Seat Ibiza 1.4i 16V Stylance: Više od mode
SLIJEDOM trendova koji su u posljednjih nekoliko sezona prometnuli španjolsku marku u glavnog stilistu VW koncerna i šire Ibiza se u svom četvrtom izdanju publici obraća nošena emotivnim dizajnom, ali i tehnološki unaprjeđenom osnovom.
Za razliku od posljednjeg noviteta Seata (Exeo) netom prikazanog u Parizu oko Ibize je stručna kritika osjetno mekša. Najveći dio zasluga leži u pozitivnom vizualnom doživljaju, no snažan adut je i činjenica kako nova Ibiza nije stvorena po recepturi redizajna postojećeg modela već je postavljena na novu VW-ovu platformu.
Potpis gazde iz Wolfsburga nose i motori, njih pet ukupno, dok su paketi opreme po starom običaju koncipirani u tri razine. Za upoznavanje sa najznačajnijim Seatovim modelom dopala nas je izvedba s 1.4 benzinskim motorom i Stylance paketom opreme - zlatna sredina ponude.
Atraktivnost Ibize je neosporna. Tzv. "Dizajn strijele" bio je glavni alat u stvaranju jednog od atraktivnijih automobila u segmentu. Prevedeno, automobil se prvenstveno obraća mlađoj populaciji i to putem naglašene sportske note koja je pak dobivena primjenom jednostavnih rezova na formi. Dobitna formula pronađena je u agresivnosti prednjeg kraja na koju se nadovezala dinamična forma boka.
Izbačena bočna linija nastavlja se na izražene bokove da bi se straga sve povezalo u više manje klasično skrojen završetak vozila. Nešto smirenije linije zadnjeg kraja razbijaju moderno skrojena svjetla i pogled na izbačen volumen u predjelu ramena.
Prvi dizajnerski uradak Luca Donckerwolkea pod kapom Seata nema većih padova i što je možda najvažnije, konačno donosi malo svježine u Seatovu ponudu zasićenu sličnošću između postojećih modela.
Nova Ibiza trenutno drži poziciju najvećeg modela u segmentu. Sa 4.052 mm duljine Ibiza se ne slaže s trendom downsizinga, no istovremeno ušteda na kilogramima (-47 kg) i popravljena aerodinamika obećavaju uspjehe u potrošnji goriva.
Povećane dimenzije donose i više prostora u kabini. Ne koliko bi se očekivalo, ali je barem prtljažnik sa 292 litre zapremine za 25 litara veći nego kod prethodnika. Isti je ipak platio danak dizajnu, pa je i na novom modelu prisutan visok utovarni rub.
Iako službeni podaci napominju povećanje kabine za nekih desetak centimetara straga i dalje nedostaje prostora, uglavnom u predjelu koljena. Nije tijesno, ali ipak moglo je i bolje.
Što se pak vizualnog doživljaja tiče on zaslužuje svaku pohvalu. Prednja armatura sada je u potpunosti orijentirana prema vozaču, i što je možda važnije, budući kupci mogu zaboraviti na tvrdu i neuglednu plastiku, koja je zadržana samo na oblogama vrata. Porast kvalitete upotrijebljenih materijala popraćen je novim dizajnom ploče s instrumentima, kao i ugradnjom novog audio-sustava i kontrola klimatizacije.
S druge strane, izostanak VW-ovih provjerenih rješenja traži privikavanje na novu filozofiju upravljanja istima. Zadovoljavajućoj ergonomiji doprinosi niži položaj sjedenja, kao i pristojna preglednost sprijeda.
Pogled straga narušava masivan C nosač, dok će korpulentni vozači imati problema s namještanjem lijevog vanjskog retrovizora. Naime, u određenim položajima vozač ne može dovoljno odmaknuti retrovizor, pa dio zrcalne površine pokriva automobil, ne i okolinu. Kao jedini neoprostivi propust u izvedbi nameće se tempomat prevelikih dimenzija i neprirodne pozicije iza upravljača.
Testnu ibizu pokretao je 1.4 16V četiri-cilindrični benzinski motor čije maksimalne vrijednosti su 63 kW/86 KS pri 5.000 o/min i 132 Nm pri 3.800 o/min. Zadovoljavajuće elastičnosti i uvjerljivog ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa ovaj motor u potpunosti ispunjava ulogu koja mu je povjerena.
Status zlatne sredine ponude u ovom je slučaju više no solidan i mišljenja smo kako će zadovoljiti najširi spektar mogućih kupaca Ibize. Drugim riječima, ova izvedba odlično se snalazi u gradu, pa i na otvorenoj cesti uz potrebu da pri većim opterećenjima treba pripaziti u fazama pretjecanja ili savladavanja uzbrdica. Što se pak potrošnje tiče, konačnih 7,9 l/100 km čini se kao odličan rezultat, prvenstveno s obzirom na nešto temperamentniji stil vožnje.
Nova platforma donosi 7 mm veći razmak između osovina, kao i povećani trag kotača, sprijeda za 30 i straga za 33 mm. Pridodamo li tomu veće kotače i temeljito revidiran ovjes svakomu je jasno kako Ibiza na cesti ostavlja dojam vrlo voznog automobila. Uostalom, istu osnovu koristit će novi Polo, pa čak i Audi A1.
Kako god, tzv. "Active Chassis" koncept odrazio se i na izravnije podešen upravljač, te vrlo uvjerljive karakteristika kočnica. Ukoliko spadate u grupu onih koji cijene nešto tvrđi ovjes Ibiza će vam se sigurno svidjeti, jer se radi o automobilu koji u pogledu voznih svojstava zaslužuje samo pohvale.
Nova Ibiza na tržištu starta cijenom od 82.504 kn i penje se sve do 130.642 kn. Testni primjerak sa solidnom motorizacijom i izdašnom ponudom opreme stoji 118.456 kn u što je uključena i pozamašna dodatna oprema.
Nema sumnje kako je nova Ibiza osjetno bolji automobil od prethodnika, kao i da je jedan od boljih u segmentu. Kao najveće prednosti modela ističemo odlično pogođen dizajn i uzorne vozne osobine, dok ćemo na drugu stranu popisa staviti detalje poput ponekog ergonomskog propusta, mjestimično nedorasle izvedbe u kabini, te previsokog utovarnog ruba. Sve u svemu Ibiza spada u red noviteta vrijednih svake preporuke.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Važnija serijska oprema (razina Stylance): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočno zračni jastuci |
|
ABS |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini | |
Prednja sjedala podesiva po visini | |
El. podizači svih stakala |
|
EL. pokretani i grijani bočni retrovizori |
|
Automatski klima uređaj "Climatronic" |
|
Audio-sustav (CD, MP3, AUX ulaz, 6 zv) |
|
Putno računalo |
|
Tempomat |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Branici i retrovizori u boji karoserije |
|
15" čelični naplatci,; gume 185/60 R15 |
|
Dodatna oprema |
|
Flash crvena boja |
|
Alarmni sustav |
|
ESP + EBA + senzor pritiska u gumama |
|
Pomoć pri kretanju na uzbrdici |
|
16" alu naplatci, gume 215/45 R16 |
|
Kožno kolo upravljača i ručica mjenjača |
|
Deaktivacija suvozačkog zr. jastuka |
|
Seat Ibiza 1.4 Stylance |
105.894 |
Cijena testiranog vozila |
118.456 |
Cijene informativne prirode - 1 eur = 7,3 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati