SsangYong Kyron: Prvi crossover u Hrvatskoj

SsangYong Kyron: Prvi crossover u Hrvatskoj

ZAHVALJUJUĆI tvrtki KMAG, ovlaštenom zastupniku SsangYong-a, Hrvatska je među prvim europskim zemljama u kojima je predstavljen novi model najstarijeg korejskog proizvođača terenskih vozila. Neobično osmišljen Kyron prvi je crossover model dostupan na hrvatskom tržištu.

Korejski novitet svojom koncepcijom, a nadasve izgledom nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Iako prozvođač navodi da se radi o radikalnom modelu koji kombinira koncepcije terenskog vozila i coupea, prava je istina donekle drugačija. Kako smo danas navikli na sve i svašta u auto-industriji, Kyron je radikalan samo u  okviru ovog proizvođača, dok se vizualno doista nameće gotovo drskim dizajnerskim izričajem.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Također, bilo bi puno pravednije reći da je to SUV s primjesama karavana, a zahvaljujući izdašnoj kabini pomalo zadire i u svijet monovolumena.

Neobična vanjština

Već na prvi pogled, Kyron se izdvaja od ostalih konkurentnih modela u SUV segmentu. Sprijeda vješto kombinira futuristički oblik s ponekim retro detaljem. Tako je maska inspirirana srednjim vjekom, dok straga tu ulogu uzimaju svjetla. 

S druge strane, straga se mogu uočiti određene nespretnosti, što zahtjeva privikavanje. Ipak najveći odmak u pozitivnom smislu Korejci su napravili u pogledu bočnih linija.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kyron je jedan od rijetkih modela koji nema okomito odrezan stražnji kraj već se peta vrata nadovezuju na liniju krova pod nešto blažim kutem. Pridodamo li tome klinasto izvedenu staklenu površinu u tri dijela i 18-inčne naplatke od lake legure razvidna je dinamičnost bočnih linija.

U prilog činjenici da se Kyron izdvaja od svoje konkurencije su i njegove dimenzije. Ukupna duljina iznosi pozamašnih 4.660, širina  1.880, a visina  čak 1.745 mm.

Prostraniji od konkurencije

Prvi je dojam da interijer Kyrona spada u red najprostranijih u segmentu. Prostora ima u izobilju, putnici straga neće imati razloga za pokudu korejskih ergonomičara niti na daljim putovanjima, a brige ne bi trebalo biti ni oko smještaja prtljage. Osim što na jednom djelu posjeduje dvostruku podnicu, prtljažni prostor broji 625 litara ukupne zapremine.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kvaliteta izrade je na zadovoljavajućoj razini, dok vizualnom izvedbom armatura definitivno iskače od korejske, pa i japanske konkurencije. Upravo je prednja armatura zaslužna za ugođaj osobnog automobila, čiji su lajtmotivi zakrenuta središnja konzola i kružno grupirani prekidači.

Xdi200 - jedan ali vrijedan

Europska orjentiranost Kyrona očituje se i u odabiru pogonskog agregata. U njega se ugrađuje dvolitreni turbodizelski motor oznake Xdi200 koji sa 141 KS maksimalne snage spada u red od najsnažnijih u svojoj klasi.

Motor je opremljen common-rail ubrizgavanjem treće generacije, turbopunjačem s promjenljivom geometrijom, hladnjakom usisnog zraka te dvjema bregastim osovinama u glavi motora. Posebnost motora je naftni grijač koji omogućuje brže dosezanje radne temperature. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija 

U rasponu između 1.800 i 3.250 o/min doseže 310 Nm zakretnog momenta. Prosječna potrošnja goriva kreće se od 7,7 litara na 100 km pri izvedbi s ručnim mjenjačem do 8,4 litre s automatskim pet-stupanjskim T-Tronic mjenjačem.

>> SsangYong Kyron u Bazi automobila.

Osim što pruža zadovoljavajuće vozne osobine na asfaltu, Kyron je uvjerljiv i van ceste. Tada se preporuča uključenje pogona na sve kotače jednostavnim zakretanjem prekidača, a po potrebi i redukcije. Da, Kyron je jedan od rjetkih u segmentu koji posjeduje redukciju. Također, opremljen je i HDC (Hill Descent Control) sustavom koji olakšava vožnju na nizbrdici. Kyron je i izvrsno vučno vozilo na koje je moguće priključiti prikolice bez vlastitih kočnica ukupne mase do 750 kg, ili čak do 2.300  kg sa ugrađenom  kočnicom.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Podatak kako je tijekom razvoja proizvođač s prototipom izveo pedesetak crash-testova govori u prilog ozbiljnosti pristupu problematici sigurnosti. Za aktivnu sigurnost skrbi sistem za dinamičko upravljanje voznom stabilnošću ESP, ABS sa dodatkom BAS, te ARP (Active Rollover Protection) sustav koji smanjuje mogućnost prevrtanja vozila pri naglim skretanjima. Pasivna sigurnost zadovoljena je setom od šest zračnih jastuka kojima je upotpunjena vrlo čvrsto projektirana karoserija.

Jeftiniji od konkurencije

Kyron se u osnovi nudi u dvije razine opremljenosti. Bazni paket opreme Cool zadovoljava većinu potreba, a sadržava automatski klima uređaj, po visini prilagodljiva prednja sjedala, audio uređaj s osam zvučnika i komandama na upravljaču, po visini i dubini podesiv upravljač, prednja svjetla za maglu, potpunu elektrifikaciju, zračne jastuke za vozača i suvozača, centralno daljinsko zaključavanje i 16-inčne kotače.

Bogatiji paket opreme Comfort nadograđuje osnovni paket opreme s krovnim nosačima prtljage, bočnim zračnim jastucima, bočnim zračnim zavjesama te elektronskim sigurnosnim dodacima (ESP, TCS, HDC i ARP).


Ssangyong Kyron - već od 225.000 kn

U narednom razdoblju zastupnik će osigurati izvedbe s Executive paketom opreme, koji posjeduje još automatski mjenjač, tempomat, električno podesiva i grijana prednja sjedala, pomoć pri parkiranju i električno pomicani krovni prozor.

Bazni model nudi se po cijeni od 225.000 kn, dok je za Kyron s paketom Comfort potrebno izdvojiti 238.000 kn. Doplata za automatski mjenjač (+ tempomat) je  20.000 kn, a u ponudu stiže koncem siječnja. Godišnji plan za hrvatsko tržište je oko 150 primjeraka.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara