Toyota Verso 2.2 D-CAT Premium: Krstaš za najzahtjevnije

Piše:
ponedjeljak, 5.10.2009. 07:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Toyota Verso 2.2 D-CAT Premium: Krstaš za najzahtjevnije

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

TOYOTIN obiteljski krstaš predstavlja nam se u svojem najekskluzivnijem izdanju, s naprednim dizelskim motorom (preko)brojne konjice i opremom koja ni kod najzahtjevnijih ne ostavlja puno mjesta doplatama.

Odmah na početku valja reći kako je Verso nasljednik monovolumenske Corolle, dakle kompaktnog obiteljskog MPV-a. Izostanak "prezimena" i prikrivanje korijena jasan je znak zrelosti Toyotine linije da se na tržištu probija samostalno, baš kao što je to bio slučaj kod francuskog rivala Scenica.

Treće izdanje Versa ostaje dosljedno originalu, što u prijevodu znači da su zadržane klasične, gotovo konzervativne linije, začinjene uobičajenim zahvatima. Tu prije svega mislima na transparentni pokrov svjetlosnih sklopova, stražnjih usječenih u bok i s LED tehnologijom.

Bok vozila obogaćen je dodatno izbačenom površinom koja se proteže iz donjeg dijela, od prednjeg blatobrana, dižući se prema straga sve do C nosača završavajući u blago položenoj liniji krova. Realno, najviše promjena doživio je prednji kraj, stilski povezan s novim Avensisom.

Također, dojam je kako krajnje nijanse dostupnog spektra boja karoserije (bijela i crna) Versu najbolje odgovaraju, u što nas je uvjerio i testni primjerak. Tu ćemo se spomenuti i atraktivnih aluminijskih naplataka, kao i jednako zanimljive podne rasvjete integrirane u vanjske retrovizore.

Tzv. „Dynamic Lounge“ filozofija nije donijela puno novoga, no ipak dovoljno da se Verso uvrsti među naprednije proizvode segmenta, kao što je to slučaj u tehnološkoj potpori i kvaliteti.

Potonja teza već se osjeća u prvom kontaktu s interijerom vozila. Solidna gradnja i kvalitetni materijali prvi upadaju u oči. Tu je i novi stil uređenja, s centralno pozicioniranom pločom s instrumentima koja dostupnošću informacija nudi vozaču potpunu sliku o najvažnijim parametrima vožnje.

Centralna konzola sa središnjim info zaslonom koji objedinjuje audio-sustav, navigaciju i Bluetooth upravljanje telefonom poznata je iz ostatka game, kao i prepoznatljivo osmišljene kontrole klimatizacije. Isto vrijedi i za tipke na upravljaču, te raspored pretinaca. Potonjih doista ne nedostaje. Nalazimo ih posvuda: ispod sjedala, u podnici, ispred suvozača, između sjedala, itd.

Zamjeraka na ergonomiju nema, osim možda da bi rado vidjeli "puni" središnji naslon za ruke s mogućnošću podešavanja visine. Ponuda prostora je vanserijska što ne čudi s obzirom da je novi model u odnosu na prethodnika u duljinu narastao za 70, a u širinu 20 mm. Izdašan razmak između osovina kao posljedica korištenja modificirane Avensisove platforme dodatno potencira tu tezu, kao i činjenica da se Verso oprema s maksimalno sedam sjedala.

Nije naodmet reći kako su u drugom redu tri individualna sjedala opremljena sustavima regulacije naslona, uzdužnog pomicanja i preklapanja. U konačnici Verso u nekoliko poteza dolazi do 1,7 kubika tovarnog prostora što definitivno nije vrijednost koja se ostavlja po strani.

Novost u ponudi je kamera za vožnju unatrag s projekcijom slike na unutrašnji retrovizor, dok je u slučaju testnog automobila ona dio centralnog info zaslona. Ovdje tek možemo spomenuti izostanak zvučne dimenzije PDC sustava koja je nerijetko puno praktičnije rješenje, posebno u situacijama kada treba brzo manevrirati.

Na kvalitetu izrade ne treba trošiti riječi, kao ni na sigurnost koja je vrlo vjerojatno ponajbolja u segmentu i šire. Također, top izvedba podrazumijeva stakleni krov za ugodniju atmosferu, inače najveći u segmentu.

Revidirana ponuda vrijedi i kad su pogonski motori u pitanju. Od pet dostupnih opcija, dvije benzinske (1.6/132 KS, 1.8/147 KS) i tri dizelske (2.0/126 KS, 2.2/150 KS, 2.2/177 KS), nas je dopala ona najjača - 2.2 D-CAT. Kad je predstavljen prije dvije godine i komercijaliziran na Avensisu, bio je to najčišći dizelski motor na svijetu sa ujedno najmanjim kompresijskim omjerom (15.8:1) u konkurenciji motora ove vrste.

Posjeduje common-rail ubrizgavanje treće generacije koji koristi piezo-električnu tehnologiju brizgaljki s pet ubrizgavanja u jednom radnom ciklusu, a radni tlak ubrizgavanja iznosi čak 1.800 bara.

Usuglašen s jednako modernim šest-stupanjskim mjenjačem, ovaj motor i u Versu nudi odlične performanse, uz nisku razinu buke i neugodnih vibracija. Nimalo čudno s obzirom da se motoru sa 177 KS i 400 Nm konfrontira vozilo mase 1,6 tona. Kultivirana isporuka velike snage pruža vrlo ugodnu vožnju s uvijek otvorenom mogućnosti naglih ubrzanja, bez obzira na aktivni stupanj prijenosa.

8,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine su vrijednosti kojima se u MPV segmentu i šire ne mogu mnogi pohvaliti. Pritom je potrošnja goriva odlična, od 6 litara u krstarenju nižim brzinama do nekih 8,5 litara na autocesti i u gradu.

Kočnice su za svaku pohvalu, pa i odmjerenost servo uređaja upravljača, a zamjerke idu tek na račun podvozja kontroliranog revnom elektronikom. U ovoj kombinaciji Verso se teže nosi s mogućnostima motora, pa vozaču nerijetko sputava želju u agilnijoj vožnji. Sigurnost i udobnost ovdje su prioriteti, što ne čudi s obzirom na obiteljski prefiks automobila.

>> Baza automobila: Toyota Verso

Toyota Verso na hrvatskom tržištu starta cijenom od 151.098 kn u benzinskoj (1.6 Terra), odnosno 180.557 kn u dizelskoj ponudi (2.0 D-4D Terra). Vrh ponude rezerviran je za dizelski 2.2 D-CAT Premium i iznos od 246.932 kn. Upravo tu spada testni primjerak i ujedno najuvjerljiviji Toyotin predstavnik, kad je u pitanju komfor i užitak korištenja prožet funkcionalnošću.

Toyota Verso je odličan obiteljski automobil čija je glavna vrijednost je da u svim segmentima nudi ujednačene kvalitete, dakako na visokoj razini. Verso je pritajeni adut potpune ponude tradicionalnih vrijednosti koji se ne kupuje srcem već razumom.

Toyota Verso

Važnija serijska oprema (razina Premium):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga
Zračni jastuk za koljena vozača

WILL sustav zaštite vrata od trzaja pri sudaru

ABS/EBD/BA

TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača
VSC+ nadzor stabilnosti vozila

Xenon prednja svjetla + pranje

Isofix sustav pričvršćenja dj. sjedalice

Senzor kiše i svjetala

Elektrokromatsko unutarnje ogledalo

Bluetooth sustav povezivanja telefona

Keyless sustav

Tempomat

Automatski klima uređaj (dvozonski)

Daljinsko centralno zaključavanje

EPS električno progresivni servo upravljač

Volan podesiv po visini i dubini

Prednja sjedala podesiva po visini
Grijana prednja sjedala
Tri odvojena i pomična sjedala u 2. redu
Pretinci u podnici vozila

Pretinac ispod suvozača; avio stolići u 2. redu

El. pokretani i grijani retrovizori

El. podizači svih stakala (impulsni)

Audio-sustav (RDS, CD MP3/WMA, 6 zv)

Putno računalo

Upravljanje (audio, trip, telefon) sa upravljača

Unutarnje ogledalo s LCD zaslonom za PDC

Prednja svjetla za maglu

LED stražnja svjetla

Sjenila na stražnjim bočnim staklima

Panoramski stakleni krov

Dodatno zatamnjena zadnja stakla

Središnji naslon za ruke (sprijeda i straga)

Dvostruko dno prtljažnika

17" alu naplatci, gume: 215/55 R17

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Navigacijski HDD sustav:
- 7" touchscreen ekran u boji;
- 40 GB hard disk
- Bluetooth povezivanje
- kamera za vožnju unazad
- uključene karte RH i Europe

15.497

Verso 2.2 D-CAT Premium

246.932

Cijena testiranog vozila

262.429

Cijena baznog modela (1.6 Terra)

151.098

Cijene prema tečaju 1 EUR=7,31 kn (od 01.08.'09)

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU