Toyota RAV4 2.2 D-4D CAT X: Nova definicija

Piše:
srijeda, 11.4.2007. 07:47
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Toyota RAV4 2.2 D-4D CAT X: Nova definicija

NAJPOPULARNIJI SUV u Hrvatskoj i šire u svojoj top izvedbi otvara vrata raja. Opremljen najmodernijim (i najčišćim) dizelskim motorom na tržištu, ovaj model plijeni pažnju svakim detaljem, performansama, funkcionalnošću, komforom i besprijekornom izradom.

Tehnološki nadmoćna izvedba modela RAV4 u Hrvatsku stiže s vremenskim odmakom. Razlog nije u Toyotinom zapostavljanju tržišta, već u prostoj činjenici da hrvatsko gorivo nije bilo dovoljno dobro. No, prolazne ocijene su stigle, a RAV4 je dobio novi zamašnjak u osvajanju tržišta. Ako su premium predstavnici i bili pošteđeni (u što sumnjamo), sada definitivno više nisu. 177 pročišćenih "konja" i vanserijski X paket opreme dodatno su oplemenili Toyotin model učinivši ga još privlačnijim suputnikom.

Sportska elegancija

Kao što smo već prije konstatirali, RAV4 u dizajnerskom smislu donosi suptilne stilske promjene uz znatno povećanje dimenzija. Najkraće rečeno, RAV4 je zadržao svoju prepoznatljivost, originalni DNA.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Treća generacija modela donijela je sazrijevanje i dozu odmjerenosti što će se podjednako svidjeti svima, bez obzira na njihov zemljopisni položaj, odnosno specifičnosti podneblja kojem su podređeni.

RAV4 u svojoj najsnažnijoj izvedbi ima još nekoliko aduta. Prije svega, njemu je predviđen status najsjajnije zvijezde u segmentu, pa je igra na kartu sportske elegancije itekako bitna. Japanci su stoga za ovaj model predvidjeli posebne znakove raspoznavanja poput proširenih blatobrana ispod kojih se kočopere 18-inčni aluminijski naplatci s pneumaticima mjera 235/55.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Ulazak u visoki segment obećava kromirana maska sprijeda, kao i dodatno zatamnjena stražnja stakla. Iz estetskih razloga uklonjeni su i krovni nosači, što je i logično s obzirom na uglađeni pedigre vozila. No ipak, najuočljiviji znak raspoznavanja je uklanjanje rezervnog kotača s poklopca prtljažnika.

Njegove usluge RAV-u nisu potrebne pošto je opremljen run-flat pneumaticima. Vrijedi da se ponovi, ne zbog revolucionarnosti rješenja već zbog činjenice da smo i sami znali imati problema za ponekad prerevnim, bolje rečeno vrlo samouvjerenim predstavnicima zakona.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Dakle, gospodo, RAV4 je postavljen na Bridgestone pneumatike koji koriste tzv. "self supporting" tehnologiju putem koje se u slučaju pada tlaka zraka u gumi opterećenje (masa vozila) prenosi na posebna ojačanja. Koliko je ovaj sustav učinkovit dovoljno govori podatak da u kombinaciji redovito dolazi TPM (tire pressure monitor) sustav nadzora tlaka u gumama kako bi vozač uopće mogao saznati da je vrijeme da posjeti vulkanizera. RAV4 nije izuzetak.

Interijer Toyotinog SUV-a spada u red onih koji nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Reakcije većine suputnika koji su prodefilirali suvozačkim i stražnjim sjedalima bile su vrlo slične, gotovo identične. Redovito superlativi i redovito vezani uz izgled, opremu, komfor i prostranost.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Hm, kao da je još nešto preostalo. No ipak, možda je najbolji komentar slučaj jednog (sretnog) vlasnika Toyote, koji je u potrazi za više komfora odlučio Corollu zamijeniti njenom Verso izvedbom, eventualno Avensisom. Nakon što je sjeo u RAV4 bilo je jasno da smo pronašli još jednog kupca.

I doista, RAV-ova kabina definitivno pruža uzoran komfor. I što je važnije, u poglavlju praktičnosti ostaje bez premca. Uzdužno pomična stražnja klupa s regulacijom naslona, obilje pretinaca, dvostruka podnica prtljažnika tek su vrh onoga što nudi.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

I to nije sve. Kako se X paket zasniva na bogato opremljenoj Executive izvedbi, sve je začinjeno premium štihom. Odličan audio-sustav, dvozonska klima, kožna sjedala (prednja grijana) i potpuna elektrifikacija vrh su brda opreme koje Toyota nudi. Kao da to nije bilo dovoljno da se osjećamo povlaštenima, Toyota je dodatno opremila vozilo paketom vrijednim gotovo 24.000 kuna (pogledati tablicu).

Uglađena snaga

Testni primjerak pokretao je 2.2-litreni dizelski motor u snažnijoj izvedbi s D-CAT tehnologijom. Kad je predstavljen prije gotovo dvije godine, bio je to motor s najmanjim kompresijskim omjerom među svim dizelašima. Prelistavajući arhivu zaključili smo da taj status Toyotin dizelaš i dalje drži, a jedini u blizini je Audi i njegov 4.2 TDI. Uglavnom, najnoviji trend odražava se na polju smanjenja buke i neugodnih vibracija, kao posljedice manjeg opterećenja na klipove u fazi kompresije.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Druga posebnost ovog motora je napredna tehnologija common-rail ubrizgavanja, koja koristi piezo-električne brizgaljke s pet ubrizgavanja u jednom radnom ciklusu, a karakterizira ju radni tlak od maksimalno 1.800 bara. Novi je i električno reguliran turbopunjač s promjenjivom mlaznicom, kod kojeg je smanjenjem broja lopatica i promjenom njihove geometrije optimiziran rad na niskim okretajima.

Na popisu inovacija još je i D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) skup integriranih tehnologija s ciljem smanjenja emisije štetnih plinova na najmanju razinu. Vjerovali ili ne, ovaj sustav  povukao je za sobom čak 1.622 novih patenata. Novi sustav omogućuje dizelašu da bez problema zadovolji  EURO IV standard uz drastično smanjenje dušikovih oksida i čađe. I ne samo to, Toyotin motor je u tom pogledu najčišći dizelaš u klasi. Pametnom dosta.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Već nakon nekoliko odvezenih kilometara postali smo svjesni koliko je bespredmetna rasprava o tome koji je motor ovdje prikladniji, benzinac ili dizelaš. Sa 177 KS maksimalne snage i 400 Nm zakretnog momenta dostupnog od 2.000 o/min, ovako motorizirani RAV4 je nezaustavljiv. Fascinantna ubrzanja prati tek minimalna zvučna kulisa i "fićuk" turbine, a potrebe za šaltanjem su svedene na najmanju mjeru.

>> Baza automobila: Toyota RAV4

200 km/h postiže bez ikakvih problema, dok 100 km/h hvata za odličnih 9,3 sekundi. Pridodamo li svemu stabilno ponašanje vozila, uzorne kočnice i optimalno odmjeren servo uređaj jasno je da RAV4 definitivno opravdava epitet sportskog terenca.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Već smo se pri testu slabije izvedbe mogli osvjedočiti u RAV-ove odlične vozne osobine, kako na asfaltu, tako i izvan njega. Vožnja je ugodna bez obzira na to da li ste vozač ili putnik, no ipak, ovdje u svakom slučaju preporučamo ulogu vozača. Moderan ovjes i posve automatiziran pogon na sve kotače u kombinaciji s potpunom elektronskom logistikom ulijevaju samopouzdanje u vlastite vozačke mogućnosti ispravljajući možebitne greške uzrokovane presmionim potezima vozača.

Kao i kod ostalih vozila ovog tipa, nezahvalna arhitektura s područja aerodinamike, zajedno s povećom masom (1.595 kg) rezultiraju nešto višom potrošnjom goriva. Ipak, prosjek testa od 9,3 l/100 km sasvim je zadovoljavajući. Naravno, želite li izvući iz RAV-a sve što umije, on će uzvratiti istom mjerom i isprazniti vam sve džepove.

Od sna do jave i nazad do sna

Tako bi najkraće izrekli naš ukupni dojam. Doista, RAV4 je izvanredno vozilo koje svu svoju draž pokazuje upravo u izvedbi koju smo podvrgnuli testu. Od automobila vrijednog tristo tisuća kuna (bez doplata) to se i očekuje, ali ponekad i ne dobije. U slučaju Toyote nema razloga za zabrinutost.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Bit ćemo savršeno jasni kada kažemo kako bi ovaj model vrlo lako mogao nositi i Lexusov amblem. 

>> Galerija: Toyota RAV4 kroz detalje.

Toyota RAV4

Važnija serijska oprema (razina X):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga
Zračni jastuk za koljena vozača

WIL sustav za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru

ABS/EBD/BA

Integrirani sustav aktivnog pogona

VSC nadzor stabilnosti vozila
TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača

HAC pomoć pri startu na usponu

EPS progresivni električni servo

TPM senzor pritiska zraka u pneumaticima

Senzor kiše i svjetala

4WD Lock

Tempomat

Automatski klima uređaj (dvozonski)

Daljinsko centralno zaključavanje

Upravljač podesiv po visini i dubini

El. podešavanje vozačevo sjedala

Kožna sjedala i unutrašnjost

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Grijana prednja sjedala

El. podizači svih stakala (impulsni)

El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori

Audio-sustav (RDS radio, 6xCD, MP3, 6 zv)

Putno računalo

Elektrokromatski unutarnji retrovizor

Keyless sustav pametnog pokretanja motora

Uzdužno (hod 165 mm) pomična zadnja sjedala

Regulacija kuta naslona stražnjih sjedala

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Dvostruka podnica prtljažnika

Hlađen pretinac ispred suvozača

12V utičnica

18" alu naplatci, gume: 235/55 R18; "Run flat"

Proširenje blatobrana

Dodatno zatamnjena zadnja stakla

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

3.330

- Navigacijski sustav (+ Bluetooth) - Parkirna kamera
- Krovni otvor

23.678

Toyota RAV4 2.2 D-4D X

301.526

Cijena testiranog vozila

328.534

Cijena baznog modela (2.0 Active)

218.282

Cijene prema tečaju 1 EUR=7,3994 kn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Tekst i foto: Miljenko Nikolić, dipl. ing.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU