Mercedes-Benz CL: Neki drugi svijet
TRAŽITE li nemjerljivu količinu luksuza i strasti u automobilskom svijetu tada ćete to najčešće morati dobro i platiti. Pogotovo u slučaju "trokrake zvijezde", najpoznatijeg svjetskog premium proizvođača čija će coupe ponuda kulminirati ove jeseni lansiranjem potpuno nove generacije CL klase.
Nepisano je pravilo da renomirani proizvođači predstavljanjem novih modela značajno unaprijede ponudu i samo tržište automobila poboljšanjem kvaliteta u barem nekoliko karakteristika. Fordu je najvažnija dinamička stabilnost i komfor, Fiatu najvjerojatnije izgled, Hondi moderna tehnologija i tako unedogled. Kad je pak u pitanju Mercedes, ono na što se uvijek moglo računati je dinamičan, ali vrlo konzervativan dizajn u prvom kontaktu i obilje tehnološki naprednih sustava u naknadnom upoznavanju.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Konkretno, kod CL-a i nije bilo puno potreba za inovacijama, jer sve ono što nudi nova S klasa, a i SL, daleko je ispred izravne konkurencije. A ona gotovo da i ne postoji. Kako Audi i BMW još uvijek nemaju veliki luksuzni coupe u gami, Mercedesu se mogu konfrontirati tek cjenjene manufakture poput Bentleya i njemu sličnih. Realno, koncepcijom i cijenom u istu domenu spada i Bristol, no ishod tog duela unaprijed je odlučen. Kako god, Mercedes-Benz je od 1952. godine proizveo ukupno 178.000 luksuznih coupea, a s ovim modelom planira vrlo brzo probiti granicu od 200.000 primjeraka.
Pet desetljeća duga tradicija i značajna ulaganja u napredne sustave vožnje urodila su još jednim vrhunskim automobilom. Visok luksuz naglašen uvijek elegantnom coupeovskom linijom u imućnim sretnicima budi ovisnost i najavljuje nove dizajnerske smjernice majstora iz Stuttgarta. No, profinjenost je tek ono prvo što upada u oči.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
CL je puno više od toga. Radi se o najvjerojatnije najsigurnijem coupeu na svijetu kod kojeg Pre-Safe sustav umjesto vozača detektira mogućnost nezgode i izvodi manevar kočenja, ILS (Intelligent Light System) poznaje pet načina rada u svrhu optimalne prilagodbe uvjetima okoline, a ABC (Active Body Control) sustav pobrinut će se da u CL-u vožnja bude najudobnija (i najsigurnija). Iako sve ove sustave ili makar slične nudi više proizvođača, još ih nitko nije ponudio na jednom automobilu ovog tipa. I u tome leži velika prednost Mercedesa čiji kapaciteti su gotovo nepresušni.
U usporedbi s prethodnikom novi je model narastao u svim dimenzijama. Prevedeno, duljina je porasla na 5.065 (+75 mm), širina na 1.871 (+ 14 mm), a visina na 1.418 (+ 20 mm) mm. Dakle, na posjet javnim garažama možete zaboraviti osim ako ste spremni zauzeti dva parkirališna mjesta. Osim većeg komfora CL raspolaže i sa 40 litara dodatnog prostora u prtljažnom prostoru kapaciteta 490 litara prema VDA metodi mjerenja.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Novi CL će se nuditi u dvije motorne izvedbe. Naravno radi se o benzincima kod kojih se nije štedjelo u volumenu i materijalu, a sve u svrhu rafiniranog, uglađenog rada. Da, iako coupe, CL nije sportaš odnosno automobil za one željne vozačkog dokazivanja. Ne, već samom kupovinom ovog automobila jasno ste dali do znanja tko ste i što ste, pa vam preostaje samo da lagano krstarite gradom ili otvorenom cestom.
Žurbe nema jer onaj tko si može priuštiti ovakav automobil može biti na godišnjem odmoru koliko želi, a i u jednoj od garaža se sasvim sigurno našlo mjesto i za ponekog sportaša, možda SLR-a? Ako ipak mora to biti CL onda je dovoljno doplatiti par tisuća eura za AMG paket karoserijskih dodataka i 19-inčne aluminijske naplatke, dok će motori svoju ulogu u serijskom izdanju odraditi više no solidno.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Uostalom 5,4 sekunde za ubrzanje do 100 km/h, odnosno 4,6 u slučaju CL 600 nedostižno je za barem 99 posto prometala na europskim cestama. Pri tome imajte na mu da se radi o preko dvije tone teškim automobilima s automatskim mjenjačem.
Konkretnije, CL 500 pokreće 5.5 V8 atmosferski motor koji istiskuje 285/388 kW/KS pri 6.000 o/min i 530 Nm u rasponu od 2.800 do 4.600 o/min Automobil je serijski opremljen 7-GTRONIC automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa, a prosječna potrošnja je 12,1 l/100 km. CL 600 je osjetno moćniji. V12 biturbo motor iz gotovo istog obujma kao u slučaju prije spomenutog raspolaže sa 380/517 kW/KS pri 5.000 o/min i 830 Nm dostupnih u rasponu od 1.900 do 3.500 o/min. I ovdje je mjenjač automatski, ali sa pet stupnjeva prijenosa.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Interijer automobila dosljedno prati vizualni izričaj vanjštine i potkovanost tehnološke ponude mehaničkih komponenti. Drvom, sjajnim metalom i najfinijom kožom prošarana kabina nudi ekskluzivan ugođaj najelitnijih arhitektonskih prostora. U standardnu opremu ulazi sve, od staklenog krovnog prozora, automatske klimatizacije, pa sve do CD/DVD multimedije. U top modelu svemu valja pridodati još sjedala s masažnom funkcijom, Command APS navigaciju, Logic7 surround sustav i sustav pristupa bez ključa.
Sedma generacija Mercedesovog coupea spada u red najboljih ljudskih dostignuća kad su u pitanju kopnena prijevozna sredstva. Superioran u svim područjima, CL nudi više od onoga što smo sposobni zamisliti. Takva je i cijena. Ili slikovitije, i kad bi dušu prodali vragu nedostajalo bi vam par tisuća eura da postanete (ponosni) vlasnik nove Mercedesove CL klase. A pritom mislimo na "osnovni" CL 500.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati