Opel predstavio program stabilnosti vučene prikolice
NAKON dvije godine razvoja i iscrpnih testiranja, Opel uvodi inovativnu sigurnosnu tehnologiju za vučene prikolice. Program stabilnosti vučene prikolice (Trailer Stability Program) konačno eliminira opasan kut otklona prikolice, čime se značajno podiže nivo sigurnosti.
Novi sigurnosni sustav će premijeru doživjeti na Astri i Astri karavan, u kojima se Trailer Stability Program isporučuje kao standardna oprema u kombinaciji s odspojivom kukom za vuču. Cijeli komplet (kuka i TSP) u Njemačkoj stoji povoljnih 635 eura. Kod konkurencije je vrlo česta situacija da samo kuka za vuču stoji toliko, a nerijetko i više.
Princip rada
Trailer Stability Program se aktivira čim se priključi 13-polni konektor na kuki za vuču a ESPPlus sustav prepozna otklon putanje automobila od prikolice. Podaci se konstantno prate i uspoređuju s unaprijed određenim ograničenjima prethodno postavljenim u sustav. Ukoliko se otklon približi ili prijeđe određene granice, brzina kretanja automobila se u nekoliko mili-sekundi smanji oduzimanjem gasa i primjenom sile kočenja i tako sve dok se ne postigne zadovoljavajuća stabilnost. Nakon što se treći put pojavi otklon putanje, primjenjuje se definirana sila kočenja do postizanja stabilne putanje kretanja. Trailer Stability Program se ne uključuje ukoliko vozač naglim pokretom promjeni putanju kretanja kako bi izbjegao opasnost ili prepreku na cesti.
Tijekom dvogodišnjeg testiranja i balansiranja, Opelovi stručnjaci su prešli desetine tisuća kilometara u raznim kombinacijama automobila i prikolice, testirajući njihove performanse pri različitim opterećenjima i brzinama. Analizom nekoliko tisuća različitih podataka, definirani su limiti u sustavu parametara čime je omogućena optimalna reakcija Trailer Stability Programa u odnosu na brzinu, kut otklona i učestalost pojave. Time je izbjegnuta potreba za višestrukim stiskanjem papučice kočnice, a sila kočenja je definirana ovisno o uvjetima vožnje.
Mogućnosti nove Astre
Nova Astra može vući prikolicu mase do 1.500 kilograma, uz napomenu da je za prikolice specijalne namjene kao što su one koje vuku brod ili konja, moguće dobiti dozvolu za vuču mase do 1.600 kilograma.
Limiti se generalno primjenjuju na usponima do 12 posto. Za određeni tip motora, na primjer 1.7 CDTI, u registarskim papirima su navedeni iznosi za uspone do 10 posto. U tom slučaju, masa vučene prikolice se povećava sa 1300 kg (12% uspon) na 1500 kg (10% uspon), što je značajna prednost za vlasnika prikolice.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati