Renault Altica: Karavan novog doba?
ALTICA, posljednji u nizu zanimljivih studija francuskih majstora, nudi novo viđenje karavana, kao optimalne arhitekture u tehnologiji kopnenih prijevoznih sredstava. Studija je to sportskog karavana koja nije sportske atribute podredila komforu, ali ni prostranost brzini. Istina je između, a Altica automobil o kojem će se još itekako govoriti.
Prepoznatljiv dizajnerski štih Renault uvodi u novu fazu. Priča započeta Talismanom dobiva svoj najzanimljiviji nastavak. Čiste fluidne linije upotpunjene su izraženom dinamikom i markantnim prednjim krajem na koji se nadovezuje kupolasti putnički prostor.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Panoramski krov i dovitljivo rješenje stražnjeg kraja anulirali su bilo kakve potencijale za nezgrapnostima, inače svojstvenim karavanima.
Što još reći o vanjštini automobila u čiju unutrašnjost se ulazi preko uvijek atraktivnih vrata tipa "gullwing". 4.270 mm dugačak i 1.830 mm širok automobil je s 1.360 mm visine izašao iz najširih okvira klase i stigao na korak do rasnih sportaša. Isto govore minimalni prevjesi i trag kotača širok preko metar i pol.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U duhu rasnih studija Renault Altica traži komotnu obuću. U ovom slučaju radi se o niskoprofilkama (245/35) promjera 21 inča. Pogon je prednji, a pogonski stroj tipičan za moderne karavane. Naravno, radi se o dvolitrenom turbo-dizelašu s common-rail razvodom, 16-ventilskom tehnologijom i Euro 4 čistoćom ispuha. Sa 130 kW/177 KS maksimalne snage i 380 Nm zakretnog momenta Altica napada najbolje u klasi: do 100 km/h stiže za svega 7,5 sekundi, a prosječna potrošnja iznosi samo 5,2 l/100 km. Mjenjač je ručni sa šest stupnjeva prijenosa.
Osim izražene aerodinamike Altica posjeduje tzv "Syntetic Jet" sustav čija zadaća je optimalna cirkulacija zraka s minimalnim odvajanjem strujanja na krovu. Ulaganjem 10 W energije sustav smanjuje uzgonske efekte, a optimalni položaj strujnica rezultira 15-postotnim poboljšanjem aerodinamike pri brzini od 130 km/h.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kao što se i očekuje od Renaulta, nova studija za sobom donosi redovito nekoliko inovacija. Tako Altica posjeduje prednja svijetla (Valeo) s četiri moda rada i LED tehnologijom. Nadalje, komforna unutrašnjost prati standarde ergonomije pristupom koji podrazumijeva statična sjedala i mogućnost pomicanja prednje armature i nožnih komandi.
Dovoljno je da vozač sjedne, a zatim se automobil putem niza senzora prilagođava. Tako će se središnje odmorište za ruke samo podesiti, dok je za pomicanje ostalih elemenata dovoljno pritisnuti tipku.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Osim brojnih pretinaca Altica posjeduje preklopiva stražnja sjedala, pa se vrlo lako transformira u coupe. U tom slučaju vlasnik može računati na 1.300 litara korisnog prostora.
Više informacija o renaultovoj atrakciji biti će dostupno krajem mjeseca.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati