Opel Insignia: Vrhunska sjedala za bolju udobnost
PRIČA oko nasljednika Vectre i ujedno najznačajnijeg Opelovog noviteta od lansiranja nove Corse još uvijek se ne stišava. Nakon što je javnosti predstavljen niz tehnoloških inovacija Opel se okrenuo razradi detalja. Na redu su sjedala.
Automobilska sjedala spadaju u red skupljih dijelova u vozilu. Iako im se rijetko pridaje pažnja kakvu zaslužuju, u pitanju su visokotehnološki proizvodi putem kojih je tijekom vožnje otprilike tri četvrtine tijela putnika u kontaktu.
Kako Opel već ima iskustva i izradi vrhunskih ergonomskih sjedala bilo je za očekivati da će Insignia donijeti daljnji napredak. Naime, već je 2003. godine vozačko sjedalo MultiContour s 18 načina podešavanja u Vectri/Signumu dobilo certifikat AGR-a (Aktion Gesunder Rücken e.V. - Akcija za zdrava leđa), njemačkog nezavisnog tijela sastavljenog od stručnjaka iz područja ergonomije i liječnika. Opel je jedan od samo dva proizvođača automobila koji su dobili taj certifikat., a Insignia nije izuzetak.
Konkretno, sjedala Insignije imaju najveći raspon hoda za podešavanje u čitavoj ponudi, uključujući i mogućnost podešavanja po visini u rasponu 65 mm te podešavanja po duljini od 270 mm. Osim toga, ergonomska sportska sjedala imaju poboljšano podešavanje nagiba, podršku za kralježnicu u četiri točke, ergonomski su oblikovana uključujući podršku bočnih dijelova te pjenom ispunjene jastuke za dodatnu podršku.
Sigurnost je također vrlo važna. Prema Europskom savjetu o sigurnosti u prometu, svake godine na trzajne ozljede vrata otpada oko 65 posto svih ozljeda u prometnim nesrećama. Nova Opel Insignia dolazi s najnovijom generacijom aktivnih naslona za glavu koji su standardno podesivi u četiri smjera, čime se vozača i suvozača vrlo učinkovito štiti od trzajnih ozljeda vrata. Istovremeno, sjedala vozaču i suvozaču pružaju najbolju moguću zaštitu od izlijetanja predmeta iz prtljažnog prostora u kabinu u slučaju sudara. Nasloni prednjih sjedala ostaju na svom mjestu čak i ako ih udari prtljaga izletjela iz prtljažnog prostora.
GM-ovi inženjeri koristili su pri konstrukciji sjedala čelik povišene čvrstoće čime su povećali robusnost sjedala smanjivši mu masu za 10 - 15 posto u odnosu na Vectrina sjedala, ukupno smanjujući masu vozila za oko tri kilograma. Nosači sjedala imaju sigurnosne prilagodnike s asimetrično postavljenim učvršćivačima s oprugom, što omogućuje čvrsto i trajno pozicioniranje, tako da je sjedalo nepomično bez obzira gdje se nalazi na nosaču.
Pažnja je posvećena i tkanini, posebno onoj koja je u dodiru s tijelom. Na raspolaganju su četiri razine presvlaka, od standardne, preko luksuzne. Ovisno o izvedbi sjedalo može biti elektrificirano i ventilirano. Pored toga, duljina sjedne površine može biti produljena kako bi se poboljšala podrška za natkoljenice kod visokih vozača. Sjedni dio također se može podesiti po nagibu.
I na kraju spomenimo stražnja sjedala gdje je naslon za ruke s integriranim držačima za piće i pretincem za pohranu sada duži kako bi putnicima pružio još veću udobnost.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati