Seat Altea 2.0 TDI Stylance DSG - bestrzajni top

Piše:
nedjelja, 18.12.2005. 17:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Seat Altea 2.0 TDI Stylance DSG - bestrzajni top

USPRKOS novijem Toledu i napose Leonu, Altea je ostala najvrijedniji Seatov proizvod. Odjelo s potpisom Waltera da Silve nikoga neće ostaviti ravnodušnim, sportska elegancija uvlači se pod kožu, a tehnička potkovanost privući će i one zahtjevnije. Pogotovo, ako se radi o primjerku opremljenom snažnijim dizelskim strojem i vrhunskim DSG mjenjačem.

Privlačan emocionalni pristup u kreiranju automobila prepoznali su brojni vlasnici Altea. Nerijetko se može vidjeti i poneka estetska nadogradnja, no i bez toga, Altea ostaje najprivlačniji monovolumen na tržištu.

Još kada se radi o izvedbi u napadnom crvenom finišu s atraktivnim naplatcima od lake legure promjera 17 inča, kakvu smo imali na testu, zadovoljstvu nema kraja. No, Alteu nismo još jednom testirali zbog njene magnetne privlačnosti, već samo s jednim ciljem, a to je uvidjeti kako se u jedan monovolumen uklopio epitetima optočen DSG mjenjač.

Bez trzaja i iznenađenja

DSG ili dulje Direktschaltgetriebe je automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom. Potonje je njegova najveća vrijednost. Za razliku od klasične automatike, DSG posjeduje dvije spojke, pa dok je jedan stupanj uključen, drugi se drži u pripremi. Pri promjeni stupnja prijenosa jedna spojka se odvaja, a druga uključuje što rezultira bestrzajnim i nadasve brzim radom.

Velike mogućnosti mjenjača upotpunjene su trima opcijama rada. Mod "D" namijenjen je svakodnevnom korištenju, kada se izmjene stupnjeva odvijaju pri nižim okretajima. Prebacivanjem ručice u sportski "S" mod mjenjač kasnije prebacuje, što donosi optimalnu isporuku snage, progresivno ubrzanje i puno užitka.

Prebacivanjem ručice u desno ulazi se u mod ručne izmjene kada vlasnik može odmjeriti snage s DSG-om i pokušati ga iznenaditi. Bezuspješno, jer je on uvijek spreman poput dobro uvježbanog vojnika.

2.0 TDI - ime drugog dragulja

Kako bi sve funkcioniralo idealno izbor je pao na snažniji dizelaš u ponudi. Za razliku od 1.9 TDI motorizacije, noviji i 35 KS snažniji (140 KS, 320 Nm) 2.0 TDI posao odrađuje nešto tiše i uglađenije. No to je još uvijek brutalnije od onog što smo navikli kod common-rail konkurencije.

Do dolaska sportske FR izvedbe ova je kombinacija najuvjerljivija koju Seat nudi i jedina gdje se može istovremeno uživati u odličnoj dinamici i automatskom DSG prijenosu. Nezahvalna monovolumenska koncepcija i pozamašna masa od 1.5 tone ne obećavaju mnogo, no Altea ipak uspijeva biti brza. 100 km/h postići će za 9.8 sekundi, a bez većih problema kazaljka će se zakrenuti sve do oznake 200 km/h, baš kao u izvedbi s ručnim mjenjačem.

>> Seat Altea u Bazi automobila.

Velikih razlika nema niti po pitanju potrošnje goriva. Ona u prosjeku ne prelazi osam litara, a na otvorenoj cesti kreće se, proporcionalno nametnutom stilu vožnje, od minimalnih pet, pa sve do devet litara.

Altea je vrlo stabilan automobil. Sportski podešen ovjes s multilinkom i vrlo solidan servo upravljač omogućuju da se automobil vozi poput sportskog kompakta, a sportska sjedala i dinamičan interijer s instrumentima skrivenim u duplje, da se vozač tako i osjeća.

Čak štoviše, gotovo da je Altea prije sportski nego obiteljski automobil. Naime, dok će svatko u ovom automobilu moći zadovoljiti sportske aspiracije, kad su u pitanju praktičnost i komfor dojmovi su nešto lošiji. U kabini bi rado vidjeli više pretinaca, suvozačev bi mogao dobiti osvjetljenje, a i prtljažnik kapaciteta 409 litara nije vrhunac klase.

Svatko će se na kraju pitati koliko sve to na kraju košta. Seat Altea s 2.0 TDI motorom i bogatim Stylance paketom opreme stoji 169.994 kn, čemu valja još pridodati oko 12.000 kn koliko je doplata za DSG mjenjač. Nabacimo li još ponešto s popisa dodatne opreme cijena će se opasno približiti iznosu od 200.000 kn, što je za obiteljski automobil gornja granica.

Najbolji odgovor na pitanje vrijedi li DSG mjenjač te novce bit će da sjednete u automobil i isprobate ga. Osobna procjena i afiniteti ovdje su presudni, jer će onim na stražnjoj klupi biti sasvim svejedno vozite li ih s automatikom ili bez. Ono što je sigurno je da nećete zažaliti, jer je DSG trenutno najbolje što se nudi na tržištu automatike.

>> Službene stranice nalaze se ovdje.

Važnija serijska oprema (razina Stylance):

DSG automatski mjenjač

Zračni jastuci za vozača i suvozača
Bočni zračni jastuci
Zračni jastuci za glavu

ABS

TCS - sustav kontrole trakcije

Automatsko paljenje svjetala

Senzor kiše

Tempomat

Klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Elektromehanički servo upravljač

Upravljača podesivo po visini i dubini
Prednja sjedala podesiva po visini
Spremnik ispod sjedala, pretinac za naočale...

El. podizači svih stakala

El. pokretani, grijani i sklopivi bočni retrovizori

Audio-sustav (RDS radio, 6xCD, 6 zvučnika)

Putni kompjutor

Isofix pričvršćenje

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Kožom presvučen volan i ručica mjenjača

12V utičnica

Prednje maglenke

16" alu naplatci, gume: 205/55 R16

Dodatna oprema                           

Emotion crvena boja

Climatronic

Zatamnjena stražnja stakla
Elektrokromatsko unutarnje zrcalo
Rezervni kotač manjih dimenzija
Sport paket 2 (17" alu, sp. sjedala i ovjes)

Climatronic

Cijena* kn

Seat Altea 2.0 TDI DSG Stylance

181.946

Cijena testnog vozila

194.725

Cijena baznog modela (1.6i Reference)

122.261

*prema tečaju RBA 1 EUR = 7,43 kn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU