Porsche Boxster spreman za ženevsku premijeru

Porsche Boxster spreman za ženevsku premijeru

TREĆA generacija Porscheovog Boxstera bi trebala javnosti službeno biti predstavljena za koji mjesec na ženevskom auto salonu. Model pod kodnim imenom 981 bi trebao predstavljati veliki iskorak u odnosu na prethodnika, kako kada je riječ o filozofiji razvoja tako i kada se radi o tehničkim rješenjima.

U skladu sa razvojnim dosezima nove 911-ice, novi će Boxster biti dimenzijama veći, odnosno dulji i širi te neznatno niži, te će se temeljiti na aluminijskoj konstrukciji što bi ga trebalo učiniti "najlakšim modelom u svojoj klasi". I to unatoč novo razvijenom automatskom platnenom krovu, većim kočnicama, većim lukovima blatobrana te već spomenutim rastom dimenzija.

Za sada još uvijek nema konkretnih informacija, no ugrubo međuosovinski je razmak porastao sa na oko 2540 mm, dok je trag kotača sprijeda širi za oko 50 mm. Ovjes je novi, no riječ je o istoj "arhitekturi" MacPhersona sprijeda i multi-linka straga. Veću promjenu svakako čini zamjena hidrauličkog serva elektromehaničkim, dakle ista ona koja je nedavno učinjena i s novom 911-icom. U Porscheu tvrde kako će se ova zamjena odraziti jedino na potrošnju, a nikako na vozne sposobnosti automobila ili osjećaj za vrijeme vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motorizaciju će karakterizirati tzv. downsizing. Tako će 2.9 biti zamijenjen izvedbom obujma 2.7 litara, dok će S izvedbu umjesto 3.4 pokretati 3,2-litrena verzija atmosferskog 6-cilindričnog motora. Usprkos manjem obujmu ovi će motori razvijati veću snagu od svojih prethodnika, a ista bi se trebala kretati između 275 i 330 KS.

Pogon će biti na stražnje kotače, a snaga i moment će se na njih isporučivati putem standardnog 6-stupanjskog u Boxster te 7-stupanjskog ručnog mjenjača u Boxster S izvedbi (ponovno novitet koji je nedavno predstavljen u novoj 911-ici).

Tu je i dorađeni 7-stupanjski PDK mjenjača s dvije spojke. Glavne razlike će činiti brža izmjena stupnjeva prijenosa te tzv. funkcija jedrenja, odnosno automatsko odvajanje spojke u određenim uvjetima kako bi se smanjila potrošnja goriva.

Manje kilograma i više snage će svakako značiti i bolje ubrzanje (0 do 100 km/h za 5,6, odnosno 5 sekundi). Novi upravljač, bolja aerodinamična svojstva, stop-start sustav i sl. će pridonijeti i smanjivanju potrošnje i to za oko 18%.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara