Novi Citroen C5 - francuski šarmer s pokrićem
DINAMIČAN tijek obnove Citroenovih modela doseže vrhunac. U samo nekoliko mjeseci ponuda je u kompaktnom segmentu u potpunosti osvježena da bi kulminirala predstavljanjem novog C5 u limuzinskoj i karavan izvedbi.
Od konfekcije do zanosnog ljepotana
Novi Citroën C5 donosi pregršt promjena od kojih su najznačajnije vizualne prirode. Barem na prvi mah, jer je kod još uvijek aktualne generacije upravo bezličan dizajn bio najveći predmet kritike, pa novi izgled modela donosi oduševljenje. Nakon što se javnost kroz nekoliko koncepata navikla na novi nekonvencionalni Citroenov imidž, a C4 probio led u najpopularnijoj klasi, red je došao na C5.
Trenutno najstariji model u gami dobiva dostojnog nasljednika, koji će se pokušati nametnuti kao alternativni izbor kod obožavatelja francuske škole dizajna.
Citroën C5 se od svoje konkurencije razlikuje, prije svega, elegancijom vanjskog stila ostvarenom atraktivno skrojenom karoserijom. Kombinacija čistih i napetih linija s još uvijek neobičnom (hatchback) koncepcijom karoserije za ovaj segment vraća Citroenovoj krstarici toliko željenu svježinu. Iako su bočne linije ostale identične, dizajneri su minimalnim izmjenama ostvarili maksimalan efekt, C5 se izdigao iz bezličnosti i postao automobil za kojim će se mnogi okretati. To prije svega treba zahvaliti modernom i nadasve originalnom prednjem kraju na kojem dominiraju farovi u obliku bumeranga i maska hladnjaka s implementiranim zaštitnim znakom tvrtke.
Nakon dugo vremena možemo pohvaliti i izgled stražnjeg kraja kod kojeg je klasičan oblik svjetala ustupio mjesto svjetlima koja podsjećaju na prošlu generaciju Maseratijevog sportaša. Kao i kod novog Picassa, C5 je dodatno ukrašen kromiranim letvicama u donjim dijelovima karoserije, duž odbojnika i poklopca prtljažnika.
Komforna unutrašnjost i bogata oprema
Kromiranih i lakiranih elemenata ima i u unutrašnjosti, koja i dalje odiše komforom. Komandna ploča posjeduje moderne instrumente, a na centralnoj konzoli su smještene kontrole dvozonskog klima uređaja i hi-fi sustava visoke kvalitete.
Uz sigurnost, C5 karakterizira izdašna prostranost za sve putnike. Iznimno prostrana unutrašnjost automobila, posebice straga, te niska akustična i vibracijska razina čine ga idealnim putnikom na duge staze. Spomenimo tek da su tu bočni prozori od višeslojnog stakla, poboljšana izolacija, te dobro poznati samoprilagodljivi ovjes Hydractive 3 oplemenjen novim ESP sustavom.
Bogata tehnološka potpora
C5 je prvi Citroën opremljeno sustavima poput zakretnih Xenon farova s dvostrukom funkcijom, pomoći pri parkiranju sprijeda (PDC), tempomata, te upozorenja za nenamjerno prelaženje crte.
Zakretni Xenon farovi s dvostrukom funkcijom (kratko i dugo svjetlo) omogućavaju optimalno osvjetljenje u zavoju. Iz višeg segmenta stiže još jedna novost, a to je pomoć pri parkiranju sprijeda s vizualizacijom manevra na višefunkcijskom ekranu.
Jedna od većih novosti je i upozorenje za nenamjerno prelaženje crte što je veliki korak u podizanju sigurnosti vožnje. Inovativni sustav upozorava vozača ukoliko automobil prijeđe obilježenu crtu, a pritom nije aktivirao pokazivač smjera tako što aktivira vibrirajući mehanizam na strani sjedišta s koje vozač prijeđe crtu.
Motorizacije u službi tehnologije
Citroën C5 dostupan je sa tri benzinska (1.8i 16 V/117 KS, 2.0i 16 V/143 KS, 3.0 V6 24V/210 KS) motora. Najsnažnija izvedba nudi se u kombinaciji s novim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.
U pogledu dizelskih motora, Citroën C5 nudi izbor od tri common-rail HDi motora nove generacije koji razvijaju između 110 i 138 KS. Najsnažnija opcija je opremljena mehaničkim mjenjačem sa šest brzina. Nažalost, nema ni riječi o dolasku snažnog V6 dizelaša, koji je izgleda ostao rezerviran za prestižni Jaguar.
Tehnički podaci i okvirne cijene su zasad nepoznate, a biti će objavljene kroz mjesec-dva, nakon auto-salona u Parizu.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati