Mitsubishi Grandis stigao u Europu
KROZ mjesec dana u prodaju diljem Europe stiže još jedan full size monovolumen s dalekog istoka. Mitsubishi Grandis je tipičan predstavnik najnovije linije modela naglašenih estetskih vrijednosti i inovativne arhitekture.
Mitsubishi Grandis je trenutno najveći monovolumen u klasi. Duljinom od 4.76 metara dulji je od potomaka iz Fiat/PSA braka (C8, Ullyse, 807, Phedra) za solidnih četiri cm, dok je međuosovinski razmak od 2.83 metara tipičan prosjek. Ono čime se Grandis ističe je relativno niska silueta vozila (1.655 mm) i pozamašna širina, pa model ukupno djeluje vrlo dinamično i atraktivno.
Ništa manje atraktivan nije ni dizajn. U dobrom duhu obnove game Grandis preuzima posuđuje tipično lice, kao sastavni dio MMDI (Mitsubishi Motors Design Identity) identiteta. Naglašene aerodinamične linije dio su japanskog trenda u monovolumenskom segmentu u što smo se mogli uvjeriti na prošlogodišnjem izdanju auto-salona u Tokiju.
Po starom i ne toliko uspješnom receptu, model će oskudijevati u motornim izvedbama. Dizelska izvedba slijedi tek dogodine (2.0 TD), pa će kupci na raspolaganju imati tek benzinsku pokretanu 2.4-litrenim četiricilindrašem.
Nakon ukidanja GDI tehnologije zbog prevelikih troškova razvoja, Mitsubishi se okrenuo prvotnom MIVEC sustavu (izvedenica VVT sustava) i opremio njime većinu motora uključujući i ovi. Motor razvija solidnih 165 KS pri 6.000 o/min uz 217 Nm pri 4.000 o/min, što Grandis odmah baca u gornji segment i time automatski sužava krug potencijalnih kupaca.
Potentan motor omogućuje Grandisu maksimalnih 200 km/h uz ubrzanje do 100 km/h u okruglih 10 sekundi. Prosječna potrošnja od 9.3 l/100 km je sasvim dobar rezultat s obzirom na tip vozila. Moguć je izbor između dva mjenjača, 5-stupanjskog ručnog i 4-stupanjske (INVECS II) automatike. Tehnički podaci za automatsku izvedbu su u prosjeku 10 % slabiji.
Daljnji napredak je ostvaren na pasivnoj i aktivnoj sigurnosti. Povećana čvrstoća karoserije i bogata serijska sigurnosna oprema, koja obuhvaća prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese i ABS+EBD sustav, bili su dovoljni da se Grandis u Japanu okiti sa 6 zvjezdica za sigurnost (JNCAP- Japan New Car Assessment Programme). Dobrim dinamičnim svojstvima zasigurno će doprinijeti i 4WD pogon, koji se uključuje pritiskom na tipku smještenu na armaturi.
Naravno, putnička kabina posjeduje šest zasebnih sjedala s nebrojenim mogućnostima preklapanja. Stražnji red sjedala je moguće preklopiti u podnicu ("Hide & Seat™ " sustav), a maksimalni kapacitet tovarnog prostora iznosi odličnih 1.545 litara. Fleksibilnost je naglašena i u detaljima, pa tako suvozačko sjedalo posjeduje novo rješenje ugradnje pretinca. Naime, ispod sjedaće površine nalazi se voluminozni prtljažnik za osobne stvari, što je bolje rješenje od uobičajenih ladica.
Istovjetni sustav posjeduje novi Colt čiju hrvatsku premijeru smo imali na ZG Auto Show-u. Posebno interesantna je mogućnost rotacije stražnjeg sjedala za 90 stupnjeva oko poprečne osi (naslon postaje sjedaća površina) kada se uz otvorena vrata prtljažnika dobiva klupa za odmor. Možda jedini nedostatak je što su klizna vrata ostala nedostupna, pa je prednost dana konvencionalnima.
Ponudom specijaliziranih paketa Mitsubishi želi udovoljiti svakome. Tako će se između ostaloga nuditi i Elegance paket s naglaskom na luksuz, te Sport namijenjen sportski nastrojenoj klijenteli (aerodinamični paket, 17" alu naplatci, i sl).
Mitsubishi je u segment obiteljskih MPV-a ušao daleke 1983. godine modelom Space Wagon i od tada održavao relativno dobre prodajne rezultate.
Grandis ne treba doživljavati kao njegovog nasljednika, već kao evoluciju monovolumena u skladu s konceptima predstavljenim u zadnjih par godina. Super atraktivan Grandis u Europi će imati samo dva prava protivnika, a to su Honda Odyssey (ukoliko se pojavi u Europi) i Toyota Previa.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati