Peugeot 4007: Elegancija na visokim nogama
PRVI Peugeotov SUV model je u potpunosti ispunio očekivanja. Nastao na osnovama provjerene japanske tehnologije i preuzevši privlačni DNA iz osobnog programa, 4007 nudi osvježenje u sve popularnijem segmentu lakih terenaca.
Kao i u slučaju blizanca C-crossera, stvaranje francuskog SUV kompakta je gledano sa stanovišta vizualnih vrijednosti optimalno pogođeno. Tragovi kloniranja s Mitsubishijevim Outlanderom svedeni su na najmanju mjeru, dok je istovremeno tipičan Peugeotov izraz odlično transformiran i postavljen na visoke noge.
Najviše ocijene i ovdje valja uputiti na prednji kraj. Kao što je kod prije spomenutog Citroenovog modela u najvećoj mjeri zadržan "double-chevronski" pristup, tako i ovdje 4007 svojim licem otkriva pripadnost obitelji lavova. Čak štoviše, mišljenja smo da je na Peugeotu posao odrađen još i bolje, prije svega zahvaljujući povećem prednjem otvoru s vertikalno orijentiranim rešetkama i maskom s logom tvrtke u oversize izdanju.
S obzirom da se radi o modelu koji nerijetko ima ulogu graditelja imidža, obilje kroma je dobrodošlo, kao i serijska ugradnja nekad ekskluzivnih elemenata poput aluminijskih naplataka i krovnih nosača. Još jedna vrijednost je da 4007 zadržava moć usprkos za današnje pojmove relativno kompaktnim mjerama.
Nazovimo to sportskom elegancijom, dinamičnim linijama ili čime god, no činjenica je da 4007 na cesti privlači poglede i izaziva strahopoštovanje, ali za razliku od višestruko skupljih razmetnih sinova radi to u granicama podnošljivosti sprječavajući tako da neko od prolaznika izgubi kompas i na trenutak zaboravi na bonton. Ili kraće, 4007 je jedan od elegantnijih terenaca s kojim nikome neće pasti na pamet da gazi mačuhice i brazdi zelene površine.
Interijer 4007-ice je začuđujuće prostran. Svih pet putnika razmješteno u dva reda sjedala uživa potpuni komfor dostojan visokih standarda PSA koncerna. Veseli i monovolumenska prilagodljivost. Tako će putnici u drugom redu moći uzdužno pomicati klupu, regulirati naslon i odložiti sitnice u jedan od nekoliko ponuđenih pretinaca.
No, tu je i treći red s dva sjedala koja se po potrebi u jednom pokretu izvlače iz dvostruke podnice prtljažnika. Funkcionalnosti doprinosi i dvostruki poklopac prtljažnika, koji će poslužiti i kao klupica u pauzama između etapa na putovanju. Nosivosti je do 200 kg, dok prtljažnik u osnovi guta 502 l, a maksimalno čak 1.688 l.
Izgled prednje armature može se podičiti jednostavnim i modernim stilom. Ergonomija je u potpunosti zadovoljena, a narušava ju tek nemogućnost podešavanja kola upravljača po dubini, kao i nespretno postavljena "info" tipka putnog računala.
Usprkos činjenici da je korištena tvrda i ne baš oku ugodna plastika, kvaliteta izrade je iznad očekivanja (link). Nažalost, upravo ta ista plastika ostaje u nesrazmjeru s elegancijom i luksuzom najavljenim od strane eksterijera vozila.
I kad bi mnogi pomislili kako je 4007 samo šminker bez pokrića ustvari dolazimo do najsvjetlije točke ovog modela. Francusko-japanska veza nije nikad bolje funkcionirala, što za konačnicu ima vrlo uzorno ponašanje na cesti. Kombinacija neovisnog podvozja, nešto tvrđe podešenog ovjesa i automatiziranog pogona funkcionira besprijekorno, baš kao i 2.2 HDI motor sa 156 KS i 380 Nm.
>> Baza automobila: Peugeot 4007
Kako je i mjenjač odličan, pa je voziti 4007 vrlo ugodno. Dinamička stabilnost je gotovo na razini osobnih automobila, a međuubrzanja su više no zadovoljavajuća.
Automobil sve zadaće odrađuje korektno, čak i bez nekih potreba za uključivanjem automatske raspodjele momenta između osovina. U "4WD" modu na stražnje kotače šalje se i do 35 % momenta, dok je u "Lock" modu taj omjer zaključan na 50:50 (link).
Peugeot 4007 na hrvatskom tržištu se nudi isključivo s dizelskim motorom, a kupcu je na raspolaganju izbor između dva paketa opreme i poduljeg popisa opcija. U slučaju izbora slabijeg paketa opreme model i dalje zadržava kompletnu opremu, kako po pitanju sigurnosti tako i kad govorimo u komforu. U tom slučaju početna cijena je 270.000 kn, što je u rangu izravne konkurencije.
Kao najveće prednosti 4007-ice ističemo vanjski izgled i vozne osobine, a potom pohvale zaključuju sve komponente mehanike i bogata oprema. Od nedostataka vrijednih spomena to su kriterijima branda nedorasla plastika interijera, te presiromašna ponuda motornih izvedbi. Peugeot se možda među posljednjima priključio SUV segmentu, ali je to vrijeme odlično iskoristio i stvorio proizvod koji će konkurenciji zasigurno zadavati probleme.
Tekst i Foto: Miljenko Nikolić
Peugeot 4007 |
|
Važnija serijska oprema (razina Premium): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga | |
ABS/EBD/EBA |
|
ASR/ESP | |
4x4 automatizirani pogon | |
Tempomat | |
Senzor kiše i svjetala |
|
Automatski klima uređaj + hlađeni pretinac |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo volan podesiv po visini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Upravljač i ručica mjenjača u koži | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Audio sustav (6 zv, MP3) |
|
Putni kompjutor |
|
Uzdužno pomicanje sjedala u 2. redu |
|
Preklopiva sjed. s regulacijom naslona u 2. redu |
|
Treći red sjedala |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Aluminijski krovni nosači |
|
16" alu naplatci, gume: 215/70 R16 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
3.400 |
18" alu naplatci |
5.500 |
Peugeot 4007 2.2 HDI Premium |
270.000 |
Cijena testiranog vozila |
278.900 |
Cijene informativne prirode |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati