Novi dizelski motori iz Toyote

Piše:
ponedjeljak, 30.5.2005. 18:57
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi dizelski motori iz Toyote

TOYOTA lansira novu Clean Power generaciju dizelskih motora koji će premijerno biti ponuđeni na modelu Avensis, i to kao 2.2 D-4D motor u dvije izvedbe snage.

Motor koji se proizvodi u Poljskoj, Toyotinoj osmoj europskoj tvornici, karakteriziraju brojne inovacije. Time japanski proizvođač nastavlja intenzivan razvoj najpopularnijih pogonskih koncepcija čime se dokazuje kao predvodnik u implementaciji novih tehnologija na polju automobilske industrije.

Uz sada planetarno poznat razvoj hibridne tehnologije s modernim benzinskim motorima i učinkovitim sustavima regulacije, paralelno se radi na optimizaciji dizelskih motora. Konstantna ulaganja u nove projekte kroz dugi niz godina donose plodove, a prvi među njima je novi 2.2 litreni dizelski motor.

Motor s najmanjim kompresijskim omjerom na svijetu

Najveća novost svakako je snižavanje kompresijskog omjera. Najnoviji trend odražava se na polju smanjenja buke i neugodnih vibracija, kao posljedice manjeg opterećenja na klipove u fazi kompresije. Toyotin dizelaš od 177 KS ima odnos kompresije od 15.8:1, što je trenutno najmanje među svim dizelskim motorima koji se proizvode.

U slučaju slabije izvedbe (150 KS), ona iznosi i dalje odličnih 16.8:1. Primjera radi, kompresijski omjer kod VW 2.0 TDI motora iznosi 18.5:1, a najnoviji Audijev 4.2 TDI ima kompresiju 16:1.

Kao i u slučaju 1.4 D-4D motora, Toyotini stručnjaci u razvoj novog dizelskog motora nisu krenuli od nule, već su iskorištena iskustva stečena u razvoju benzinskih motora. Preciznije, u ovom slučaju prilagođen je blok benzinskog motora od aluminija (manja masa), koji koriste 2.0 i 2.4 inačice. Nadalje, dva nova motora koriste oko 85 posto zajedničkih dijelova. Sve to skratilo je vrijeme utrošeno na razvoj, a ostvarene su i značajne uštede.

Novi motor posjeduje common-rail ubrizgavanje treće generacije koji koristi piezo-električnu tehnologiju brizgaljki s pet ubrizgavanja u jednom radnom ciklusu, a može se pohvaliti najvećim radnim tlakom ubrizgavanja među ovim sustavima – 1.800 bara u odnosu na 1.600 bara kod konkurencije. Novi je i električno reguliran turbopunjač s promjenjivom mlaznicom, kod kojeg je smanjenjem broja lopatica i promjenom njihove geometrije optimiziran rad na niskim okretajima.

Toyota D-CAT - ekološki aspekt je zadovoljen

Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) je skup integriranih tehnologija s ciljem smanjenja emisije štetnih plinova na najmanju razinu. Vjerovali ili ne, ovaj sustav  povukao je za sobom čak 1.622 novih patenata.

Novi sustav omogućuje dizelašu da bez problema zadovolji  EURO IV standard uz drastično smanjenje dušikovih oksida i čađe. I ne samo to, Toyotin motor je u tom pogledu najčišći dizelaš u klasi.

Avensis - prva primjena

Posljednja generacija Avensisa bilježi odličnu prodaju diljem Europe. Sa 145.000 prodanih primjeraka u prošloj godini zabilježen je porast od 25 posto u odnosu na prethodnu godinu, te uspon među pet najprodavanijih modela u segmentu.

Pored bogate ponude motora, u ponudi su tri karoserijske izvedbe što omogućava širok spektar kombinacija. Dolaskom prvih motora iz Clean Power linije ponuda je dodatno osnažena, a Avensis je postao jedan od modela s najširom ponudom u smislu dizelskih opcija.

Više o performansama

Slabiji motor iz 2.231 ccm obujma razvija 150 KS maksimalne snage pri 3.600 o/min i 310 Nm zakretnog momenta dostupnog u rasponu od  2.000 do 3.200 o/min. Očekuje se da bi upravo ova «zlatna sredina» u ponudi trebala biti najprodavanija, kako zbog uvjerljivih performansi (9.3 s, 210 km/h, 5.9 l/100 km), tako i zbog odličnog omjera dobivenog i uloženog.

Snažniji motor razvija 177 KS i čak 400 Nm s gotovo jednakom izlaznom karakteristikom u pogledu okretaja. U ovoj kombinaciji Avensis postiže 100 km/h za 8,6 sekundi, maksimalna brzina iznosi 220 km/h, a potrošnja u mixu je 6,1 l/100 km.

Ostale novosti

Obje izvedbe 2.2 D-4D motora predstavljaju se u paketu s potpuno novim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Svega 384 mm dugačka mjenjačka kutija posjeduje sinkronizator s višestrukim vodilicama za prve četiri brzine. Ulje s iznimno niskom viskoznošću doprinosi manjoj potrošnji goriva koja je i do 1 posto manja.

Kao i u slučaju ostalih Toyota, novi motori predviđaju u prvih 100.000 km svega 4,2 radna sata redovnog održavanja.

Novim dizelskim motorima Toyota upotpunjuje ponudu odličnim proizvodima, koji su toliko dobri da ćemo ih viđati i u Lexusu, prestižnoj Toyotinoj marki.

M.N.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU