Nova Toyota Yaris: Veliko iznenađenje u malom pakiranju

Piše:
četvrtak, 19.1.2006. 22:20
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nova Toyota Yaris: Veliko iznenađenje u malom pakiranju

NOVA generacija najprodavanijeg Toyotinog modela na europskom tržištu stigla je u Hrvatsku. Nasljednik nagrađivanog gradskog automobila koji su zavoljeli i mladi i stari pravo je osvježenje u segmentu gradskih automobila. Povijest se ponavlja, a Yaris još jednom lansira novi put prema zadovoljenju širokog sloja kupaca nudeći napredak u svim poljima, od estetskih i voznih karakteristika, pa sve do vanserijske prostranosti i prvoklasne sigurnosti.
 
Europski bestseler
 
Prva generacija Yarisa je s preko 1,2 milijuna prodanih primjeraka naprosto osvojila Europu. Automobil jednako omiljen na razvijenom zapadu, ali i onim siromašnijim tržištima, u pohod je krenuo potkraj prošlog stoljeća. Da se radi o modelu koji odlično pogađa ukus europskih kupaca ubrzo su potvrdile brojne nagrade, titula europskog automobila 2000. godine, te priznanja za motor godine i najsigurniji automobil u klasi.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
 
Yaris je zaslužan za gotovo četvrtinu Toyotine prodaje u Europi, a popularnost mu ni danas, šest godina nakon predstavljanja, značajno nije opala.

U ozračju kada konkurencija lansira veće i modernije rivale Toyota nije mirovala, već se još jednom uhvatila u koštac s problematikom B segmenta - stvoriti što prostraniji automobil i pritom ne narušiti glavne odlike, a to su u ovom slučaju manevarske osobine i minimalne vanjske dimenzije.
 
Napredak kroz tehniku
 
Danas je za uspjeh, osim neizostavne premise privlačnog izgleda, potrebno više. Prije svega, to je originalan pristup formiranju automobila, a potom i sama koncepcija vozila, te kriteriji koji iz toga proizlaze. Konkretno, Yaris je i danas odlična baza, a u nekim slučajevima i uzor mnogima.

>> Službene fotografije možete naći ovdje.

Stoga je Toyota na novom modelu odlučila zadržati DNK starog modela, a to je u ovom slučaju dinamičnost u estetskom i voznom obliku, te užitak korištenja u koji spada kvaliteta (trajnost i niški troškovi održavanja), praktičnost i prostranost, te visok stupanj pasivne i aktivne sigurnosti.


Dizajn koji ulijeva sigurnost
 
Ono što je svakako novo je podizanje razine sofisticiranosti. Yaris je definitivno odrastao i od simpatičnog mališana postao profinjeni gradski automobil na tragu premium segmenta. Toyota je dubljim pristupom kupcu novog Yarisa htjela dati osjećaj vozila više klase i u tome uspjela.
 
Najmanji i najprostraniji model u klasi
 
Dok najsvježija konkurencija hrabro probija granicu od četiri metra i naginje kompaktima, Yaris zadržava minimalne vanjske mjere i opet uspijeva biti vrlo velik iznutra, možda i najprostraniji u klasi.
 
Istina, vanjske dimenzije su se u odnosu na prethodnika osjetno povećale, ali sve to je daleko od pravih giganta kao što su novi Clio, Punto i 207-ica. Yaris je dugačak 3.750 mm (+110 mm), širok 1.695 mm (+35 mm) i visok 1.530 mm (+30 mm).

>> Usporedbu dimenzija s prethodnikom možete naći ovdje.
 
Doda li se svemu tome moderna arhitektura, poput pomične stražnje klupe s hodom od 150 mm i otklonom stražnjeg naslona od 10 stupnjeva, jasno je kolike su velike Yarisove mogućnosti.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Pet odraslih osoba bez problema će se utrpati u automobil, prije svega zbog uklanjanja tunela ispred stražnjeg sjedala koji stvara dragocjeni prostor. Primjera radi, razmak između sjedala je 880 mm, što je vrijednost na razini kompaktne klase.
 
I ne samo to, Toyotin glavni adut zadržava više nego upotrebljiv prtljažnik. Njegova zapremina se kreće, ovisno o položaju sjedala, od 272 do 363 litara.


Preklapanjem sjedala dobija se do 737 litara korisnog prostora

Nadalje, stražnji asimetrično djeljivu klupu moguće je preklopiti - u tom slučaju podnica ostaje ravna, a korisni prostor raste na čak 737 litara. 
 
Samo su motori ostali isti
 
U pogledu mehanike Yaris je također potpuno novi model. Boljim dinamičkim osobinama doprinosi novi ovjes (McPherson sprijeda, torzijska osovina straga), upravljački sustav s električnim servom razvijenim na osnovi Avensisovog i mnogo toga o čemu će se još puno govoriti.
 
Valja spomenuti da je Yaris prvi Toyotin model razvijen na novoj platformi. 59 % veća torzijska krutost samo je najuočljivija odlika. Posebna pažnja posvećena je smanjenju vibracija, a time i buke. Neke od novosti su napredni sustav ovjesa motora, dvostruko brtvljenje vrata, ali i poboljšana aerodinamika.

Više od 1.000 sati provedenih u zračnom tunelu urodilo je plodom. Donji pokrov podnice je potpuno ravan, čeona površina smanjena, ugrađeni su spojleri, sve u cilju optimizacije aerodinamike o čemu dovoljno govori podatak kako koeficijent otpora zraka u konačnici iznosi 0,30.  


 
Novi Yaris nudit će se u tri motorne izvedbe, dvije benzinske (1.0/69 KS i 93 Nm, 1.3/87 KS i 121 Nm) i jednom dizelskom (1.4/90 KS i 190 Nm).

>> Toyota Yaris u Bazi automobila.
 
Svi motori serijski se isporučuju s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Novost je opcija M/M robotizirani automatski mjenjač dostupan na svim izvedbama, a koji bi prema nekim projekcijama trebao odabrati svaki deseti kupac.

Opet najsigurniji
 
Yaris je prvi model u segmentu koji će biti moguće opremiti s čak devet zračnih jastuka uključujući i zračnu potporu za koljena. Sve to donijelo je Yarisu pet zvjezdica i 35 bodova pri EuroNCAP-u, što je najbolji rezultat ikad postignut.

Još nešto, Yaris je dokaz svojevrsnog paradoksa: s gotovo 100 kg manjom ukupnom masom jasno daje do znanja da masa nije jamac sigurnosti, već je to odgovarajući, točnije potpuni, pristup razradi problematike sigurnosti u automobilu. 


 
Novi Yaris dolazi u tri paketa opreme. Početni paket Terra između ostalog dolazi s ABS/EBD/BA sustavom, dva zračna jastuka, audio sustavom (CD, četiri zvučnika) i putnim računalom.

Srednji paket Luna uključuje elemente udobnosti kao što je daljinsko središnje zaključavanje, po dubini podesiv i kožom obložen upravljač, audio-sustav sa 6 zvučnika. Tome valja pridodati 15-inčne naplatke i dodatne sigurnosne elemente uključujući bočne zračne jastuke.


 
Treći u nizu paketa je Stella, inače razina od koje Yaris posjeduje devet zračnih jastuka  uključujući zračne zavjese i zračni jastuk za koljena vozača.

Vrh ponude rezerviran je za  paket Sol, koji posjeduje automatski klima uređaj, aluminijske naplatke, keyless sustav, krom dekoraciju. U ovom slučaju moguće je kao opciju naručiti i VSC sustav kontrole stabilnosti, što je još uvijek prava rijetkost u ovom segmentu.
 
Cijene i očekivanja
 
Prodaja novog Yarisa počinje ovih dana širom Hrvatske. Osigurana je dostatna količina, a poznate su i cijene. Nažalost, tu dolazimo i do jedine potencionalno slabe točke.


Novi Yaris starta s cijenom od 82.315 kuna
 
Usprkos brojnim blagodatima koje nudi, mnogi će biti mišljenja kako je 82.315 kn za bazni model malo previše. Barem dok ne doznaju kako se radi o jednom od najboljih izbora u segmentu i šire, te činjenici kako su sve razine modela bogatije opremljene od većine konkurencije.
 
Izvedba s 1.3 motorom starta s 92.202 kn (razina Luna), dok je za jednako opremljenu dizelsku inačicu potrebno izdvojiti 101.864 kn. Doplata za izvedbu s pet vrata je u prosjeku oko 3.000 kn, metalik boju 2.022 kn, a M/M mjenjač 5.992 kn. Jednostavnom računicom može se vidjeti kako top-model s (1.4 D-4D Sol) s opcijskim M/M mjenjačem, metalik bojom i VSC sustavom do registracije stoji 144.256 kn.
 
U hrvatskom zastupništvu su (s razlogom) sigurni u uspjeh Yarisa. Prema njihovoj procjeni tijekom tekuće godine može se očekivati 1.500 prodanih primjeraka i 5,6 % udjela u segmentu. Nadalje, kupci će najčešće birati benzinske izvedbe, svaki drugi kupac birat će snažniji 1.3 motor, potom slijedi 1.0 s 30-postotnim udjelom, a tek na kraju dolazi dizelaš.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Hrvati ne bi trebali štedjeti niti u pogledu opreme. Srednji paketi (Stella i Luna) imat će tro-četvrtinsku većinu, a preostali dio bit će raspodijeljen na krajnosti, bazni Terra i top inačicu Sol.
 
Jednako je optimističan i plan na razini cijele game. Toyota bi ponesena Yarisom i novom generacijom RAV4 (dolazi u ožujku) trebala prijeći godišnju prodaju od 4.000 primjeraka.

Ukoliko se to ostvari, bio bi to porast od 18 % u odnosu na prethodnu godinu i povećanje tržišnog udjela na 5,6 %.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU