Modus - novi Renaultov monovolumen

Piše:
četvrtak, 20.5.2004. 08:09
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Modus - novi Renaultov monovolumen

NAKON Ženeve, gdje je bio predstavljen kao koncept, novi Renaultov monovolumen Modus, koji donekle nagovještava kako će izgledati i novi Clio, predstavljen je na Madrid Motor Showu.

Modus je izazvao nepodijeljeno oduševljenje publike kao koncept, Renault je to uzeo u obzir tako da automobil nije puno mijenjan.

Dizajn je pogođen, a sve je prilagođeno putnicima i njihovom maksimalnom komforu. Automobil je dug 3792 mm, što je od aktualnog Clia dulje za 19 mm, međuosovinski razmak duljine 2482 mm donosi mnoštvo prostora, a zbog velikih staklenih površina (izbor između dva staklena krova, automatski i ručni) putnici gledaju van kroz 3,56 m2 staklene površine.

Jedna od većih inovacija u unutrašnjosti jest "Triptic" pomična stražnja klupa sa sklopivim središnjim dijelom, koja se može pomicati u rasponu od 170 mm, sa četiri moguća položaja, a na njoj se mogu smjestiti dva ili tri putnika. U konfiguraciji sa dva sjedala može biti namještena u bilo koja od četiri položaja, dok su u konfiguraciji sa tri sjedala dostupna samo dva položaja. Pri izmjeni sa dva na tri sjedala ili obrnuto, mora biti pomaknuta skroz naprijed.

Automobil ima prtljažnik koji se otvara u dva dijela, što je već viđeno kod modela C2, te je vrlo praktično rješenje, posebice za gradske, uske prostore.



Za Modus posebno je dizajniran Velofix sustav za montiranje bicikala na stražnji kraj, koji se brzo skida i montira, a kad je sklopljen, u potpunosti ulazi u prtljažnik, bez obzira na to kako je stražnja klupa konfigurirana. Velofix može podnijeti težinu dva bicikla za odrasle osobe (do 30 kg), a čak i kad su oni montirani, omogućen je pristup stražnjoj klupi putem donjih vrata prtljažnika. Uz sve to, osiguran je protiv krađe.



Na raspolaganju su dvije verzije staklenog krova, konvencionalna i ona koja se otvara električno. Uz potpuno otvoreni krov, moguće ga je namjestiti da bude otvoren na jednu i dvije trećine. Kompaktna konstrukcija klima uređaja oslobodila je mjesta pretincu za rukavice, koji je kod verzija sa klima uređajem hlađen. Obujam prtljažnog prostora varira od 198 do 621 litre.

Za dodatan komfor brine se i follow me home sustav prednjih svjetala, koji ostaje upaljen još dvije minute nakon što se zatvore vrata, a Modus prvi u klasi uvodi i sustav svjetala prilagodljivih zavojima. Sustav se aktivira kad je kut zakreta volana veći od 40 stupnjeva, a gasi svaki put kad vozač ubaci mjenjač u rikverc. Osim na vozača, mislilo se i na putnike, tako da oni imaju priliku vidjeti centralni displej na kojem se očitavaju svi relevantni podaci o vožnji.

Sigurnost je na maksimalnoj razini, automobil je opremljen Boschovim sustavom ABS-a osme generacije s EBD-om, kao i ESP-om sa kontrolom podupravljanja. Okvir upravljača izrađen je od magnezija, deformira se i uvlači prilikom sudara, kao i sam upravljač te papučice.



Automobil je opremljen sa SRP3 sustavom, koji uključuje do šest zračnih jastuka od kojih su četiri bočna, a prednji su adaptivni.

Automobil će se prodavati sa četiri paketa opreme, dok specijalna, Initiale oprema stiže 2005. Ponuda motora sastoji se od tri šesnaestventilska benzinca i dva dCi-ja snage 65 i 80 konja.



Benzinci su svi već poznati iz Renaultovih automobila, radi se o 75 konja snažnom motoru obujma 1.2 litre, 98 konja snažnom motoru obujma 1.4 litre i najjačem, obujma 1.6 litara i snage 113 konja.

Zbog ekoloških normi, najkapacitetniji motor će se na određenim tržištima prodavati sa snagom smanjenom na 88 konja, a iz istog razloga će kroz nekoliko mjeseci stići i još dvije verzije 1.5 dCi-ja, snage 68 i 86 konja.

Svi motori standardno dolaze sa petbrzinskim ručnim mjenjačem, dok će četverostupanjski automatik biti u opciji, ali samo za najjači motor.

Modus je prvi Renaultov model koji će se proizvoditi na B platformi, zajednički razvijenoj od strane Renault Nissan Alijanse, a ovjes je inspiriran Meganeovim, sa prednjim MacPhersonom. Dodajmo ovome da je moguće reciklirati 95 posto automobila. Cijene zasad nisu poznate.


Klikom na fotografiju ista će se prikazati uvećana


Klikom na fotografiju ista će se prikazati uvećana


Klikom na fotografiju ista će se prikazati uvećana


Klikom na fotografiju ista će se prikazati uvećana

Goran Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije