Nova E klasa iz Mercedesa: Simbioza tradicije i tehnoloških inovacija

Piše: M.N.
ponedjeljak, 11.1.2016. 15:12
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nova E klasa iz Mercedesa: Simbioza tradicije i tehnoloških inovacija

 Foto: Mercedes

VJEROJATNO najiščekivaniji novitet posljednjih mjeseci, Mercedesova nova E klasa, ugledao je svjetlo dana i predstavio se posjetiteljima detroitskog salona automobila. 
 
Promovirana kao "najinteligentnija poslovna limuzina" nova E klasa se nameće brojnim kvalitetama. Izvedena u relativno konzervativnom pakiranju obraća se dosadašnjim poklonicima, ali i daje otvoren poziv novoj generaciji poslovnih ljudi, a posebno relativno mlađim generacijama sklonim tehnološkim inovacijama. 
 
 
U Mercedesu jako dobro znaju da konkurencija diše za vratom, pa poneki gadget nije dovoljan da se održi na vrhu.
 
Kako ne bi ostalo sve na riječima nova je E klasa na tržište stigla s nekoliko jakih aduta gdje je svima cilj učiniti vožnju što ugodnijom, a svakodnevno korištenje olakšati do krajnjih mogućnosti.
 
 
Za Mercedes ključni model  je u usporedbi s prethodnikom narastao za 43 mm, dok razmak između osovina bilježi plus od zamjetnih 65 mm. Čiste linije vozila i dalje se predstavljaju u dva izdanja, sa klasičnom prednjicom i onom sportskom (Avantgarde,  AMG).
 
Usuglašena sa ostatkom game E klasa se opcijski može dodatno uzdići, kao primjerice stražnjim svjetlima s tzv. efektom zvjezdane prašine. 
 
 
Ovako na prvu prednost ćemo u estetskom smislu ipak dati interijeru. Dojam je da je tu napredak najočitiji, bilo da govorimo o uspješnom spoju tradicije i modernih rješenja u vidu info zaslona, ili pak same ponude prostora i kvalitete materijala.
 
Vozač prema vlastitim preferencijama može odabrati tri različita stila ploče s instrumentima (Classic, Sport i Progressive), opcijski se nude dva zaslona dijagonale 12,3 inča, a po prvi put u nekom automobilu pojavljuju se na dodir osjetljive kontrolne tipke (Touch Controls) na upravljaču.
 
 
Pridodamo li svemu sustav glasovnih naredbi Linguatronic i LED osvjetljenje interijera u 64 različite nijanse jasno je kako E klasa nudi nenadmašnu prilagodljivost željama korisnika. 
 
Istovremeno Mercedes ostaje autentičan pa zadržava klasiku u vidu drvenih obloga, ili pak kombinacije kvalitetne metalizirane tkanine i kože. Vrhunski profilirana sjedala osigurat će udobnost, a grijani nasloni za ruke ugođaj bolji nego što ga većina nas ima kod kuće. 
 
 
Kad je pak u pitanju mehanika glavna novost je novi četverocilindrični dizelski motor skriven iza oznake E 220d. 143 kW (195 KS) i 400 Nm s jedne strane i nevjerojatnih 3,8 l/100 km sa druge garancija su statusa bestselera. Pritom valja reći kako je ovaj motor dimenzijama manji od prethodnika, a u osnovnoj konfiguraciji je opremljen jednostupanjskim turbo punjačem s promjenjivom geometrijom turbine, dok su glava cilindra i blok motora izrađeni od aluminija. 
 
Drugi motor u ponudi je četverocilindrični benzinski motor za izvedbu E 200. Razvija 135 kW (184 KS) i 300 Nm, a postiže 100 km/h za 7,7 sekundi uz 5,9 l/100 km prosječne potrošnje.
 
 
Nešto kasnije u ponudi će se naći ostali modeli, uključujući E 350 e plug-in hibrid sa mogućnosti vožnje do 30 km u električnom modu. Potonjeg čini četverocilindrični benzinski motor u kombinaciji sa električkim motorom, a pruža ukupnu snagu sustava od 205 kW (279 KS) s okretnim momentom od 600 Nm. Sa ovom kombinacijom, model E 350 e uz sportske performanse ima potrošnju goriva na razini štedljivijih modela kompaktne klase. 
 
U gornjem domu stolovat će E 400 4Matic pokretan V6 benzincem sa 245 kW (333 KS) i 480 Nm, odnosno E 350 d sa šesterocilindričnim dizelašem i maksimalnih 190 kW (258 KS) i 620 Nm. Preliminarni podaci za dizelaša govore o 5,9 sekundi za ubrzanje do 100 km/h uz 5,1 l/100 km prosječne potrošnje.  
 
 
Kao što smo već posljednjih tjedana izvijestili, dodatne izvedbe će kasnije nadopuniti ponudu motora, uključujući dizelski motor snage 110 kW (150 KS). Ponuda benzinskih motora uključivat će četverocilindrične izvedbe sa snagom koja se kreće od spomenutih 135 do 180 kW (183 do 245 KS) i šesterocilindričnu izvedbu koja razvija snagu od 245 kW (333 KS). Svi modeli, koji će biti u ponudi na početku prodaje, standardno će se opremati s novim 9G-TRONIC devetstupanjskim automatskim mjenjačem.
 
Osim klasičnog ovjesa koji u Avantgarde izvedbi ima sportsku varijantu E klasu je alternativno moguće opremiti višekomornim zračnim ovjesom sa četiri moda podešenja, od komfornog do sportskog.
 
 
I na kraju spomenimo aktivne sustave sigurnosti dostupne na E klasi. Active Brake Assist i Attention Assist sustavi su dio standardne opreme, dok je Driver Assistance opcijski. U njega ulazi Drive Pilot, posljednji korak prije implementacije sustava autonomne vožnje. Osim što upravlja vozilom do brzine od 210 km/h, ovaj sustav će automatski očitavati prometne znakove, pratiti voznu traku, provjeriti mrtvi kut, ili detektirati poprečnu prepreku na cesti.
 
Daljinsko upravljanje vozilom pri parkiranju i sustav komunikacije sa ostalim vozilima u prometu dodatno će smanjiti mogućnost nezgode. 
 
 
Nema sumnje kako je Mercedes s novom E klasom nastavio u pravom smjeru. Spoj vrhunske kvalitete i naprednih tehnoloških rješenja danas je must have u ovom području, a ako se tome pridoda tradicija od koje Mercedes ne bježi jasno je kako je pred E klasom uspješno razdoblje. 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU