Seat Leon 1.4 TSI Style: Povratak emotivca
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NEDAVNO obnovljeni Leon nastavlja u prepoznatljivom ritmu. Španjolski zavodnik nošen visokom tehnologijom iz Wolfsburga dodatno je izbrušen, i što je važnije, cijena mu nikad nije bila niža.
Zahvaljujući konstantnim popustima Leon, od milja prozvan španjolskim Golfom, u Hrvatskoj starta cijenom na granici od 100.000 kn za osnovni model, dok su sve ostale izvedbe snižene za više od deset posto. U konkretnom slučaju, testnom automobilu s potentnim turbobenzincem i bogatim Style paketom opreme cijena je pala za čak 16.000 kn. No, i bez popusta ovaj bi automobil i dalje bio vrijedan pažnje.
Razloga je mnogo, a jedan od važnijih svakako je činjenica kako se radi o proizvodu nastalom na VW-ovoj platformi (PQ35), istovjetnoj onoj sveprisutnog Golfa. Pridodamo li svemu atraktivniji vanjski dizajn nastao pod odobrenjem vizionara Waltera de Silve ne čudi što se Leon i nakon četiri godine smatra originalnim kompaktom snažnog sportskog karakterom.
Međutim, osim prije spomenute povoljnije cijene, Leon ima još jedan jaki adut - motor. Upravo tako, uvrštenjem 1.4 TSI motora Leon je dobio puno, posebno za sve one kojim je vozački užitak prioritet, a dvolitreni turbobenzinac preveliki financijski zalogaj.
Radi se o posljednjoj generaciji VW-ovog motora skrojenog u duhu trenda popularnog pod imenom dowsizing. Turbobenzinac razvija 125 KS i 200 Nm čime se smješta u zlatnu sredinu ponude, ali i iznad potencijalne konkurencije. Ovdje recimo i kako je po dobrom običaju desna ruka motora opremljena sa šest stupnjeva prijenosa, i to u okviru klasične mjenjačke kutije.
Manje od 10 sekundi za sprint do 100 km/h i gotovo 200 km/h maksimalne brzine jasan su pokazatelj spremnosti Leona da ponudi adrenalinsko okruženje i zadovolji apetite trkača amatera. S druge strane, visoku funkcionalnost obećava nominalnih 6,5 litara, odnosno dvije više kao prosjek sedmodnevnog testa.
Jednako uvjerljiva prateća mehanika, uključujući tvrdo odmjeren ovjes, čvrst upravljač i snažne kočnice, nude snažnu potporu u vožnji osiguravajući sigurnosti. U praksi, drži li se automobil u režimu 2.900 - 4.700 o/min, Leon je vrlo agilan. Potreba za češćim šaltanjem nema niti na autocesti, što s obzirom na karakteristike mjenjača i nije toliko bitno.
Sve u svemu, izbor upravo ove motorne izvedbe čini se optimalnom. Osjetno je potentnija od 1.6 atmosferca, ali i dovoljno agilna (i štedljiva) da izbor skupljeg dizelaša ne učini najpametnijim rješenjem. A što se udobnosti tiče valja imati na umu da je ovjes ovdje tvrđi no u Golfa, što u kombinaciji s manje mesnatim gumama nije prvi odabir za hrvatske ceste.
Temperamentni španjolski predstavnik je prošavši kroz prvi facelift pretrpio tek manje modifikacije. Izvana se novosti svode samo na detalje poput blago dotjerane maske i svjetala sprijeda, novih retrovizora na boku, te redefinirane geometrije stražnjeg stakla i grafike svjetala. Prepoznatljiva kontura na tragu MPV-a je zadržana, kao i posebni detalji poput skrivenih ručica stražnjih vrata.
Nešto uočljivije promjene uočavaju se iznutra. S ciljem podizanja kvalitete Seat je Leonu podario kvalitetnije materijale, a volje se našlo i za razvoj nove prednje armature. Vrlo pregledna ploča s instrumentima prvi je dokaz Seatove predanosti vozačkoj ergonomiji, a dalje slijede sportski upravljač i odlično odmjerena sjedala sportskog pedigrea.
Centralnim mjestom dominiraju novodizajnirane kontrole ventilacije, kao i novi audio-sustav, istovjetan onom na novoj Ibizi. Ipak, ostaje dojam da bi materijali, posebno plastika armature, mogli biti kvalitetniji. Također, valja imati na umu da nekonvencionalna arhitektura vozila uzima danak u prtljažniku, ne u pogledu kapaciteta, već praktičnosti prokazane kroz visoki utovarni rub.
Seat Leon 1.4 TSI Style stoji oko 145.000 kn, a trenutno se nudi po sniženoj cijeni od 129.000 kn. Protuvrijednost je to za koju ni konkurencija nije uvijek spremna ponuditi toliko, a kamoli više. Seat Leon i dalje će karakterizirati originalni dizajnerski izraz, ali i prevelika sličnost s ostatkom Seatove game.
No, kakogod ostaje činjenica da se radi o kvalitetnom automobilu golfovskih kapaciteta i tehnologije. Valja imati na umu da će skidanje snage i opreme na listi želja spustiti cijenu na vrlo prihvatljiv iznos, jedan od povoljnijih na tržištu.
Seat Leon |
|
Važnija serijska oprema (razina Style): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
Senzor svjetala | |
ABS sustav protiv blokiranja kotača pri kočenju |
|
TCS sustav kontrole trakcije | |
Isofix sustav pričvršćenja dj. sjedalice |
|
Climatronic automatski klima uređaj |
|
Tempomat |
|
Automatski klima uređaj (dvozonski) |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Volan podesiv po visini i dubini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
El. podizači prednjih stakala |
|
Audio-sustav (RDS, CD MP3/WMA, 6 zv) |
|
Putno računalo |
|
Upravljanje (audio, trip) sa upravljača |
|
Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom |
|
Prednja svjetla za maglu sa corner funkcijom |
|
Preklopiva i djeljiva stražnja klupa |
|
16" alu naplatci, gume: 205/55 R16 |
|
Cijena (kn) |
|
Zatamnjena zadnja stakla |
1.127 |
Seat Leon 1.4 TSI Style |
129.040 |
Cijena testiranog vozila |
130.167 |
Cijena baznog modela (1.4 Ref) |
99.319 |
Cijene prema tečaju 1 EUR=7,37 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati