Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Ambiente: Prostrano i štedljivo

Piše:
ponedjeljak, 18.8.2008. 08:02
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Škoda Fabia  Combi 1.4 TDI Ambiente: Prostrano i štedljivo

DOLASKOM druge generacije Fabije češki je proizvođač definitivno napravio značajan korak naprijed, možda ne toliki kao kad ga je preuzeo Volkswagen, ali i dalje dovoljno značajan da izmijeni sliku o Škodi i potvrdi kako Roomster nije bio puka slučajnost.

Napredak Škode je svih ovih godina bio strahovit, možda i najveći od svih marki pod kapom VW-a. Odličan omjer kvalitete i cijene osigurao je češkoj marki visoke pozicije dostojne društva japanskih i korejskih proizvođača koji su već godinama sinonim kvalitete. Za korak do najviših ocjena nedostajao je tek nešto smjeliji dizajn, bolje rečeno emotivniji pristup.

Dolaskom monovolumenskog Roomstera stvar je ispravljena, a predstavljanje Fabije potvrdilo je kako Česi i u konzervativnim okvirima mogu pobuditi interes. Fabia je upravo takva, korak bliža trendseterskim predstavnicima segmenta. A što je s karavanom poznatijim pod imenom Fabia Combi?

Najkraće rečeno, karavanska Fabia je korektno odrađen projekt. Sprijeda identična izvorniku, Combi izvedba se distancira straga, počevši od produljene linije krova koja se blago spušta prema koso postavljenom poklopcu prtljažnika.

S ciljem podizanja dinamičnosti preporučaju se bolje opremljene izvedbe kada će aluminijski naplatci, krovni spojler i još poneki detalj podići ukupni dojam o još uvijek relativno konzervativnom automobilu.

Za razliku od vanjštine, koja kao i kod konkurencije ne spada u domenu glavnih aduta, unutrašnjost otkriva glavne razloge zamjetne popularnosti koncepcije karavana temeljenog na gradskom kompaktu. Uz zadržavanje kompaktnih vanjskih mjera i fer cijene kupac dobiva automobil izražene prostranosti i jednako istaknute praktičnosti.

Na prvo mjesto valja staviti prtljažnik, koji nudi između 480 i 1.460 litara obujma, ovisno o konfiguraciji. Stražnja je sjedala moguće odvojeno preklapati, a prtljažna vrata oblikom i velikim kutom otvaranja olakšavaju manevar tereta, uključujući i veće predmete. Na izdašan tovarni prostor nadovezali su se brojni pretinci i odlagališta, kao i zadovoljavajuća ponuda prostora na stražnjoj klupi.

Prepoznatljiv VW-ov potpis vidljiv je u slaganju prednje konzole s logično postavljenim kontrolama i vrlo preglednim instrumentima. Stoga, ergonomija je prema očekivanjima na visokoj razini, kao i kvaliteta izrade, i to usprkos korištenju tvrde plastike.

Na upoznavanje s Fabijom Combi, koja je usput rečeno svjetsku premijeru imala u Hrvatskoj, krenuli smo s provjerenom pratnjom u vidu 1.4-litarskog TDI motora. Na papiru "faličan" motor nastao je na osnovi hvaljenog 1.9 motora uklanjanjem četvrtog cilindra.

Posljedica je nemiran rad popraćen odgovarajućom zvučnom kulisom koja će se posebno svidjeti sportski orijentiranim vozačima. Ovdje naravno ne mislimo na zvuk hladnog motora na startu kad Fabia zabrunda poput kamiona. Nažalost, sa 70 KS i 155 Nm riječ "sport" ostaje daleko u domeni snova, kao što se i očekuje od ulaznog dizelskog modela.

Međutim, ovako motorizirana Fabia Combi sve zadaće odrađuje korektno, a dah gubi tek pri punom opterećenju kada će teško održavati veću brzinu i iziskivati prebacivanje u niži stupanj prijenosa. No, daleko je to od kapitulacije, pa će karavanska Fabia bez problema odvesti vlasnika i ostatak obitelji na dalja odredišta. Uostalom, karavane Čeha na hrvatskim prometnicama koje ovih dana možemo vidjeti jasno pokazuju kako ovakve kombinacije ispunjuju očekivanja realista.

S obzirom na vrlo uzornu prateću mehaniku vožnja u najmanjem češkom karavanu nije nimalo naporna. Zadovoljavajuća udobnost i oprema dodatno će naglasiti potencijale automobila, dok će vlasnika najviše veseliti podatak kako je ovaj automobil gotovo da i ne može potrošiti više od sedam litara. Prosjek testa koji je uključivao nešto agresivniji stil i pozamašan udio gradske vožnje iznosio je 6,2 l/100 km, što je za svaku pohvalu. 

>> Baza automobila: Škoda Fabia Combi
 
Fabia Combi 1.4 TDI PD sa 70 KS i početnim Classic paketom opreme trenutno stoji 105.335 kuna, dok je za 10 KS snažniju izvedbu potrebno doplatiti oko 4.800 kn. U slučaju testnog primjerka kombinirali smo slabiji motor i bogatiji paket opreme kao optimalan izbor za one koji traže kvalitetan i komforan obiteljski karavan, a niske troškovi vlasništva postavljaju ispred performansi vozila.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Ambiente):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

ABS

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Daljinsko centralno zaključavanje

Varijabilni servo upravljač

Kolo upravljača podesivo po visini i dubini
Vozačevo sjedalo podesivo po visini 

El. podizači prednjih stakala

Ručno pokretani bočni retrovizori

Klima uređaj "Climatic"

Priprema za radio sa 4 zvučnika

Putno računalo

Djeljiva stražnja klupa (1/3 - 2/3)

Uzdužni krovni nosači

Branici i retrovizori u boji karoserije

15" čelični naplatci,; gume 195/55 R15

Dodatna oprema                      

Satin siva metalik boja

Audio sustav "Dance" (CD, MP3)

Prednja svjetla za maglu

Upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom

Središnji naslon za ruke - sprijeda

Zatamnjena stražnja stakla

15" alu naplatci; gume 195/55 R15

Fabia Combi 1.4 TDI Ambiente

116.473

Cijena testiranog vozila

129.668

Cijene informativne prirode - 1 eur = 7,27 kn

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU