Peugeot 308 CC 2.0 HDI Sport Pack: Štedljiva ljepotica
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
PRODULJENO bablje ljeto omogućilo nam je da neobično tople i sunčane listopadske dane u vožnji bez krova, i to u najnovijem Peugeotovom coupe-cabrioletu, prelijepom 308 CC.
Kako nam tijekom svjetske premijere modela održane u Dubrovniku ranije ove godine vrijeme nije bilo naklonjeno odlučili smo 308-ici u CC izdanju dati još jednu šansu da se dokaže i pokuša nas osvojiti svojim šarmom koji prema svemu dosad rečenom ide puno dalje. Ma koga zavaramo, bili smo neizmjerno sretni što ćemo, prema riječima proroka Vakule, zadnje ljetne dane u ovoj godini provesti u rasnom kabrioletu.
Već je prvi kontakt s još parkiranim vozilom natjerao da pogazimo prije izrečenu konstataciju kako bijela i crvena boja ovom automobilu najbolje stoje. Suncem okupan u smeđoj metalik boji 308 CC izgleda još bolje, elegantnije i nekako odvažnije. Nema sumnje, Peugeotovo umijeće izbora optimalne nijanse opet dolazi do izražaja.
Peugeot 308 CC na tržište dolazi kao izravni nasljednik modela 307 CC prodanog u nakladi koja se piše sa šest znamenki. Iako koncepcijski identičan, razvijen na osnovi kompaktnog izvornika, 308 CC ostavlja osjetno bolji prvi dojam. Posebno kada je krov podignut kada se više ne uočava nedorečenost prethodnika, posebno vidljiva na stražnjem kraju.
Osjetno pristojnije bočne siluete sa skladno odmjerenom stražnjicom i jednako privlačnim prednjim krajem s dominantnim razvučenim svjetlima i oklopljenom maskom automobil djeluje još atraktivnije.
Naravno, prirodna postava automobila je sa sklopljenim krovom pohranjenim u prtljažnika kada do izražaja dolazi odličan balans volumena, ali i pravilno pogođene proporcije, posebno zadnjice vozila. Upravo je krov glavni krivac što za ovaj automobil bez imalo rezerve možemo reći kako ima dva lica, oba podjednako upečatljiva i izrađena do detalja. Sve što se od vozača očekuje je da uspori na manje od 12 km/h i pritisne tipku postavljenu između sjedala.
Samo 20 sekundi kasnije gotovo nečujni mehanizam pohranit će dvodijelni krov u prtljažnik i pritom zauzeti 199 od 465 litara tovarnog prostora. Jednostavna matematika pokazuje da se na put može i bez krova, a na pameti valja imati kako je tu i stražnja klupa. Da, 308 u CC izdanju nudi četiri sjedala, gdje stražnja dva nisu samo ukras i odlagalište za sitnice, već mogu ugostiti do dva putnika, ali pod uvjetom da nisu previše korpulentni.
Sprijeda se pak sjedi kraljevski, istina nešto niže no u 308-ici, u sjedalima odlično odmjerenih površina, a u testnom izdanju presvučenih kožom. Tu dolazimo i do još jedne novosti, Airwave sustava, prvog takve vrste na četverosjedu, a koji će omogućiti ugodnu vožnju i za hladnijih dana.
Laički rečeno, radi se o otvoru ventilacije ugrađenom u gornji dio naslona, iza putnikovog vrata. Intenzitet puhanja toplog zraka regulira se potenciometrom, kao i u slučaju grijanja sjedala, inače ugrađenog na testni automobil (link). Sustav u vožnji sasvim solidnu funkcionira, kada djeluje poput šala raspršujući topli zrak. Ovdje recimo da je vožnja bez krova lišena turbulencija i pri višim brzinama, ali pod uvjetom sa su sva stakla podignuta, uključujući i opcijsku Windstop zaštitu od vjetra vrijednu 2.200 kn.
Kao i u slučaju 308-ice, interijer je miljama napredovao od prethodnika. Bez obzira na kožu kao dio boljih paketa opreme mogu se uočiti (i osjetiti) daleko kvalitetniji materijali. Tu je i atraktivna ploča s instrumentima praćena odgovarajućim osvjetljenjem.
No, s druge strane prava je šteta što automobil nema neki originalni detalj nesrodan izvornom kompaktu. Što se opreme tiče ona je prvoklasna, pa ne čudi što je upravo ova razina dostupna sa svim motorima.
Testni primjerak pokretao je 2.0 HDI motor, jedini dizelaš dostupan u gami. Razvija 140 KS i 320 Nm, a od benzinskog ekvivalenta, 1,6 THP jedinice snažnije 10 KS skuplji je 14.000 kn. Nemali iznos, no valja imati na umu kako se radi o osjetno štedljivijem motoru koji će u prosjeku piti tek 5,9 l/100 km.
Zanimljivo, testne vrijednosti nisu se puno razlikovale, pa je tako sedmodnevna vožnja u svim mogućim konfiguracijama, bilo vozila, ceste ili stila vožnje, u konačnici rezultirala sa odličnih 7,2 l/100 km. Usporedimo li to s iskustvom na jednako motoriziranoj 308-ici i u obzir uzmemo klimatske uvjete, jasno je kako štedljivost ovog motora nije upitna.
No, tu su i drugi aduti. 10,8 sekundi za sprint do 100 km/h i 208 km/h maksimalne brzine u potpunosti zadovoljavaju pedigre automobila. Šest-stupanjski ručni mjenjač posao će odraditi korektno, ne i besprijekorno, posebno pri agresivnijem stilu vožnje. Istini za dušu, takvima u ovakvom automobilu i nije mjesto, oni će potragu za kabrioletom potražiti negdje drugdje. Ovo je ipak automobil u kojem se gušta u krstarenju bez žurbe, baš kao što smo to konstatirali i na većoj 407-ici u Coupe izdanju.
Ono važnije uočeno i kod ostalih izvedbi 308-ice je osjetno poboljšana čvrstoća samog vozila. Veća torzijska krutost vidljiva je i na ovoj, pomalo nezahvalnoj, konstrukciji bez upetih točaka u krovu. Pridodamo li svemu širi trag kotača, čvršći ovjes i decentno poboljšan upravljač jasno je da su vozne osobine automobila daleko bolje no u prethodnika.
Ako ćemo pak tražiti mane njih ćemo naći na logičnim mjestima. Naravno, u pitanju je manjkava preglednost prema straga, kojoj u pomoć priskaču parkirni senzori. Druge mane, izgleda naše, postali smo svjesni tek kad smo auto vratili. Naime, ulazak u odabrano društvo kompaktnog CC-a je na 185.500 kn koliko stoji osnovni benzinac, a cijena testnog primjerka s brojnim doplatama penje se na četvrt milijuna kuna.
>> Baza automobila: Peugeot 308CC
Kako se ipak radi o automobilu koji domaći mentalitet može probaviti kao drugi u kućnoj ergeli, jasno je da se ne radi o modelu koji neće pomesti hrvatsko tržište automobila. No, to ne znači da se ne radi o pametnom izboru. Naprotiv, 308 CC je lijep, udoban, nadasve siguran i odlično motoriziran automobil. I što je najvažnije, jedan je od rijetkih koji istovremeno može pružiti vožnju s otvorenim pogledom u nebo.
Peugeot 308 CC |
|
Važnija serijska oprema (razina Sport Pack): |
|
Sklopivi tvrdi krov |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočne zračni jastuci | |
ABS/AFU/ESP |
|
Aktivni nasloni za glavu | |
Tempomat i limitator brzine |
|
FAP filter čestica čađe |
|
Putno računalo |
|
Automatski dvozonski klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini |
|
Prednja sjedala podesiva po visini | |
Prednji centralni naslon za ruke | |
Kožom presvučena upravljač i ručica mjenjača | |
Sportsko kolo upravljača i ručica mjenjača |
|
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani i sklopivi retrovizori |
|
Audio sustav CD RD4 (CD/MP3, 4 zv, RCA) |
|
Isofix sustav |
|
Dodatno osvjetljenje u unutrašnjosti |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
|
|
17" alu naplatci Stromboli, gume: 225/45 R17 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja (Terre d'Ombre) |
3.200 |
Airwave + windstop + koža |
18.652 |
paket hi-fi JBL |
3.730 |
Pack Vision*: |
6.700 |
Pomoć pri parkiranju - straga |
2.520 |
308 CC 2.0 HDi Sport Pack |
221.803 |
Cijena testiranog vozila |
249.905 |
Akcijska cijena testiranog vozila |
226.705 |
* dostupan samo u kombinaciji s Feline paketom |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati