Range Rover Sport – kroz blato sa stilom
LAND ROVER je marka koja uživa poseban status među ljubiteljima terenske vožnje. Prinova u obitelji Range Rover, izvedba Sport, donosi jednaku dozu poštovanja i u svijetu luksuznih SUV-ova.
Range Rover Sport je peti model u gami. Model je veličinom, tehničkim karakteristikama, dozom luksuza i dakako cijenom pozicioniran između potpuno novog modela Discovery 3 i Range Rovera predstavljenog prije nekoliko godina. Zadatak mu je ojačati pozicije u SAD-u gdje velika SUV vozila polako, ali sigurno, uzimaju primat u visokoj klasi. Također, britanska legenda s ovim modelom postavlja potpuno nova mjerila u segmentu s obzirom da je riječ o prvom luksuznom «sportskom terencu» koji terenskim svojstvima nimalo ne zaostaje za rasnim terencima.
Tako barem tvrde čelnici tvrtke prema kojima je RR Sport njihov najbolji proizvod u pogledu upravljivosti i performansi, bilo da se radi o asfaltu ili terenu. Očito je da ovaj model ne slijedi trendove već se kupcima nameće jakom osobnošću i imidžem koji nosi značka na prednjem poklopcu. Najkraće rečeno, riječ je o vozilu namijenjenom svima kojima je Range Rover suviše ekstravagantan (i skup), a Freelander previše običan.
Model nimalo ne skriva svoj američki pedigre. Vanjski izgled uvelike koristi rješenja prikazana u Detroitu (NAIAS) početkom godine, kada je javnosti predstavljen koncept Stormer. Mišićava vanjština i dizajnerski karakter posuđen od Range Rovera ne ostavljaju nikoga ravnodušnim. RR Sport se u svakom detalju razmeće snagom potenciranom prepoznatljivim uglastim dizajnom i predimenziniranom elemntima poput prednje maske u kromiranom finišu.
Podređenost američkom profilu kupca krije se i ispod lima. Poklopac motora skriva Jaguarov motor, kompresorski 4.2 V8 benzinac od 287 kW (390 KS). 550 Nm okretnog momenta prenosi se na sve kotače putem ZF 6-stupanjskog automatskog mjenjača s mogućnosti ručne izmjene. Ovako motorizirani SUV je vraški brz, pa elektronika upliće prste. Napravljen je kompromis između švedski rigoroznih 210 km/h i njemački pretjeranih 250 km/h, što je rezultiralo elektronskom blokadom na 225 km/h. Za sve one kojima je to previše, Land Rover priprema dvije slabije izvedbe. Riječ je o atmosferskom V8 benzincu od 220 kW (300 KS), te 2.7 V6 dizelskom motoru nedavno predstavljenom u Jaguaru S-Type.
Uvjerljive vozne osobine omogućuje etablirana elektronika u vidu Terrain Response sustava (serijski) koji s obzirom na kvalitetu podloge automatski podešava osnovne parametre vozila kao što su visina, HDC (Hill Descent Control), tvrdoća ovjesa, prijenosni omjer mjenjača i sl.
S druge strane, Sport izvedba Range Rovera se odlično snalazi i na cesti. 14 cm manji međuosovinski razmak (275 cm) čini vozilo agilnijim, Brembo kočnice se brinu za sigurno zaustavljanje, dok je ovjes prilagođen boljem držanju ceste i optimalnom komforu. Tu je i Dynamic Response kontrole putanje zahvaljujući kojem je snažno naginjanje u zavoju stvar prošlosti. Uostalom, vozilo je testirano na stazi Nurburgring, gdje su svi vitalni dijelovi ispitani u krajnje teškim, da ne kažemo natjecateljskim uvjetima.
O obilju luksuza u komfornoj unutrašnjosti nemora se posebno govoriti. Dovoljno je zamisliti situaciju u kojoj vozač bezbrižno vozi cestom, koju mu osvjetljavaju bi-xenon svijetla, a putnici straga uživaju u mogućnostima DVD sustava potpomognutog Harmon/Kardon surround sustavom.
Range Rover Sport svjetsku premijeru ima zakazanu za početak siječnja (NAIAS Detroit), a u prodaju stiže polovicom iduće godine.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati