Nissan X-TRAIL FCV opremljen klima uređajem s CO2

Piše:
petak, 23.7.2004. 17:43
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nissan X-TRAIL FCV opremljen klima uređajem s CO2

NISSAN Motor Co. je objavio da su X-TRAIL FCV vozila pogonjena gorivim ćelijama, koje je počeo izdavati u okviru ograničenog programa najma, opremljena klima uređajem, koji kao rashladno sredstvo koristi ugljični dioksid.

Novi sustav klimatizacije razvijen je u suradnji Nissana  i tvrtke Calsonic Kansei, a svojim karakteristikama omogućuje optimiziran rad ventilacije  kod vozila koja ne posjeduju motor s unutrašnjim izgaranjem. 
 
S obzirom na toplinska svojstva CO2 koja su različita od sredstava za hlađenje koja se inače koriste, CO2 je posebno učinkovit u zagrijavanju vozila u usporedbi s HFC-134 rashladnim sredstvom koje se koristi za klima uređaje u automobilima. Kod CO2 sustava, grijanje se postiže prebacivanjem na kanal za hlađenje tako da se rashladno sredstvo komprimira i odlazi u izmjenjivač topline iz kojeg zrači toplinu u putničku kabinu i tako zagrijava prostor. Klasični klima uređaj u automobilu s konvencionalnim pogonom (motor s unutrašnjim izgaranjem) koristi toplinu rashladne tekućine motora kojom zagrijava putničku kabinu.

Klima uređaj s CO2 pri hlađenju radi na istom principu kao i standardni klima uređaj. U izmjenjivaču topline putničke kabine isparava se rashladno sredstvu koje prihvaća toplinu što dovodi do snižavanja temperature u kabini.

CO2 je prirodno, nezapaljivo rashladno sredstvo i puno je prihvatljivije za okoliš nego HFC-134a. Novi sustav klima uređaja na bazi CO2  može pomoći u smanjenju količinu CO2, jer može koristiti otpadni CO2 iz tvornica i tako donekle reducirati negativne ekološke aspekte..

Uvođenje novog sustava klima uređaja djelomično je omogućio uspješan razvoj kompaktnog, laganog kompresora otpornog na visoke temperature i visok pritisak, neophodan za stlačivanje CO2. Drugi faktor koji je doprinio uspješnom razvoju sustava je izmjenjivač topline, koji može izdržati visok tlak i temperaturu komprimiranog CO2 plina koji dolazi iz kompresora. 

Također, gubitak energije koji se manifestira u radu klimatizacijskih sustava malih automobila korištenjem ovakvog klima uređaja može biti smanjen putem odgovarajuće kontrole okretnog momenta kompresora. U tijeku su daljnji razvoji s ciljem korištenja klimatizacijskih sustava na bazi CO2 u vozilima s benzinskim motorom.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije