Nissan razvija napredan ekološki dizelski motor
U OKVIRU svog Zelenog programa 2010., Nissan je najavio planove za razvoj ekoloških dizelskih motora kojima će nadmašiti sadašnje emisijske norme. Naime, u roku nekoliko godina, stroži propisi obuhvatit će najveća tržišta, uključujući Japan, SAD i Europu.
Nissan je objavio da se nova ekološka dizelska tehnologija s katalizatorima visokih performansi pokazuje iznimno obećavajućom i da bi mogla zadovoljiti normu savezne američke države Kalifornije za vozila s vrlo niskom emisijom ispušnih plinova (SULEV). Nissan planira daljnja istraživanja i razvoj te ekološke dizelske tehnologije u svrhu njezine komercijalne primjene u svojim budućim vozilima.
Štetne emisije dizelskih motora u novoj su Nissanovoj tehnologiji smanjene zajedničkim djelovanjem triju komponenti: moduliranog kinetičkog izgaranja, katalizatora visokih performansi te naprednih nadzornih sustava rada motora.
Nissanova jedinstvena HC-NOx tehnologija katalizatora uključuje revolucionarno konstruirani NOx katalizator sa zarobljivačkim slojem ugljikovodika (HC). Zarobljivački sloj hvata ugljikovodik čijom oksidacijom nastaju vodik i ugljikov monoksid, koji zatim u reakciji s dušikovim oksidima (NOx) uhvaćenim u zarobljivačkom sloju kao konačne proizvode stvara dušik i ugljikov dioksid te vodenu paru (H2O). Navedene kemijske reakcije učinkovito smanjuju udio ugljikovodika i dušikovih oksida pa nastaju ekološki prihvatljivi ispušni plinovi.
Nissan je već objavio da je razvio ekološku dizelsku tehnologiju u skladu s američkom emisijskom normom Tier2Bin5, a tvrtka vjeruje da će primjenom nove HC-NOx tehnologije katalizatora u budućim vozilima uspjeti ostvariti ekološki još prihvatljivije emisije koje će biti u skladu sa strožom kalifornijskom normom. Kako bi norma SULEV bila zadovoljena, udio ugljikovodika u ispušnim plinovima mora biti smanjen za 90 posto, a dušikovih oksida za 70 posto u odnosu na Tier2Bin5.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati