Porsche 911 Carerra 4 - nova generacija
PORSCHE je ponudu za svoj najpopularniji model linije 997 proširio izvedbama s pogonom na sve kotače. Nova generacija modela donosi više dinamike i počiva na tradiciji prvog modela od prije gotovo dvadeset godina.
Najpoznatiji njemački proizvođač sportskih automobila u svijet pogona na sve kotače ulazi sada već daleke 1988. godine s legendarnim 959 u Carrera 4 izvedbi. Novi model kroči utabanim putovima i donosi još uvjerljivija vozna svojstva. Pažnja, novi je model straga širi 44 mm, a ispod poklopca su motori od preko 300 KS.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Slabija Carrera 4 koristi provjereni 3.6-litarski šescilindarski motor koji isporučuje maksimalnih 239/325 kW/KS. Njegove granice su ubrzanje do 100 km/h u 5,1 sekundi i 280 km/h maksimalne brzine. Zahtjevnijima je namijenjena Carrera 4S s 200 ccm većim motorom, koji raspolaže s 261/355 kW/KS. U tom slučaju stotka se postiže u manje od pet sekundi (4,8 s), a maksimalna brzina iznosi 288 km/h.
Veća širina otvara nove mogućnosti u pogledu ugradnje širih guma. Slabija izvedba koristi valjke mjera 295/35 ZR 18, dok snažnija koristi broj veću obuću (305/30 ZR 19). Obje izvedbe koriste pogon na sve kotače s prijenosom putem visko spojke, koja na prednje kotače transferira od 5 do maksimalno 40 % ukupne sile trakcije. Time su automobili dobili još bolja svojstva u pogledu držanja ceste, kako u zavoju tako i na skliskom kolniku.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Porscheov program stabilizacije (PSM - Porsche Stability Management) sad je još učinkovitiji. Dvije nove funkcije optimiziraju jedno od najvažnijih svojstava po kojem je Porsche oduvijek poznat. Naravno, radi se kočenju.
Prva funkcija omogućuje bržu spremnost kočnica za maksimalnu učinkovitost smanjujući zračnost između diska i kliješta (pločica). Druga funkcija ispravlja grešku vozača koji preslabo pritisne pedalu kočnice. U tom slučaju hidraulička pumpa generira veći pritisak kako bi svi kotači ušli u polje djelovanja ABS-a.
Drugi neizostavan dio ovih automobila je PASM sustav (Porsche Active Suspension Management) kontrole i regulacije parametara ovjesa. U normalnom modu napravljen je kompromis između sportske tvrdoće i komfora, dok se maksimum iz automobila izvlači pritiskom Sport tipke. Aktivni ovjes na slabijem modelu je potrebno doplatiti, dok je na 4S izvedbi serijski.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Na zahtjev, proizvođač automobil oprema specijalnim sportskim ovjesom čime se reducira visina od tla za 20 mm. Također, opcija uključuje i mehaničku blokadu stražnjeg diferencijala.
Automobil će na tržištima Zapadne Europe biti ponuđeni u drugoj polovici listopada po cijeni od 82.657 (Carrera 4) odnosno 92.865 eura (Carrera 4S).
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati