Peugeot 1007 1.4 16V Trendy: Korisna šminka
OHRABREN pohvalama na račun koncepta Sesame predstavljenog prije nekoliko godina na ženevskom autosalonu, Peugeot je pokrenuo serijsku proizvodnju. Dostojan nove četveroznamenkaste nomenklature u gami, 1007 je ubrzo stekao status proizvoda koji nadilazi okvire klase, kako mogućnostima tako i cijenom.
Peugeot 1007 je doista poseban auto. Prije svega koncepcijom, pošto ga je gotovo nemoguće svrstati u neki određeni razred. Iako duljinom od svega 3.731 mm definitivno zadovoljava standarde klase, pogled na druge dvije dimenzije (širina/visina: 1.826/1.620 mm) otkriva kako se radi o monovolumenu.
S druge strane, unutrašnjost komforom ne zaostaje bitno za kompaktima, no opet straga nailazimo na tek dva sjedala. Uostalom, i samo ime automobila je upitno. Službeno, radi se o modelu "tisuću i sedam", ali mnogi radije koriste termin "one double-o-seven". Najzbunjeniji će ostati "matematičari" koji će u dvije spojene nule, odnosno polegnutoj osmici, vidjeti znak beskonačnosti.
Vrata u prvom planu
Kad bi 1007 predstavili kao automobil koji je kraći od 206-ice i ujedno viši od 307-ice, malotko bi mogao pomisliti da tu ima mjesta ikakvom skladu. Ipak, u Peugeotu su opet uspjeli i dokazali se kao jedni od vodećih stilista. 1007 je automobil koji se možda neće nekome svidjeti, ali mu nitko neće moći osporiti originalnost i estetsku ujednačenost.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Izuzmemo li originalno postavljanje staklenih površina, najzanimljiviji dio vozila su bočna klizna vrata upravljana elektromotorima, baš kao i na velikoj 807-ici. Rješenje koje prave vrijednosti dokazuje u gradu glavna je prednost modela koji nema i najvjerojatnije neće nikada imati sličnog konkurenta. Pritisnuti tipku na ključu zavaljen u kakvom kafiću i čekati da automobil poslušno otvori vrata nekima je neizmjeran gušt i prilika za pokazivanje koju su spremni i platiti.
Iskreno, klizna vrata su dobrodošla, pogotovo ljeti kada je kabinu moguće vrlo brzo provjetriti, a s otvorenim vratima može se provozati na kraćim dionicama (zvuk upozorenja naprosto para uši). Pritom imajte na umu da pri brzini višoj od 5 km/h elektromotori ne rade, a za ručno zatvaranje gotovo metar dugačkih vrata potrebna je poveća snaga.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
O olakšanom ulasku i izlasku iz vozila da nije potrebno posebno govoriti. Stoga se kao jedini nedostatak u korištenju nameće položaj pojasa kao posljedice koncepcije, koji je odmaknut unazad. Osim razgibanosti, djelovanje na većem kraku rezultira jačom priteznom silom što na duljim rutama može iritirati.
Novi motor u ponudi
S druge strane, danak prestižnog sustava plaća se dvostruko. Osim povisoke cijene, instalirana oprema značajno povisuje masu vozila i negativno utječe na performanse. Obje mane u Peugeotu su pokušali umanjiti novom moternom izvedbom. "Nova" 16-ventilska izvedba iz istog obujma sada razvija 88 KS i 133 Nm, ili 15 KS i 15 Nm više od osamventilske verzije koja ostaje u ponudi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Prema tvorničkim podacima, ubrzanje je poboljšano za gotovo sekundu (13,6 naspram 14,4 s), a maksimalna brzina popela se sa 165 na 173 km/h. Sasvim solidno s obzirom na nezahvalnu aerodinamiku i 1,2 tone mase. Stoga jedini problem ostaje potrošnja koju stremi dvoznamenkastoj brojci. U pravilu se može računati s prosjekom od 8 do 8,5 l/100 km.
>> Peugeot 1007 u Bazi automobila.
Sasvim očekivano, 1007 se odlično snalazi u gradu, gdje do izražaja dolaze skromne vanjske mjere i uzorna preglednost. Dobrom dojmu pridonosi povišeni položaj za upravljačem i premium dodaci; el. sklopivi vanjski retrivizori i stražnji PDC. U vožnji kolnikom lošije kvalitete primjetno je poskakivanje karoserije, dok na otvorenoj cesti može zasmetati manjkava stabilnost. I dok je prvo posljedica skromnog razmaka između osovina (2,32 m), osjetljivost na bočne udare vjetra i naginjanje prouzročila je visoka silueta vozila i nešto više težište.
Sportska vožnja podjednako umara vozača i automobil, a potrebe za korekcijom zbog podupravljanja i nemirne (lagane) stražnjice donekle spašava ESP sustav. Isto govori i mjenjač, ručni s pet stupnjeva prijenosa, koji dugim hodovima, ali preciznim radom nagovara vozača da se ne žuri već prepusti užitku smirenije vožnje.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kvaliteta izrade na visokom je nivou, baš kao i opremljenost. Putnici imaju na raspolaganju neočekivano puno prostora za automobil ove veličine. Udobna kabina djeluje vrlo moderno i nadasve praktično.
Kapacitet prtljažnika u osnovnom položaju je tek 178 litara, ali valja imati na umu da je uzdužnim pomicanjem svakog od stražnjih sjedala moguća prilagodba prijevozu većih predmeta (max 364 l). Posebno u krajnjem položaju s preklopljenim stražnjim sjedalima kada 1007 pokazuje s "kubikom" korisnog prostora pokazuje dostavne aspiracije.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Peugeot 1007 starta s cijenom od gotovo 100.000 kuna koliko stoji bazna izvedba. Testni primjerak s potentnijim motrorom, Trendy paketom opreme i 23.000 kuna vrijednim doplatama stoji pozamašnih 134.000 kuna.
Poveću cijenu opravdava visok stupanj praktičnosti, bogata oprema i dakako električna klizna vrata. Šminka i prestiž uvijek su koštali, pa ni Peugeotov inovativni četverosjed nije izuzetak. I na kraju, svi oni koji sumnjaju u sigurnost ove koncepcije neka imaju na umu da je i ovaj Peugeot osvojio maksimalnih pet zvjezdica pri EuroNCAP-u.
>> Peugeot 1007: Ostale fotografije.
Važnija serijska oprema (razina Trendy): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS | |
El. pokretana bočna klizna vrata | |
Varijabilni servo upravljač | |
Klima uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Dva nezavisno modularna stražnja sjedala | |
El. podizači stakala (impulsni) | |
El. pokretani, grijani retrovizori | |
Audio-sustav CD RD3 (6 zv, kom. na upravljaču) | |
Putni kompjutor | |
Mreža za prtljažnik | |
Pretinci ispod prednjih sjedala | |
Prednje maglenke | |
Zatamnjena stakla (stražnje i bočna stražnja) | |
Atermičko vjetrobransko staklo | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
ESP sustav |
5.200 |
Aut. klima uređaj |
4.200 |
Hi-fi JBL sustav |
3.050 |
Krovni nosači |
1.200 |
ESP sustav |
5.200 |
16" Alu naplatci |
4.400 |
Paket City: |
2.300 |
Metalik boja |
2.650 |
Peugeot 1007 1.4 16V Trendy |
111.000 |
Cijena testiranog vozila |
134.000 |
Cijena baznog modela (1.4 Urban) |
97.000 |
Cjenik važeći od 01. srpnja 2007. g |
Foto: M.N, M.Š.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati