Mitsubishi Lancer 2.0 SW Sport - EVO u tragovima
DOVOLJNIM da vas podsjete kako ne moraju baš svi obiteljski automobili proizvedeni u posljednjih nekoliko godina imati bezosjećajan servo i hrpu elektronike koja razvodnjuje vozački užitak.
Svi koji žele EVO, a ne mogu si ga priuštiti, neka kupe Lancer 2.0 SW Sport. Doduše, EVO će i dalje ostati EVO, ali ovaj karavan ispunjava dvije funkcije.
Primarnu-izmamljivanje osmjeha na vaše lice dolaskom na bilo koju zavojitiju cestu, i sekundarnu-pruža dovoljno prostora za prijevoz cjelokupne obitelji.
Možda se čini čudno, no prema našem mišljenju Lancer 2.0 SW Sport primarno je automobil za vozača, a tek onda za putnike, što je kod karavana rijedak slučaj. Radi se o jednom od automobila koji vas obuzme onim divnim osjećajem potpune simbioze već nakon dva, tri kilometra, što je, u današnje doba također rijedak slučaj.
U sportski profiliranim sjedalima sjedi se izvrsno, idealan položaj vrlo lako nalaze gotovo svi, a kad vozač sjedne, u oči mu prvo upada jedan od tragova EVO izvedbe spomenutih u naslovu testa.
Izvrstan upravljač i mjenjač
Radi se o upravljaču, koji je direktno preuzet s osme generacije ultimativnog cestovnog reli bolida. Proizvođač-Momo. Tri kraka, presvučena kožom. Direktan kao rijetko koji, kojeg smo imali probati, precizan do krajnjih granica. Čisti užitak. Upravljač izvrsno leži u ruci, te gotovo idealno prenosi informacije o tome što se događa na cesti.
Još jedan od tragova EVO izvedbe jest i mjenjač. Stvoren je za jednu stvar-izvlačenje snage iz dvolitrenog motora koji bi bez mjenjača ovaj automobil svrstao u masu konfekcije koja se svaki dan viđa na cestama. Također je preuzet s ultimativne izvedbe Lancera, ali s njene sedme generacije. Nema veze, niti to nije loše.
Daleko od toga, radi se o izvrsnom mjenjaču vrhunski proračunatih prijenosnih omjera i savršene preciznosti blago nakošenom ulijevo kako bi bio što bliže vozaču, koji, zbog njegovih izvrsnih performansi, sve izmjene može u gradskoj vožnji ležerno obavljati "iz zgloba", dok na otvorenoj cesti mora samo malo brže trznuti rukom, i promjena je izvršena. Naniže ili naviše, sasvim je svejedno, mjenjač ne pokazuje nikakve znakove zapinjanja ili nepreciznosti što god mu, i koliko god dugo, radili.
Krut ovjes i čvrsta karoserija
Uz mjenjač, karakteru automobila pridonosi i ovjes, koji je također "sportivo" koliko to u karavanu može biti (izuzmemo li endemske modele poput karavanske izvedbe Subaru Impreze WRX STI). Karoserija koja se izrazito malo naginje, vrlo sportsko (odnosno čvrsto i tvrdo) podvozje Lancera SW 2.0 Sport vjerojatno se neće dopasti prosječnom, pa čak i malo "sportskije orijentiranom" kupcu karavana.
I dok je spomenuta tvrdoća ovjesa osjetna, posebno na gradskim asfaltnim "ljepotama", osjetna je i preciznost kojom podvozje ovog automobila prati svaku vozačevu naredbu. To vrijedi i za upravljač ali i za sam ovjes. Uz relativno široke gume (Yokohama Advan, 195/50 R 16) koje i od ranije poznajemo prema osobini polaganog zagrijavanja, bržu vožnju po kiši treba odraditi s oprezom.
U trenutku kad sve sjedne na svoje mjesto, moguće je zaboraviti na suputnike, te se prepustiti igri koja se zove "kako što brže kroz zavoj koji slijedi". Vjerujte nam, igra može trajati vrlo dugo, dok vam ne nestane benzina, kojeg dvolitreni četverocilindrični agregat, naravno, troši malo višoj mjeri od one koju deklarira tvornica.
Visokoturažni motor
Uz prosjek od 11,2 l/100 km u kombiniranim uvjetima, testirani se Lancer s ovim motorom može pohvaliti s autonomijom od 610 km otvorene ceste. Motor je još jedna divna stvar koja krasi ovaj automobil.
Brojke su sljedeće: dvije litre, 136 KS pri 5750 o/min, 176 Nm pri 4500 o/min, 0 do 100 km/h za 10,0 sekundi, te maksimalna brzina (prema onome što govori brzinomjer pri kad je kazaljka okretaja pri crvenom polju u petoj, zadnjoj brzini, ne deklarirana) od 200 km/h.
Ne zvuči baš impresivno, zar ne? Krivo. Lancer SW 2.0 Sport ima motor razvijen prema staroj dobroj tradiciji rađenja benzinaca - mrtav dolje, živahan i veseo gore, za sve ljubitelje benzinskih agregata.
Jednostavno, kod ovog motora nema života ispod tri tisuće okretaja, kod četiri se stvar razvija, a poslije pet, kad cilindri počinju raditi punom snagom, počinje japanska rapsodija. Auto naglo krene, a zvuk iz ispušnih cijevi postane zarazno agresivan. I tako sve do početka crvenog polja, koje se nalazi na 6000 okretaja. Možda i malo više, kako bi pri prebacivanju u višu brzinu okretaji bili u području gdje se razvija maksimum snage. O da, deset sekundi ubrzanja nije marketinških deset sekundi, već je ostvarivo i na običnoj cesti.
Sve u svemu, vozač će maksimalno uživati na zavojitoj cesti.
Konfekcijska unutrašnjost
Putnici će, s druge pak strane, imati malo više problema s time da uživaju u japanski konfekcijski izvedenoj unutrašnjosti. Kao i uvijek, sve je savršeno složeno, ništa ne škripi i cvili, završna obrada je na visokoj razini. Međutim, materijali su malo prejeftini, a i sve je dizajnirano pomalo neinventivno, izuzevši jednostavne, ali pregledne instrument ploče.
Jedna stvar izvedena je katastrofalno, iako će se nekima takav detalj možda učiniti beznačajan. Nema teoretske šanse da na kukicu za vješalicu koja se nalazi na stražnjim rukohvatima doista i objesite vješalicu s nekim odjevnim predmetom na njoj (npr. odijelom ili košuljom), što za obiteljske ljude, kakvi su ciljana publika ovakvih automobila, nije nimalo ugodno. Odnosno, ima šanse, ali nema šanse da vješalica ostane stajati nakon što prebacite iz prve u drugu i naletite na grabu. Jednostavno nema šanse. Vjerujte nam, probali smo. Naravno, mjesta ima dovoljno, ali na stražnjoj klupi će se odrasli morati malo stisnuti, ipak se radi o automobilu koji pripada C segmentu, odnosno Golf klasi.
Lancer se u karavan izvedbi može podičiti prtljažnikom obujma od (za ovaj segment) prosječnih 344, pa do veoma dobrih 1079 dm3.
Bogata oprema
Što se tiče serijske opreme, ona se kod Sport paketa sastoji od Servo volana, dva zračna jastuka, ABS+EBD, centralnog zaključavanja, manualne klime, el. prozora, retrovizora u boji vozila + grijanih i el. podesivih zrcala, stražnjeg spojlera. Tu je još i daljinsko zaključavanje, prednja svjetla za maglu, zatamnjena stakla, vanjske kvake u boji vozila, zaštitne bočne letvice u boji vozila, alu-naplaci, MOMO trokraki volan u koži, bijela pozadina mjerača, ručica mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, itd.
Ukratko, sve što vam je potrebno za komfornu vožnju, zbog japanske logike svi prekidači su postavljeni intuitivno, te ih je lako koristiti. Ukratko, user friendly.
Zaključak
Želite li karavan za polaganu vožnju obiteljskih potrepština po autoputu sukladno znakovima ograničenja brzine, nemojte kupovati ovaj automobil. Isto tako, želite li lijep karavan, nemojte ga kupovati, jer on svakako nije najljepši karavan na svijetu, da se malo dotaknemo i vanjskog dizajna.
Međutim, postoji li u vama potreba za sporadično ispucavanje na lokalnim cestama, koje će daljnjom gradnjom autocesta biti sve manje napučene, kupite Mitsubishi Lancer 2.0 SW Sport. Naime, ne treba zaboraviti da ga je napravila tvrtka koja ima desetljeća iskustva u rallyu, i to upravo s raznim generacijama ovog automobila.
Naravno, samo je EVO prava rally replika, no Lancer 2.0 SW Sport nudi dašak EVO-a, odnosno jedno od najfokusiranijih vozačkih iskustava koje možete dobiti za cijenu od 150.000 kuna, a i mnogo, mnogo veću.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati