Suzuki Swift je stigao

Piše:
srijeda, 1.6.2005. 20:23
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Suzuki Swift je stigao

NAKON godina iščekivanja nova generacija Suzuki Swifta stiže na hrvatsko tržište. Potpuno novi automobil koji gotovo da i nema dodirnih točaka s prethodnikom, u Hrvatskoj starta s cijenom od 79.500 kuna.

Swift - ime koje vrijedi

Čekanje na novi model trajalo je više od dvadeset godina, a sudeći po prvi dojmovima itekako se isplatilo. Swift je svoje zlatno doba doživio početkom devedesetih godina, da bi zatim polako ali sigurno odlutao u zaborav. Idući redizajn prolazi nezapaženo, pa Swift gotovo, pa odlazi u ilegalu.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Najava da se stvari kreću nabolje dolazi početkom novog tisućljeća kada Suzuki predstavlja vrlo zanimljive koncepte Concept-S i Concept-S2. Međutim, razvoj novog Swifta počeo je puno ranije, uz napomenu da se ovog puta krenulo iz nule. Iskustva stečena u motociklizmu i automobilskim natjecanjima diktirala su razvoj automobila s dinamičke strane, dok su dizajneri imali zadatak da potpuno novim stilom osvježe imidž marke i stvore jedan od najoriginalnijih automobila u klasi.


Izražena širina za dozu samouvjerenosti

Odlična reakcija publike na predstavljene koncepte zacementirala je budući izgled Swifta, od kojeg se očekivalo da vizualno bude sportski napadan, masivan, ali i vrlo kompaktan. I konačno na pariškom auto-salonu u rujnu prošle godine predstavljen je novi Swift, definitivno najvažniji Suzukijev model u ovoj i godinama koje dolaze.

Originalan izvana i iznutra

Novinskom prezentacijom održanom u Hotelu Korana u Karlovcu, Suzukijev zastupnik službeno je označio početak prodaje na hrvatskom tržištu. Tijekom jednodnevnog druženja s petovratnom izvedbom, jedinom koja se nudi u nas, imali smo prilike pobliže se upoznati s najizraženijim kvalitetama automobila.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Vizualni susret potvrdio je da Swift uživo izgleda još bolje nego na fotografijama. Više od naglašenog sportskog karaktera potenciranog kroz veliku širinu iznenadio nas je originalan dizajnerski pristup. Što se pak tiče dimenzija, novi Swift je korjenito promijenio odnose dimenzija u odnosu na prethodnika.


Ispitivanje novinarskog vozačkog umijeća i Swiftovih mogućnosti

Novi model je pet centimetara kraći, ali čak deset širi i petnaest viši. Još veće promjene dešavaju se u pogledu traga kotača, koji je porastao petnaestak centimetara, te je trenutno najveći u klasi.

Moderna koncepcija arhitekture i novi odnosi gabarita donose prostraniju unutrašnjost. Fluidnost linija i sportski karakter izvana preseljen je u kabinu, koja na prvi pogled djeluje ugodno. Suzuki je u pogledu unutrašnjosti podosta radio na ergonomiji i sprečavanju buke.


Moderan interijer zaobljenih linija

Tako se prednja sjedala uzdužno mogu pomicati čak 240 mm, što je najviše u klasi. S druge strane, dvostruko brtvljenje stakala, sandwich konstrukcija podnice, pregrada prema motoru i smještanje servo uređaja izvan kabine svode buku na najmanju moguću mjeru.

Posebna pažnja posvećena je sigurnosti putnika i pješaka. Swift je osvajač četiri zvjezdice za sigurnost putnika i tri za sigurnost pješaka (na EuroNCAP), što je jedan od najboljih rezultata u klasi.

Dva benzinska motora, dizelaš od rujna

Novi Swift se nudi u dvije motorne izvedbe, gdje su obje benzinske. Četiri-cilindarski motori obujma 1.3 odnosno 1.5 litara razvijaju 91 KS u slučaju manjeg i 102 KS kod većeg motora.

Prema službenim podacima, već bi slabiji motor trebao zadovoljiti potrebe prosječnog kupca. 175 km/h maksimalne brzine više je nego dovoljno, dok na potrošnju goriva koja se kreće u rasponu od 5,1 (otv. cesta) do 8 l/100 km (grad) nema prigovora.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Trenutno je u ponudi samo jedan mjenjač, pet-stupanjski ručni, dok će na klasičnu automatiku s četiri stupnja prijenosa i pet-stupanjski robotizirani mjenjač trebati pričekati do rujna.


Izvedba s tri vrata - tek od jeseni

U to vrijeme na tržištu će se pojaviti i dizelska izvedba s Fiatovim 1.3 motorom, koji u Suzukiju nosi oznaki 1.25 DDiS. Ljubitelji brze vožnje morati će pričekati još godinu dana za kada je zakazano lansiranje sportske izvedbe s motorom od 150 KS.

Bogata serijska oprema

Swift se nudi u tri razine opreme, i to GC, GLX i GS. Bazni model dolazi opremljen solidnom sigurnosnom opremom koju čini ABS+EBD i dva zračna jastuka, a od elemenata komfora tu su centralno zaključavanje i progresivni servo-uređaj.


Potencijalni trendseter povoljne cijene

Kod prva dva paketa klima-uređaj je potrebno doplatiti, dok se uz GS isporučuje serijski. Od posebnosti u pogledu opreme svakako valja spomenuti vrhunski audio sustav i keyless sustav pokretanja kod skupljih izvedbi, te činjenicu da bolje opremljene izvedbe serijski imaju šest zračnih jastuka.

Cijene za novi Swift se kreću od 79.500 kn za 1.3 GC, pa sve do 103.900 koliko stoji model s 1.5 motorom i najbogatijim GS paketom opreme. Prvi model s klima uređajem, 1.3 GC AC stoji 85.500 kn.


Ni traga sličnosti s prethodnikom

Kako doznajemo u zastupstvu, vozila su na lageru i spremna za isporuku. Suzukijeva mreža još je uvijek u razvoju, a za sada postoje tri prodajna centra, dva u Zagrebu (Eurorent sport i Auto Salon Toš) i jedan u Osijeku (Autocentrala). Suzuki će uskoro otvoriti prodajne centre u Splitu i Puli, a do kraja godine trebali bi prodajnu mrežu proširiti centrima u Varaždinu i Rijeci. 

 
Hostese na ispraćaju natjecatelja

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU