Peugeot 4007: Elegancija na visokim nogama

Piše:
ponedjeljak, 4.8.2008. 07:31
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Peugeot 4007: Elegancija na visokim nogama

PRVI Peugeotov SUV model je u potpunosti ispunio očekivanja. Nastao na osnovama provjerene japanske tehnologije i preuzevši privlačni DNA iz osobnog programa, 4007 nudi osvježenje u sve popularnijem segmentu lakih terenaca.

Kao i u slučaju blizanca C-crossera, stvaranje francuskog SUV kompakta je gledano sa stanovišta vizualnih vrijednosti optimalno pogođeno. Tragovi kloniranja s Mitsubishijevim Outlanderom svedeni su na najmanju mjeru, dok je istovremeno tipičan Peugeotov izraz odlično transformiran i postavljen na visoke noge.

Najviše ocijene i ovdje valja uputiti na prednji kraj. Kao što je kod prije spomenutog Citroenovog modela u najvećoj mjeri zadržan "double-chevronski" pristup, tako i ovdje 4007 svojim licem otkriva pripadnost obitelji lavova. Čak štoviše, mišljenja smo da je na Peugeotu posao odrađen još i bolje, prije svega zahvaljujući povećem prednjem otvoru s vertikalno orijentiranim rešetkama i maskom s logom tvrtke u oversize izdanju.

S obzirom da se radi o modelu koji nerijetko ima ulogu graditelja imidža, obilje kroma je dobrodošlo, kao i serijska ugradnja nekad ekskluzivnih elemenata poput aluminijskih naplataka i krovnih nosača. Još jedna vrijednost je da 4007 zadržava moć usprkos za današnje pojmove relativno kompaktnim mjerama.

Nazovimo to sportskom elegancijom, dinamičnim linijama ili čime god, no činjenica je da 4007 na cesti privlači poglede i izaziva strahopoštovanje, ali za razliku od višestruko skupljih razmetnih sinova radi to u granicama podnošljivosti sprječavajući tako da neko od prolaznika izgubi kompas i na trenutak zaboravi na bonton. Ili kraće, 4007 je jedan od elegantnijih terenaca s kojim nikome neće pasti na pamet da gazi mačuhice i brazdi zelene površine.

Interijer 4007-ice je začuđujuće prostran. Svih pet putnika razmješteno u dva reda sjedala uživa potpuni komfor dostojan visokih standarda PSA koncerna. Veseli i monovolumenska prilagodljivost. Tako će putnici u drugom redu moći uzdužno pomicati klupu, regulirati naslon i odložiti sitnice u jedan od nekoliko ponuđenih pretinaca.

No, tu je i treći red s dva sjedala koja se po potrebi u jednom pokretu izvlače iz dvostruke podnice prtljažnika. Funkcionalnosti doprinosi i dvostruki poklopac prtljažnika, koji će poslužiti i kao klupica u pauzama između etapa na putovanju. Nosivosti je do 200 kg, dok prtljažnik u osnovi guta 502 l, a maksimalno čak 1.688 l.

Izgled prednje armature može se podičiti jednostavnim i modernim stilom. Ergonomija je u potpunosti zadovoljena, a narušava ju tek nemogućnost podešavanja kola upravljača po dubini, kao i nespretno postavljena "info" tipka putnog računala.

Usprkos činjenici da je korištena tvrda i ne baš oku ugodna plastika, kvaliteta izrade je iznad očekivanja (link). Nažalost, upravo ta ista plastika ostaje u nesrazmjeru s elegancijom i luksuzom najavljenim od strane eksterijera vozila.

I kad bi mnogi pomislili kako je 4007 samo šminker bez pokrića ustvari dolazimo do najsvjetlije točke ovog modela. Francusko-japanska veza nije nikad bolje funkcionirala, što za konačnicu ima vrlo uzorno ponašanje na cesti. Kombinacija neovisnog podvozja, nešto tvrđe podešenog ovjesa i automatiziranog pogona funkcionira besprijekorno, baš kao i 2.2 HDI motor sa 156 KS i 380 Nm.

>> Baza automobila: Peugeot 4007

Kako je i mjenjač odličan, pa je voziti 4007 vrlo ugodno. Dinamička stabilnost je gotovo na razini osobnih automobila, a međuubrzanja su više no zadovoljavajuća.

Automobil sve zadaće odrađuje korektno, čak i bez nekih potreba za uključivanjem automatske raspodjele momenta između osovina. U "4WD" modu na stražnje kotače šalje se i do 35 % momenta, dok je u "Lock" modu taj omjer zaključan na 50:50 (link).

Peugeot 4007 na hrvatskom tržištu se nudi isključivo s dizelskim motorom, a kupcu je na raspolaganju izbor između dva paketa opreme i poduljeg popisa opcija. U slučaju izbora slabijeg paketa opreme model i dalje zadržava kompletnu opremu, kako po pitanju sigurnosti tako i kad govorimo u komforu. U tom slučaju početna cijena je 270.000 kn, što je u rangu izravne konkurencije.

Kao najveće prednosti 4007-ice ističemo vanjski izgled i vozne osobine, a potom pohvale zaključuju sve komponente mehanike i bogata oprema. Od nedostataka vrijednih spomena to su kriterijima branda nedorasla plastika interijera, te presiromašna ponuda motornih izvedbi. Peugeot se možda među posljednjima priključio SUV segmentu, ali je to vrijeme odlično iskoristio i stvorio proizvod koji će konkurenciji zasigurno zadavati probleme.

Tekst i Foto: Miljenko Nikolić

Peugeot 4007

Važnija serijska oprema (razina Premium):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga

ABS/EBD/EBA

ASR/ESP 
4x4 automatizirani pogon
Tempomat

Senzor kiše i svjetala

Automatski klima uređaj + hlađeni pretinac

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo volan podesiv po visini

Vozačevo sjedalo podesivo po visini
Upravljač i ručica mjenjača u koži

El. podizači svih stakala

El. pokretani, grijani  i preklopivi retrovizori

Audio sustav (6 zv, MP3)

Putni kompjutor

Uzdužno pomicanje sjedala u 2. redu

Preklopiva sjed. s regulacijom naslona u 2. redu

Treći red sjedala

Prednja svjetla za maglu

Aluminijski krovni nosači

16" alu naplatci, gume: 215/70 R16

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

3.400

18" alu naplatci

5.500

Peugeot 4007 2.2 HDI Premium

270.000

Cijena testiranog vozila

278.900

Cijene informativne prirode

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU