Test: Piaggio X9 250 Evolution - Nov motor i nepromijenjena udobnost
X9 NA TRŽIŠTU se pojavio prije četiri godine, tijekom kojih je prodano preko 75.000 primjeraka, od čega većina u Italiji.
Nakon četiri godine došlo je vrijeme i za redizajniranu izvedbu, naziva Evolution. Njoj je ove godine pridodan i novi motor obujma 250 ccm, koji je zamijenio stari, zapremninom manji za pedeset kubika.
QUASAR je potpuno novi agregat rađen upravo s ciljem povećanja elastičnosti, kao što govori i njegovo puno ime (QUArter litre-Smooth toruque Augmented Range). Tako je on na 50 ccm povećane redne zapremnine dobio samo jednu konjsku snagu više, sada ih razvija 22, što je povećanje od samo pet posto, no okretni moment je povećan za gotov 25 posto, na 20 Nm. Cilj je bio olakšavanje vožnje u gradu, te bolji odaziv na gas već pri nižim okretajima, jer je X9 skuter namijenjen smirenijoj publici.
Što se tiče samog motora, zadržana su neka rješenja (ponajprije kompaktnost) iz porodice LEADER, a spojena su s nekim rješenjima motora MASTER.
Prijenos je potpuno nov, te je također razvijan s ciljem lakšeg prenošenja većeg okretnog momenta. Pojačano mu je hlađenje, remenice u CVT mjenjaču su nove sa povećanim dimenzijama, a tu je i inovativni remen. Zupčanik elektropokrivača sad je u uljnoj kupci, a nova je i glava motora s ventilima i koji su sami izrađeni od kvalitetnijih materijala, a treba dodati i nov sustav podmazivanja.
Mirniji rad osiguran je spomenutim zupčanikom elektropokrivača u uljnoj kupci, što osigurava tiši rad, a prijenosni remen u suradnji s novim kućištem i sustavom prisilnog otpora zraka također jamči odličan učinak. Promijenjena je i spojka kako bi zadovoljila pojačane performanse motora i osigurala veću fleksibilnost vožnje u svim režimima.
Dodajmo ovome da je QUASAR agregat dugovječan i učinkovit zbog kombinacije katalizatora i sekundarnog sustava zraka, a uz sve to minimalna razina emisije ispušnih plinova i buke, te minimalna potrošnja goriva (deklariranih 4,7 litara goriva na sto kilometara, realnih pet) svrstavaju ga u sam vrh po ekološkom pristupu i poštivanju Euro2 normi o čistoći ispušnih plinova.
U vožnji se dodatni okretni moment itekako osjeti, naročito u gradu. Ubrzanja su bolja, motor je linearniji, a sve zajedno čini se kao upravo ono što je nedostajalo. Maksimalna brzina koju će vam skuter pokazati jest 135 km/h, s time da bi vjerojatno pokazao i 140, ukoliko nađete dovoljno dug komad ceste, no to bi bilo čisto mučenje.
Dok je stara izvedba izgledala pomalo plastično, nova se diči elegantnim linijama, s prednjom maskom za koju čak i motociklisti neskloni skuterima imaju pohvalne riječi.
Redizajn uključuje nove retrovizore, koji zajedno s prednjom maskom tvore impresivnu cjelinu, lako zamjetnu u prometu.
Primijetili smo da zbog širokog i dosta agresivno dizajniranog prednjeg dijela X9 na cesti vozači automobila uočavaju mnogo lakše, i što je najvažnije, respektiraju mnogo više od ostalih vozila takve vrste.
Najveća dizajnerska novost su pokazivači smjera integrirani u retrovizore, što izgleda izvrsno. Nadalje, na prednjem dijelu je nov i dvodijelni vjetrobran, čiji se gornji dio pomiče u tri pozicije te pruža izvrsnu zaštitu od vjetra. Čak ni pri maksimalnoj brzini udari vjetra nisu neizdrživi, iako je vozačka pozicija povišena. Stražnji dio donosi još vizualnih novosti, odnosno redizajniran izgled pokazivača smjera, dok se ispod suvozačkog sjedala nalazi kromirana oznaka X9 Evolution.
Redizajniran je i izgled kokpita, na kojem su analogni instrumenti sada osvijetljeni zelenom bojom, dok su na brzinomjeru i brojaču okretaja motora diskretno sivom bojom na bijeloj podlozi ispisana slova X9.
Analogni su još i pokazivač količine goriva u spremniku te mjerač temperature, dok se na upravljaču nalaze dva digitalna displaya. Na manjem se nalaze kontrolne lampice za svjetlo (koje se uključuje okretanjem ključa u bravici), rezervu, spuštenu bočnu nogaru, dugo svjetlo te pokazivače smjera. Veći display pokazuje informacije s putnog računala, koje očitava temperaturu zraka, vrijeme te pregršt ostalih informacija.
Ključna riječ kod vožnje X9 je udobnost. Kožno sjedalo omogućava vrhunsku dozu komfora, koju posebice hvale suvozačice. Položaj za upravljačem je udoban te omogućava vožnju na dužim relacijama, koja neće izazvati nikakve bolove u leđima ni na rukama. Za to je zaslužan i široki upravljač. Za udobnu vožnju i sigurno gutanje neravnina brine se udobno namješten ovjes koji se sastoji od teleskopske vilice promjera 35 mm naprijed te dvostrukog hidrauličkog amortizera otraga. Skuter leži na 14-colnim kotačima s gumama dimenzija 120/70 sprijeda te 140/60 otraga.
Za kočenje se brinu Brembo kočnice zlatne edicije, s diskovima promjera 240 mm, s time da je prednji dvostruki. Jedino treba pripaziti kod manipulacije na manjem prostoru, jer skuter "suh" teži 173 kg.
Nadalje, oduševio nas je dizajn podnice, koja omogućava da vozač udobno smjesti svoje noge (koje su također dobro zaštićene od vjetra), što kod skutera i nije baš karakteristika. Komfornoj vožnji pridonosi i veliki spremnik ispod sjedala, u koji stane veliki putni ruksak, ili kaciga. Na lijevoj strani središnjeg grebena nalazi se mali pretinac, u koji stanu sitnice poput dokumenata te ključeva i mobitela. Svi ti pretinci omogućavaju pakiranje veće količine prtljage te odlazak na kraće ljetovanje.
Spojite li sve ovo u sredinu, X9 ima jasno ciljanu publiku, ozbiljnije i starije vozače. Naime, zbog udobnog i mekano podešenog ovjesa, nije namijenjen mlađima, željnima sportske vožnje, već nešto starijima, koji imaju želju za udobnim prometalom korisnim i van gradskih ulica.
Cijena mu je također namijenjena nešto starijoj klijenteli, Piaggio X9 250 stoji 36.643 kune.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati