Opel Astra Twintop 1.9 CDTI: Dizelaš je prvi izbor
OPEL je s dosadnom konfekcijom raskrstio još prije četiri godine lansiravši posljednju generaciju Astre. Potom je uslijedila velika obnova ostalih volume makera u gami koja je nedavno kulminirala Insignijom, nasljednicom Vectre. Pomalo u sjeni ostavljen je prvi Opelov coupe-cabriolet, Astra Twintop, kojeg smo testirali u kombinaciji s moćnim dizelskim motorom.
Kao i osnovna Astra, i njena toples izvedba je gotovo neusporediva s prethodnom generacijom modela. Osjetno veća i atraktivnija Astra Twintop puca na sam vrh segmenta gdje još uvijek stoluju francuski predstavnici. Automobil estetski definitivno ne zaostaje za konkurencijom i samim time ulazi u uži izbor svih koji slijepo slijede coupe-cabriolet filozofiju, a kao imperativ stavljaju četiri sjedala.
U tom slučaju je ovaj automobil bez premca, ako ne zbog činjenice da s pristojnim razmakom između osovina (261 cm) doista nudi četiri sjedala, onda zbog podatka kako se ispod oku ugodnog lima skriva čak 440 litara prtljažnog prostora.
Da, usprkos pomičnom krovu Twintop i dalje može ispunjavati obiteljsku funkciju, bar dok vam djeca ne uđu u pubertet. Tada će ionako puno veći problem od nedostatka mjesta na stražnjim sjedalima predstavljati opasnost da potomci svaki vikend "posude" očev ponos, njegovog Opela kojim je vrlo vjerojatno pokušao umanjiti krizu srednjih godina.
Ruku na srce, Astra Twintop spada u domenu automobila čija je primarna funkcija puno bliža onoj koja će dovesti do obitelji i zatim biti zamijenjena vozilom poput Zafire. Upravo taj posao Astra će odraditi odlično. I dok će "pravi muškarci" sa smiješkom promatrati metamorfozu u kabriolet iz svojih lađa okićenih zvijezdom, nježniji spol redovito će biti privučen. Izuzetak bi mogli biti strojari, oni čudni ljudi skriveni iza kratice FSB kojima i sam pripadam.
Oni će se diviti tehnologiji koja uz pomoć pet elektromotora, osam hidrauličkih cilindara i 13 senzora uspijeva za 26 sekundi pospremiti daleko od očiju nekad čvrsti krov. No, u istima će se odmah javiti sumnja u pouzdanost tako kompleksne konstrukcije. Utjehu pruža podatak kako isti proizvođač opskrbljuje mehanizam Mercedesovog SL (i SLK) što, složit ćete se, ima težinu.
Kako god, mehanizam krova posao na Astri odrađuje na vrlo zanimljiv i nadasve originalan način. Također, ovdje valja reći da i sa sklopljenim krovom vlasniku preostaje 205 litara korisnog prostora do kojih dolazi uz pomoć tzv. Easy Load sustava.
Što se tiče samog osjećaja u vožnji, on je za putnike sprijeda na strani ugode do 100-ak km/h, dok će se oni straga buniti već pri 50 km/h. Tu konkurencija nije bolja, kao ni pogledu preglednosti straga u slučaju postavljenog krova. Debeli nosač stvara pozamašni mrtvi kut, a problema ima i pri parkiranju.
U priči o interijeru nemoguće je preskočiti činjenicu da je izgled prednje armature identičan onomu u izvornoj Astri (GTC). Manjak inspiracije i nedostatak originalnih rješenja kvare ukupan dojam kao i standardni deficit pretinaca i odlagališta, inače svojstven svim Astrama. Na testnoj izvedbi ugođaj u kabini je spašen kožnim presvlakama sjedala, dok za ikonografiju u stilu plemenitog drva jednostavno nemamo riječi. Ukusi su različiti, a mi ćemo ovdje vjerovati Opelovim stručnjacima za ispitivanje tržišta.
Što se tiče ergonomije, ona je više no zadovoljavajuća. Sjedi se nešto niže, a poziciju za upravljačem je lako naći. Raspored nožnih komandi je korektno odmjeren, pozicija mjenjača također, a probleme ne zadaje čak ni dosta nisko postavljen vjetrobran. Što se tiče samog komfora u vožnji, osjećaju si podijeljeni. I dok se sportski nastrojeni vozači neće previše žaliti na tvrdo podešen ovjes i karakteristike potencirane Sport tipkom na armaturi, koja tangira odzive gasa i serva upravljača, ostali putnici zasigurno će negodovati na izrazito tvrdo podvozje.
Naše je mišljenje da izbor broj manje kotače od 18-colnih koji su ugrađeni može riješiti sve probleme. Naime, pretenciozno odmjerena obuća ne priliči automobilu kojemu je cilj ugodno krstarenje, a ne roadsterska buntovnost. Mi ćemo samo još jednom pohvaliti servo upravljač i karakteristike ručnog šest-stupanjskog mjenjača, valjda najboljeg u trenutnoj Opelovoj ponudi.
Na redu je i motor. Nakon 1.8 benzinskog rasipnika Astru smo isprobali s puno primjerenijim turbo-dizelskim motorom. Iako naizgled dvije nespojive koncepcije, ovdje odlično funkcioniraju, čak bolje nego u pioniru Golfu koji je prvi učinio svetogrđe implementacije dizelaša u kabriolet. 1.9-litarski motor nastao je u suradnji s Fiatom, a karakterizira ga ujednačen razvoj snage, rafiniran rad i pomalo neočekivano puni zvuk. Razvija 150 KS i 320 Nm, što je pozamašna zaliha dovoljna za buđenje mašte.
Poveća masa vozila koja prelazi 1,5 tone donekle sputava voznost automobila, no konačnih 10,2 sekundi za sprint do 100 km/h uz 213 km/h maksimalne brzine trebalo bi zadovoljiti sve potencionalne korisnike CC podsegmenta. Pridoda li se svemu potrošnja goriva manja od 8,5 l/100 km, ovakva kombinacija postaje još zanimljivija.
Opel Astra Twintop starta cijenom od 181.130 kn, dok testni model s moćnim dizelskim motorom, vrlo bogati paketom opreme Cosmo i dvadesetak tisuća kuna doplata ima cijenu od gotovo četvrt milijuna kuna.
>> Baza automobila: Opel Astra Twintop
Zvuči puno, a tako i jest. Nažalost, ni konkurencija nije ništa povoljnija, a s obzirom da su CC modeli oduvijek bili vrlo skupi, to i ne bi trebalo zaprepastiti poklonike ovakvih automobila. U želji da ne uđemo u raspravu oko opravdanosti ovakve koncepcije ponovit ćemo još jednom najvažnije karakteristike Astre TwinTop.
Dakle, ovako motoriziran model odlično se snalazi na cesti i vozaču nudi vrlo uvjerljive vozne osobine. Kvaliteta izrade je na razini brenda kojeg predstavlja, prostranost u okviru današnje ponude jedna od boljih, a estetske vrijednosti na razini malobrojne konkurencije.
Tekst i foto : Miljenko Nikolić
Važnija serijska oprema (razina Cosmo): |
|
El. upravljanje pom. krovom putem dalj. upr. |
|
Spušteno sportsko podvozje |
|
Prednji zračni jastuci |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Zaštita za glavu pri prevrtanju |
|
ABS+EBD+BA |
|
Električni servo upravljač |
|
Vanjska osvrtna zrcala - el. podesiva i grijana | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Automatski klima uređaj |
|
El. podizači stakala sprijeda i straga |
|
Upravljač podesiv po visini, obložen kožom |
|
Prednja sjedala podesiva po visini |
|
Putno računalo |
|
CD 30 audio sustav |
|
Kontrole radija na upravljaču |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Krom dekoracija interijera |
|
17" alu naplatci, gume: 225/45 R17 |
|
Dodatna oprema *Cijena (kn) |
|
Sight&Light paket (senzor kiše,..) |
972 |
Sport. pod. podvozja |
1.347 |
Kožna sjedala (boja kašmira) |
9.347 |
Zaštita od vjetra |
1.840 |
Pomoć pri parkiranju |
2.296 |
18" aluminijski naplatci |
2.642 |
Dvoslojna metalik boja |
2.819 |
Opel Astra TwinTop 1.9 CDTi Cosmo |
219.843 |
Cijena testiranog vozila |
241.106 |
Cijena s popustom |
232.774 |
*Cijene su informativne |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati