpulentnijeg vozača, ostavlja više nego dovoljno prostora za putnike straga.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Nažalost, automobil je svoju slabost počeo pokazivati na autocesti. Tromost u vožnji osudila me na desnu voznu traku, a svakim pretjerivanjem Mazda me kažnjavala velikom bukom i osjetnim rastom potrošnje goriva.

U konačnici mogu reći slijedeće. Osnovna namjena Mazde2 su gradske vožnje, pa vjerujem da će svatko tko ga odabere biti i više nego zadovoljan. Ukoliko vam brzi dolazak na cilj što se tiče dužih relacija nije bitan, Mazda2 će vas zadovoljiti u svakom pogledu."

>> Mazda2 u Bazi automobila.

Važnija serijska oprema:

Zračni jastuci za vozača i suvozača

ABS/EBD/EBA

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo upravljač

Sjedalo vozača i upravljač podesivi po visini

Priprema za radio 

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Alu/titan look središnje konzole

Krom dekoracija 

Metalik boja

14" kotači, gume mjera 175/65 R14

Razina TE                                      

Prozorski zračni jastuci

Bočni zračni jastuci

Klima uređaj
Audio sustav (CD, 4 zv, komande na upravljaču)

El. podizači svih stakala

El. podesivi i grijani retrovizori

Sjedalo suvozača s funkcijom stola

Vanjski retrovizori i kvake u boji vozila

Mazda 2 1.25i

90.383 kn

Mazda 2 1.25i TE

103.903 kn

Cijena dizelske izvedbe (CD68)

100.898 kn

Garancija: 3 godine ili 100.000 km

*Cjenik je informativne prirode

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst: M.N. i V.Š
Foto: V.Š.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU