Nissan Qashqai 1.6 dCI Acenta 4WD: Štednja uz obilje mogućnosti
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NAKON što je Qashqai zaokružio prvu petoljetku odličnim prodajnim rezultatima u Nissanu su odlučili njegovu ponudu osvježiti novim dizelskim motorom. Najznačajnije je to pojačanje još otkako je prije tri godine gama proširena rastegnutom +2 izvedbom.
Stoga i ne čudi što smo obnovljeni Nissanov crossover testirali upravo u toj, mnogima zanimljivijoj, izvedbi sa sedam sjedala. Odmah na početku recimo kako motorni novitet prati Start/Stop sustav, te Around View Monitor sustav pomoći pri parkiranju kad govorimo o opremljenosti.
Novi motor nastao je na osnovi dobro poznatog 1.5 dCi koji već nekoliko sezona nosi dizelsku prodaju širom game Renaulta i Nissana. Radni obujam povećan mu je na 1,6 litara, a karakterizira ga 130 KS maksimalne snage uz čak 320 Nm okretnog momenta. Kažemo čak jer isto nudi i snažniji 2.0 dizelaš koji ostaje u ponudi, ali samo u kombinaciji sa automatskim mjenjačem. Sve u svemu, nova jedinica ispunjava prazninu između 1.5 (110 KS) i 2.0 (150 KS) motora, kako radnim karakteristikama, tako i cijenom. Nažalost, ponuda istog ne uključuje automatski prijenos, ali je zato 4WD pogon dostupan i stoji 20.000 kn u doplati.
U praksi se ovaj motor pokazao vrlo uvjerljiv. Nimalo čudno s obzirom da nudi najviše snage i momenta u segmentu (1,6), a i zadnji je stigao na tržište. Usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem pristojnih karakteristika pruža odličnu potporu, čak i pod punim opterećenjem. Pridodamo li svemu automatizirani pogon na sve kotače s mogućnosti zaključavanja (50:50) prijenosa, jasno je kako Qashqai u potpunosti zadovoljava status crossovera, pa čak i SUV modela.
U usporedbi sa snažnijim dvolitrašem novi motor osigurava (prema službenim informacijama) jednaka međuubrzanja, a isto potvrđuje i praksa. Snažno vuče već od 1.700 o/min što u konačnici daje mogućnosti ulaska u grupu odabranih predvodnika segmenta po pitanju performansi (0-100 km/h za 11,6 s, 189 km/h). Ipak, glavna prednost ostaje potrošnja goriva, 5,3 l/100 km u prosjeku po tvorničkim podacima i oko 6 litara na našem sedmodnevnom testu. Sve u svemu Qashqai se dobro snalazi na cesti, još bolje na otvorenoj autocesti, a ne stidi se ni silaska s asfalta. Buka motora sada je niža, pa tek pri većim brzinama može zasmetati buka vjetra.
Već kod prvog redizajna 2010. godine Qashqai se nije bitno izmijenio. Stavimo li ga u spregu s većim Muranom, a pogotovo manjim Jukeom, stvara se dojam konzervativno skrojenog automobila. Očito to dobro prolazi, jer ovaj model čak i usprkos donekle više cijene ima odličnu prođu na europskim tržištima uključujući i ovo naše pogođeno sveopćom recesijom.
Klasično skrojena forma povišene podnice donosi udobnu i vrlo prostranu kabinu. Produljena izvedba nudi sedam sjedala u tri reda, gdje se srednji red može podešavati uzdužno i po naslonu, kao i kod klasičnih monovolumena. Prostora ne nedostaje ni u prtljažniku osnovne zapremine 450 litara.
Prednja armatura izvedena je od plastike mjestimice meke na dodir, no još uvijek s potencijalnom da bi mogla biti i bolja. Stakleni panoramski krov kao dio serijske opreme upotpunjuje atmosferu prostora ugodnog za boravak, kao i potpuna oprema po pitanju elektrifikacije, multimedije i klimatizacije (pogledati tablicu).
S vozačke strane najvažnija karakteristika svakako je ergonomija, u Qashqaiju i njegovoj +2 izvedbi odlično riješena. Sjedi se povišeno čime je ostvarena odlična preglednost. Komande su postavljene logično, a isto vrijedi i za raspon podešavanja sjedala.
>> Baza automobila: Nissan Qashqai+2
Nissan Qashqai+2 starta cijenom od 160.000 kn, dok spomenuti dizelski novitet ima cijenu od 196.500 kn ili tek 11.000 kn više od (pre)slabijeg 1.5 dCi. Testni primjerak u čiju ponudu ulazi vrlo bogata Acenta razina opreme i 4WD pogon ima cijenu od 228.500 kn. Nema sumnje, u pitanju je model odlične ponude namijenjen svima koji traže prostrano i opremljeno vozilo uvjerljivih performansi i niske potrošnje. Boljeg Qashqaija u ponudi nema, a ni u segmentu konkurencija u pravilu nije bolja.
I na kraju spomenimo kako je krenula ljetna akcija putem koje je cijena modela značajno snižena, a dodatno uključuje i troškove registracije i osiguranja. Tako Qashqai sada starta cijenom od 135.000 kn, a njegova +2 izvedba stoji od 151.000 kn na više.
Nissan Qashqai+2 |
|
Važnija serijska oprema (razina Visia): |
|
All Mode 4x4 el. kontrola pogona |
|
Start/Stop sustav |
|
Prednji zračni jastuci |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Zračne zavjese |
|
ABS + EBD + ESP |
|
PDC sustav (stražnji) pomoći pri parkiranju |
|
Kontrole (audio,put. računalo,..) na upravljaču |
|
Tempomat |
|
Servo upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Senzor kiše i svjetala | |
Automatski klima uređaj (dvozonski) | |
Hlađeni pretinac ispred suvozača | |
El. podizači stakala sprijeda i straga |
|
Audio-sustav (CD, 6 zv, Bluetooth) |
|
Putno računalo |
|
El. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Treći red sjedala (djeljiv 50:50) |
|
Djeljiva (klizna) stražnja klupa (40:20:40) |
|
Dupla podnica prtljažnika |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Panoramski stakleni krov |
|
17" alu naplatci, gume: 215/60 R17 |
|
Dodatna oprema *Cijena (kn) |
|
-/- |
-/- |
Qashqai+2 1.6 dCi 4WD Visia |
228.500 |
Cijena bazne izvedbe (1.6 2WD) |
160.000 |
*Cijene su informativne |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati