Seat Altea 1.9 TDI Stylance: Najbolje od oba svijeta

Piše:
srijeda, 13.10.2004. 15:49
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Seat Altea 1.9 TDI Stylance: Najbolje od oba svijeta

DIZAJNIRANA pod paskom  Waltera de Silve i pogonjena  evoluiranom verzijom dizelskog motora koji se ugrađivao još u četvrtu generaciju VW Golfa, Seat Altea jedan je od najboljih primjera transfera tehnologije unutar VAG koncerna. Cijeli Seat je profitirao dolaskom dizajnera koji je zaslužan za renesansu Alfe, te razmjenom platformi s njemačkim dijelom koncerna. Altea je najbolji dokaz kako je Seat na potpuno novom putu.

Španjolska tvrtka imala je mnogo lutanja tijekom svojih godina postojanja, no ulazak njemačkog kapitala pomogao je da se neke stvari riješe, i to nabolje. Altea je prvi automobil u potpunosti stvoren unutar  Audi Brand Groupe, osnovane 2002 godine, koja je povezala španjolskog proizvođača i Audi, što je bio najbolji potez  gazdi sa sjevera, iz VW-a u dalekom i hladnom Wolfsburgu. Drugi najbolji potez bio je dovođenje Waltera de Silve iz Alfe sa svrhom izvlačenja cijelog koncerna, poglavito Audija i Seata iz svojevrsne dizajnerske slijepe ulice.

Dizajn


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Ovaj je Brazilac utisnuo svoj pečat, najjače vidljiv upravo na Altei. Još dok je bila samo studija, primila je nagradu za dizajn. Kompaktni monovolumen pojavio se u trenutku kad je prema našem mišljenju, jedini automobil u klasi koji dobro izgleda Toyota Corolla,sve u drugo poštuje zakone prostornosti i funkcionalnosti, no dinamičnog dizajna nema.

Izuzevši ako se ne radi o Altei, koja je jedan od najljepših i uzbudljivijih automobila koji  su se u posljednje vrijeme pojavili na tržištu. Altea za razliku od mnoštva konkurencije (npr. Tourana) ne pati od sindroma ravnih ploha spojenih u monovolumensku karoseriju već je puna ispresjecanih formi koje zajedno tvore fluidnu, skladnu i dosta agresivno nastrojenu vanjštinu.

Bez obzira na to što se na cestama nalazi već neko određeno vrijeme, a ne samo tjedan dana, Seat Altea još uvijek privlači poglede prolaznika, bez obzira na njihovu dob i spol. Vrlo je zgodan detalj smještaj brisača prenjeg stakla unutar A nosača, tako da oni nisu vidljivi osim kad rade, što pridonosi homogenosti linija automobila. Šlag na dizajnersku tortu jesu prednja svjetla, a da nije stražnjih, zadnji dio automobila bio bi dosadan i nezanimljiv.

Unutrašnjost


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Što se tiče unutrašnjosti, stvari su ovdje također dovoljno razigrane da ne budu dosadne i dovoljno smirene da ne budu radikalne. Mjesta ima dovoljno naprijed, straga također, ali ukoliko se uzme u obzir da se u osnovi radi o kompaktnom automobilu, tako da ne treba očekivati čuda.

Prekidači su poznati, sve je izvedeno solidno, sjedala su izvrsna, a upravljač podesiv po visini i dubini omogućava vrlo lako nalaženje optimalne pozicije za vožnju. Povišena pozicija sjedenja odgovorna je za preglednost naprijed, ali straga stvar nije toliko jednostavna. Naime, Altea nije potpuno pregledna, te parkiranje ponekad može predstavljati problem.

Iako nije velik, automobil zbog prostrane unutrašnjosti u pravi mah ostavlja dojam da se radi o mnogo većem vozilo, no vozač se na to  nakon nekog vremena navikne. Što se tiče prtljažnika, njegov je obujam 409 litara, a treba napomenuti da je automobil opremljen Isofix sustavom sjedala.

Jedna je stvar daleko od logičnog rasporeda prekidača u unutrašnjosti koju bi Seat, ako je suditi po tome da je unutar koncerna posebno povezan s Audijem, neminovno trebao imati. Radi se o smještaju prekidača za sva paljenje sva četiri pokazivača smjera točno ispred ručice mjenjača, što jednostavno nije mjesto kojeg bi smo mogli nazvati lako dostupnim.


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Ostalo je vrlo prihvatljivo, a posebno su nam se svidjeli sitni estetski detalji poput imitacije karbona na komandnoj ploči, koja nije degutantna i neukusna, kao što to inače zna biti kod nekih automobila.

Opremljenost


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Stylance paket opreme posjeduje sve što će ikad trebati jednoj obitelji. Od važnije serijske opreme ( uz sustave kontrole vozila, odnosno ABS i TCS), ovako opremljena Altea ima potpuni paket elektrifikacije (uključujući i retrovizore), putno računalo (koje je iznenađujuće precizno), prednje i bočne zračne jastuke, klimu, te tepomat, koji je uvođenjem novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama postao izrazito efektivno sredstvo kontrole brzine. 

Vožnja je izrazito ugodna, jer je popis opreme koju samo nabrojali zaista minimalan, zadržali smo se samo na najbitnijim stvarima, tu su još mnoge sitnice koje život čine ugodnim putnicima, kao i vozaču.

Motor i vozne osobine


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Ovo je područje u kojem samo jedna komponenta sprečava Alteu da bude gotovo savršena. To je upravljač, koji je, kao što se to danas i priliči, elektromehanički, odnosno, previše nekomunikativan. Ipak, čak je i njemu to jedina zamjerka, jer se radi o, za ovu klasu, upravljaču s  optimalnim stupnjem preciznosti i izravnosti, naročito ukoliko ga se usporedi sa francuskim ili talijanskim konkurentima.

Ostatak dinamičkih svojstava je vrlo dobar, dinamičan dizajn potvrđuje se i svakim pređenim kilometrom, kada optimalno podešen ovjes i čvrsta karoserija daju sve od sebe. Stabilnost u zavojima je uzorna, a proklizavanje preko nosa nije često, te se nikad ne događa bez najave ili iznenada, a vozače štiti TCS sustav kontrole trakcije, koji se može i isključiti pritiskom na gumb koji se nalazi iza ručne kočnice. Altea ima jednu divnu osobinu, a to je zavlačenje pod kožu na drugu loptu.

Njene osobine u vožnji, posebice dobro ležanje na cestama te udobnost ovjesa, vozač otkriva tek nakon određenog vremena, no kad vam se Altea počne sviđati, teško da će vas ikad više ičime razočarati, posebice po pitanju voznih osobina. Što se tiče motora, radi se o 1.9 litrenom VAG-ovom agregatu snažnom 105 konja s okretnim momentom od 250 Nm koji je dostupan već pri 1900 o/min.

Provjeren u prijašnjim generacijama modela iz koncerna, po nama je najbolji izbor za ovaj automobil. Prosječna potrošnja tijekom testa iznosila nam je 6,5 litara u gradu, te 5 na otvorenoj cesti uz maksimalnu brzinu od  180 km/h.

Pošto motor nema toliko snage i momenta kao dvolitreni turbodizelaš iz kuće, za dinamičniju vožnju potrebno je češće rukovati petbrzinskim mjenjačem, što nije problem, jer je on sa svojim dugim hoodvima solidno proračunate ručice mjenjača vrlo ugodan i mekan za rukovanje. Sve u svemu, vozna svojstva i motoro pojedinačno su, uz dizajn, najjači aduti Altee.

Zaključak


Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija

Cijena od 21.161 eura poštena je. Altea je najljepša u klasi, po pitanju voznih osobina bliže je vrhu nego sredini, sa ovim motorom je štedljiva, a testirani primjerak stajao je nešto više od cijene standardno opremljenog Stylance modela (20 394 eura), zbog dodatka Climatronic uređaja i metalik boje.

Svi koji razmišljaju o kupnji kompaktnog monovolumena, neka ozbiljno promisle o Altei, koja je, unatoč nekim sitnijim nedostatcima u unutrašnjosti, vrlo ozbiljan, dinamičan i nadasve zabavan automobil.

Važnija serijska oprema

ABS

TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača

Prednji I bočni zračni jastuci

Bočne zračne zavjese sprijeda

Putno računalo

Svjetla za maglu

Coming-home funkcija svjetala

Audio-sustav  (CD+6 zvučnika)

Klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Električni paket stakala I retrovizora (grijani)

Dodatna oprema testnog modela

Cijena (E)

Climatronic i metalik boja

767

Ukupna cijena modela

20394

Ukupna cijena dodatne opreme

767

Ukupna cijena testnog modela

21161


>> Fotografije: Seat Altea

Goran Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU