Renault Altica: Karavan novog doba?

Piše:
srijeda, 8.2.2006. 07:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Renault Altica: Karavan novog doba?

ALTICA, posljednji u nizu zanimljivih studija francuskih majstora, nudi novo viđenje karavana, kao optimalne arhitekture u tehnologiji kopnenih prijevoznih sredstava. Studija je to sportskog karavana koja nije sportske atribute podredila komforu, ali ni prostranost brzini. Istina je između, a Altica automobil o kojem će se još itekako govoriti.

Prepoznatljiv dizajnerski štih Renault uvodi u novu fazu. Priča započeta Talismanom dobiva svoj najzanimljiviji nastavak. Čiste fluidne linije upotpunjene su izraženom dinamikom i markantnim prednjim krajem na koji se nadovezuje kupolasti putnički prostor.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Panoramski krov i dovitljivo rješenje stražnjeg kraja anulirali su bilo kakve potencijale za nezgrapnostima, inače svojstvenim karavanima.

Što još reći o vanjštini automobila u čiju unutrašnjost se ulazi preko uvijek atraktivnih vrata tipa "gullwing". 4.270 mm dugačak i 1.830 mm širok automobil je s 1.360 mm visine izašao iz najširih okvira klase i stigao na korak do rasnih sportaša. Isto govore minimalni prevjesi i trag kotača širok preko metar i pol.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija 

U duhu rasnih studija Renault Altica traži komotnu obuću. U ovom slučaju radi se o niskoprofilkama (245/35) promjera 21 inča. Pogon je prednji, a pogonski stroj tipičan za moderne karavane. Naravno, radi se o dvolitrenom turbo-dizelašu s common-rail razvodom, 16-ventilskom tehnologijom i Euro 4 čistoćom ispuha. Sa 130 kW/177 KS maksimalne snage i 380 Nm zakretnog momenta Altica napada najbolje u klasi: do 100 km/h stiže za svega 7,5 sekundi, a prosječna potrošnja iznosi samo  5,2 l/100 km. Mjenjač je ručni sa šest stupnjeva prijenosa.

Osim izražene aerodinamike Altica posjeduje tzv "Syntetic Jet" sustav čija zadaća je optimalna cirkulacija zraka s minimalnim odvajanjem strujanja na krovu. Ulaganjem 10 W energije sustav smanjuje uzgonske efekte, a optimalni položaj strujnica rezultira 15-postotnim poboljšanjem aerodinamike pri brzini od 130 km/h.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kao što se i očekuje od Renaulta, nova studija za sobom donosi redovito nekoliko inovacija. Tako Altica posjeduje prednja svijetla (Valeo) s četiri moda rada i LED tehnologijom. Nadalje, komforna unutrašnjost prati standarde ergonomije pristupom koji podrazumijeva statična sjedala i mogućnost pomicanja prednje armature i nožnih komandi.

Dovoljno je da vozač sjedne, a zatim se automobil putem niza senzora prilagođava. Tako će se središnje odmorište za ruke samo podesiti, dok je za pomicanje ostalih elemenata dovoljno pritisnuti tipku.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Osim brojnih pretinaca Altica posjeduje preklopiva stražnja sjedala, pa se vrlo lako transformira u coupe. U tom slučaju vlasnik može računati na 1.300 litara korisnog prostora.

Više informacija o renaultovoj atrakciji biti će dostupno krajem mjeseca.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU